۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۹۹۹۰۵
آیت الله شفیعی:

ولایت فقیه بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، بزرگترین ره آورد انقلاب اسلامی ایران را ولایت فقیه دانست.
آيت الله شفيعي نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در دیدار با معاونان پژوهشی مدارس علمیه خوزستان، با اشاره به تعریف حقیقی تقوا، اظهار داشت: تلاش، کوشش، خدمت رسانی به مردم و انجام کارهای پسندیده را تقوا می گویند.

وی دلبستگی به ظواهر دنیوی را سبب دور ماندن از تعالیم و رهنمودهای الهی دانست و تصریح کرد: دلبستگی به ظواهر دنیوی سبب فاصله گرفتن از آرمان های اصیل اسلامی می شود، از این رو در راه خدا و خدمت رسانی به مردم تلاش کنید و مخارج خود را به دست آورید اما هیچ گاه به نعمت هایی که خداوند در اختیار شما قرار داده دلبسته نشوید.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که چشم مردم جهان به رفتار و عملکرد روحانیان دوخته شده است، بیان داشت: مردم مسلمان جهان باید با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و توجه به موضع گیری های روحانیان، در برابر دشمنان اسلام ایستادگی کرده و توطئه های آنان را خنثی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این که سیاست باید همراه با دیانت و تقوا باشد، تأکید کرد: سیاست باید همراه با تقوا و معارف الهی باشد؛ چرا که انسان در سایه سار دین به درجات بزرگ دسترسی پیدا می کند؛ از این رو سیاست بدون تقوا همانند زنبور بدون عسل است.

آیت الله شفیعی، ولایت فقیه را ره آوردی بزرگ و عظیم دانست و گفت: همه طلاب و روحانیان مدارس علمیه وظیفه دارند با پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در برابر دشمنان قسم خورده نظام اسلامی ایستادگی کنند و توطئه های آنان را به خودشان بازگردانند.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر این که «بر شما باد به رعایت تقوای الهی و التزام در امور»، تصریح کرد: روحانیان باید با تبعیت از این حدیث گران بها، از وسوسه های شیطان دوری کنند و به امور الهی و پسندیده روی آورند./945/پ203/ص
ارسال نظرات