۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۷۵۹۳۹
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

پیوستن ایران به FATF معیشت مردم را با خطر جدی مواجه می‌کند

پیوستن ایران به FATF معیشت مردم را با خطر جدی مواجه می‌کند
حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه پذیرش FATF سبب افزایش فشار‌های بین المللی به ایران خواهد شد، گفت: این امر معیشت مردم را با خطر جدی مواجه می­ کند.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با هشدار به عواقب پیوستن ایران به FATF و کنوانسیون های مربوط آن گفت: آقای رییس جمهور به پذیرش 2030 اصرار داشت؛ در حالی که این سند جز ضرر و خسارت محض فرهنگی، چیزی دیگری برای کشور در بر نداشت و بنابراین هر مسأله‌ای که دولت بر آن اصرار دارد جهت تأمین منافع ملی و حل مشکلات مردم نمی باشد.

علت تحریم‌ها عدم پیوستن ایران به FATF و کنوانسیون های مربوط آن نیست

وی با بیان اینکه ایران در تحریم های شدید اقتصادی از سوی استکبار جهانی به ویژه آمریکا به سر می‌برد، افزود: علت تحریم‌ها عدم پیوستن ایران به FATF و کنوانسیون های مربوط آن نیست؛ بلکه تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران به جهت اراده نظام سلطه است؛ از این رو اگر امروز اعلام کنیم که ما این گونه معاهدات و کنوانسیون های بین المللی را پذیرفتیم، فروش نفت ایران و انتقال پول ایران به خارج از کشور عادی سازی نخواهد شد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز داشت: تا زمانی که کشور ایران در تحریم های شدید قرار دارد و  نظام می خواهد از راه های منطقی تحریم‌ها را دور بزند، به طور قطع پیوستن به قرارداد FATF و کنوانسیون های آن از سوی دولت به ضرر جامعه و مردم تمام خواهد شد و این امر سبب گرانی بیشتر اجناس و کالاها می شود.

پیوستن ایران به FATF معیشت مردم را با خطر جدی مواجه می‌کند

پیوستن ایران به FATF معیشت مردم را با خطر جدی مواجه می‌کند

وی با بیان اینکه پذیرش قرارداد FATF و کنوانسیون های آن از سوی ایران سبب افزایش فشارهای بین المللی به ایران خواهد شد، افزود: بعد از پیوستن ایران به این گونه معاهدات بین المللی باید چرخش انتقال پول و کالای ایران در کانال شفاف و شیشه ای قرار گیرد و چون ایران در تحریم های شدید اقتصادی به سر می برد، نحوه انتقال پول، کالاها و شرکای تجاری ایران شفاف و معلوم خواهد شد.

حجت الاسلام ذوالنور بیان کرد: آمریکا با تحریم ها و فشارهایی که به شرکای تجاری ایران وارد می کند، جریان معاملات ما با خارج از کشور قفل می شود؛ از این رو فشار اقتصادی بر روی مردم دو چندان خواهد شد و معیشت مردم با خطر جدی مواجه می شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: اگر زمانی تحریم های ناعادلانه از ایران برداشته شود؛ در آن زمان بررسی خواهیم کرد که پیوستن به این گونه معاهده و کنوانسیون های بین المللی برای ایران مفید یا غیر مفید خواهد بود.

استدلال دولتی ها برای پیوستن ایران به قرارداد FATF قانع کننده نیست

حجت‌الاسلام ذوالنور گفت: بنده در جلساتی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشتم، استدلال های دولتی‌ها برای پیوستن ایران به قرارداد FATF و کنوانسیون های آن غیرقانع کننده بود؛ زیرا آنها هیچ تضمینی را ارائه نمی دهند که اگر ایران به این معاهدات بین المللی پیوست وضعیت اقتصادی ایران و معیشت مردم بهتر خواهد شد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در مجلس شورای اسلامی قبلی قانون پذیرفتن به قرارداد FATF تصویب شد؛ ولی شورای نگهبان این قانون را رد کرد؛ اما در مجلس یازدهم، هم اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و هم قاطبه نمایندگان مخالف قطعی پیوستن ایران به این گونه کنوانسیون ها و معاهدات بین‌المللی هستند./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ع ع از حوزه علمیه قم
Iran, Islamic Republic of
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
اقای ذوالنور بهتر نیست شما کار تخصصی را به کاشناسان مربوطه واگذار کنید ؟
0
0