۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۶۷۶۱۲۰
آیت الله مکارم شیرازی:

نکوداشت و تبیین چهره حضرت ابوطالب خدمت بزرگی به جهان اسلام است

نکوداشت و تبیین چهره حضرت ابوطالب خدمت بزرگی به جهان اسلام است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر لزوم معرفی چهره حضرت ابوطالب(ع) به نحو شایسته برای جامعه بویژه نسل جوان، گفت: تبیین چهره ایشان خدمت بزرگی به عالم اسلام و تشیع است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار دست اندرکاران همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) پس از استماع گزارش ارائه شده از سوی مسؤولان برگزاری، نسبت به فعالیت ها و اقدامات انجام شده به منظور تبیین شخصیت ایشان، ابراز خرسندی کرد و گفت: بحمدالله کار گسترده ای در مورد حضرت ابوطالب(ع) انجام شده، این قبیل فعالیت ها باقیات الصالحات است و جاویدان می ماند و افراد بهانه جو را خلع سلاح می کند.

این مرجع تقلید مظلومیت حضرت ابوطالب(ع) را مورد توجه قرار داده و با اشاره به اینکه مظلومیت ایشان ناشی از مظلومیت امیرمؤمنان(ع) است، اظهار داشت: بدخواهان و کسانی که با امیرمؤمنان(ع) دشمنی داشتند با نقل قول های مختلف همواره سعی داشتند تا چهره حضرت ابی طالب(ع) را مخدوش سازند و سوسیالیست قلمداد کنند و علتش هم دشمنی با امیرمؤمنان(ع) بود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر لزوم معرفی چهره حضرت ابوطالب(ع) به نحو شایسته برای جامعه بویژه نسل جوان، بهره گیری از جاذبه های رسانه ای، فرهنگی، هنری و سینمایی را در این راستا به دست اندرکاران این همایش متذکر شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نکوداشت و تبیین چهره حضرت ابوطالب(ع) را خدمت بزرگی به عالم اسلام و تشیع برشمرد و با تأکید بر این که آن حضرت به معنای واقعی و حقیقی مؤمن بودند، افزود: فعالیت شما در این همایش باید با اتکا به منابع متقن باشد، به نحوی که جلوی بهانه جویی مغرضان و بدخواهان گرفته شود./841/

ارسال نظرات