۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۷۷۰۱۵

بازتاب فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رسانه های جهان

بازتاب فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رسانه های جهان
سخنان رهبر معظم انقلاب در رسانه های بین المللی از بازتاب گسترده ای برخوردار بود. بسیاری از رسانه ها به تاکید رهبر انقلاب بر برداشته شدن تحریم ها پیش از هر اقدامی از سوی ایران اشاره کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن سال نو به صورت زنده و مستقیم با ملت شریف ایران سخن گفتند. مهم‌ترین محورهای سخنان رهبر انقلاب به شرح زیر است:

وقتی یک اقتصاد شکوفای پیش رونده وجود داشته باشد دیگر تحریم معنا پیدا نمی‌کند. رفع مشکلات احتیاج به همراهی و همدلی مردم دارد و هر کاری که مردم وارد آن شدند در آن کار گشایش به وجود آمده است. محاصره اقتصادی و تحریمی که آمریکا علیه ما انجام داد این یکی از جنایت‌های بزرگ دولت‌هاست. اینکه یک ملت را تحریم کنند که دارو و مواد غذایی هم نتواند وارد کند، جنایت است؛ البته ما گلیم خودمان را از آب بیرون می‌کشیم اما برخی دولت‌ها نمی‌توانند.

تحریم برای کشور ما یک منافعی هم داشت که توانست این تهدید را در واقع به یک فرصت تبدیل کند. جوانان ما همت کردند و کالایی که کاملاً وابسته با خارج بود را در داخل تولید کردند. محصولی درست می‌کنند که کشور را از خارج بی نیاز کنند و محصول آنها از نمونه خارجی مرغوب‌تر است. این برای ما یک درس شد.

انتخابات در کشور خیلی دارای اهمیت است؛ هم از جنبه داخلی و هم از جنبه خارجی. از جنبه داخلی یک نوسازی در کشور است و چیز مهمی است و یک نفس تازه ای به دستگاه‌های اجرایی خواهد داد. یک مجموعه تازه نفس و با انگیزه وارد امور کشور می‌شوند؛ از جنبه خارجی هم انتخابات نشان دهنده اقتدار ملی است. بیش از قدرت دفاعی، مردم و ملت هستند که اقتدار به کشور می‌دهند. بنابراین حضور مردم موجب اقتدار کشور خواهد شد.

دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی کشورهایی و از همه بدتر آمریکا و رژیم صهیونیستی از چندی پیش دارند تلاش می‌کنند که انتخابات خرداد را بی رونق کنند؛ یا برگزار کنندگان را دارند متهم می‌کنند یا مردم را دلسرد می‌کنند. همه دنیا فضای مجازی را مدیریت می‌کند؛ ما افتخار می‌کنیم که فضای مجازی را ول کرده‌ایم، این افتخار ندارد و فضای مجازی را باید مدیریت کرد.

فشار حداکثری آمریکا شکست خورد و آن احمق قبلی این سیاست را طراحی کرده بود تا ایران ضعیف بشود و پای میز مذاکره برود و او گم و گور شد و با افتضاح رفت و هم خودش مفتضح شد و هم کشورش آمریکا را مفتضح کرد و جمهوری اسلامی با اقتدار ایستاده است. دولت جدید آمریکا هم اگر بخواهد فشار حداکثری را ادامه دهد، اینها هم شکست خواهند خورد.

سیاست کشور در باب برجام اعلام شده و مورد اتفاق هم بوده و به هیچ وجه نباید از آن تخطی کرد. آمریکایی‌ها باید تمام تحریم‌ها را لغو کنند بعد ما راستی آزمایی خواهیم کرد و قول آمریکایی‌ها را معتبر نمی‌دانیم و روی کاغذ فایده ندارد. عمل لازم است و باید در عمل تحریم‌ها را بردارند.

عجله نباید کرد و در قضیه برجام ما عجله کردیم و کارهای آنها روی کاغذ بود و کارهای ما روی زمین بود. ما به آمریکایی‌ها اطمینان کردیم و کارهایی که باید انجام می‌دادیم انجام دادیم و آنها تعهدات خود را انجام ندادند.

فرمایشات مقام معظم رهبری بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.

رویترز

خبرگزاری رویترز نوشت: آیت الله خامنه ای، رهبر ایران گفت که ایران به قول آمریکایی‌ها در خصوص برداشته شدن تحریم‌ها اعتماد ندارد و تهران تنها در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ باز خواهد گشت.

رویترز همچنین از قول رهبر انقلاب نوشت: ما در زمان اوباما به آمریکا اعتماد کردیم و به تعهدات خود پایبند بودیم. اما آنها چنین نکردند. آمریکایی‌ها تنها روی کاغذ نوشتند که تحریم‌ها برداشته خواهند شد اما در عمل تحریم‌ها را بر نداشتند.

اسپوتنیک

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری نوشت: ایران عجله‌ای برای بازگشت به برجام ندارد، ابتدا آمریکا باید تحریم‌ها را بردارد. خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به بخش‌هایی از سخنان رهبر انقلاب استناد کرده و از قول ایشان نوشت: ایران عجله‌ای برای بازگشت به توافق آن هم در شرایطی که سایر امضا کنندگان توافق به تعهدات خود بازنگردند، ندارد.

راشاتودی

راشا تودی در خبری فوری ضمن پوشش فرمایشات مقام معظم رهبری نوشت: آیت الله خامنه‌ای به دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن نسبت به ادامه سیاست فشار علیه ایران هشدار داد و بر ضرورت رفع تمامی تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاکید کرد.

الجزیره

شبکه تلویزیونی الجزیره بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری را منتشر کرده و نوشت: تداوم سیاست کنونی آمریکا علیه ایران به تقویت ایران منجر خواهد شد و هرگز باعث ضعف ما نخواهد شد. این شبکه خاطرنشان کرد که فشارهای شدید آمریکا علیه ایران به ویژه در دوره دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا با شکست مواجه شده است.

المیادین

المیادین در خصوص سخنان امروز رهبر انقلاب نوشت: حمایت آمریکا از عربستان سعودی در حمله به ملت یمن و سیاست‌های آن در فلسطین اشتباه است. تجاوز به یمن در دوره دموکرات‌ها در واشنگتن آغاز شد. دموکرات‌ها از عربستان حمایت تسلیحاتی به عمل آورده‌اند.

النشره

پایگاه اینترنتی النشره بخش‌هایی از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ایران را منتشر کرده و در رابطه با آن نوشت: شبکه‌های جاسوسی خارجی از مدتها قبل تلاش می‌کنند تا رونق انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران را تضعیف کنند.

العهد

پایگاه اینترنتی العهد نیز در خصوص بیانات مقام معظم رهبری نوشت: اگر دیگران به تعهدات خود در برجام پایبند باشند، ما نیز به تعهدات اصلی خود باز خواهیم گشت. سیاست اعمال فشار شدید برای کشاندن ایران به میز مذاکرات موفقیت آمیز نبوده و کسی که در فکر چنین چیزی باشد، به زباله دان تاریخ خواهد پیوست.

المنار

پایگاه المنار نیز به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بی اهمیت جلوه دادن انتخابات ریاست جمهوری ایران تلاش می‌کنند و در این رابطه به طور گسترده از فضای مجازی استفاده می‌کنند. ایشان فرمودند مشارکت گسترده در انتخابات پیش رو، بیانگر اقتدار ملی است.

بی بی سی

خبرگزاری بی بی سی نیز در خصوص سخنان امروز رهبری نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در تازه‌ترین سخنرانی به مناسبت فرا رسیدن سال نو درباره توافق هسته‌ای و گفتگو با غرب و احیای برجام معتقد است «عجله نباید کرد، خطر عجله از فرصت‌سوزی بیشتر است». وی گفت در مسئله برجام اشتباه کردیم و عجله کردیم.

منبع: مهر
علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
تولیدات مد نظر متخصص میخاد که متاسفانه تا حالا، به دلیل بی تدبیری، یا مورد استفاده قرار نگرفته اند یا خیلی ها را فراری داده اند. وضیعت الان مملکت ناشی از سو مدیریت منابع و سرمایه است. یه نمونه کوچیکش تولید خودر برقی بود که بلایی سر طرف آوردن که طرف خودروشو انداخت توی آب! این مملکت یه خونه تکونی اساسی مدیریتی میخاد که متاسفانه نمیدونم اون روز اتفاق میوفته یا نه
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
انتخاباتی که نتیجه اش یک دولت حزب اللهی جهادی ،که فقط به خدمت فکر کند راه حل مشکل کشور است نه دولتهای لیبرال تنبل وخسته که حاضر نیستند حتی سری به مردم بزنند واز کاخهای خود خارج شوند
1
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
ان شاالله سال ۱۴۰۰ با رفتن شما و دولتت و آمدن دولت جوان و انقلابی و دلسوز مردم سالی پر برکت و شاد برای مردم ایران بشود
0
1