۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۶۶۹۷۸۱
تفریحات وارداتی (۷)

صدمات غیرقابل جبران فرهنگ واردتی!

صدمات غیرقابل جبران فرهنگ واردتی!
حجت‌الاسلام خیری غافل شدن از واردات فرهنگ غربی در جامعه را خطر بزرگی خواند و خاطرنشان کرد: سبک زندگی انقلابی اسلامی از نکاتی است که توسط مراجع مورد تأکید قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، غافل شدن از تفریحات وارداتی و واردات فرهنگ غربی را خطر بزرگی خواند و خاطرنشان کرد: تا زمانی که فرهنگ ما فرهنگ اسلامی است طبیعی است که ضربه نخواهیم خورد. همانطور که در این چهل سال با عزت و افتخار از مسیر منحرف نشده‌ایم اگر بتوانیم فرهنگ و نظام انقلاب اسلامی را نگهداریم بدون شک به راه خود با همین قوت ادامه خواهیم داد؛ اما اگر غافل شده و فرهنگ وارداتی باعث شود که جوانان جامعه تخدیر شوند و فراموش کنند که باید برای چه چیزی مبارزه کنند و غافل از مسؤولیت‌های انقلابی اسلامی خود بشوند، آینده کشور به خطر خواهد افتاد.

وی لازمه رسیدن به تمدن نوین اسلامی را صیانت از فرهنگ انقلابی اسلامی دانست و بیان داشت: صیانت از فرهنگ انقلابی اسلامی در جامعه به خصوص در بین نوجوانان و جوانان از جمله لازمه‌هایی است که برای حفاظت از انقلاب، نظام انقلابی و رسیدن به تمدن اسلامی می‌باشد؛ بنابراین بحث‌هایی تحت عنوان شبیخون و امثال آن از یک طرف و ضرورت الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی، سبک زندگی اسلامی، خودسازی و جامعه پردازی و امثال این موارد، از نکاتی است که بار‌ها توسط رهبر معطم انقلاب و باقی مراجع مورد تأکید قرار گرفته است.

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی، به هدف دشمن در جامعه اشاره کرد و گفت: در بحث‌های فرهنگی طبیعی است که بیش از همۀ مردم، جوانان و نونهالان مورد هدف دشمن قرار می‌گیرند؛ چون آن‌ها هستند که در حال شخصیت یابی هستند و جماعه پذیری برای آن‌ها اتفاق می‌افتد. به این دلیل دشمن سعی می‌کند از طریق قتلگاه مجازی، رسانه‌ها، کتاب‌ها، فیلم‌ها، سریال‌ها و راه‌های دیگر به این نسل نفوذ کرده و آن‌ها را تخدیر کند.

وی انقلاب اسلامی را یک انقلاب فرهنگی دانست و گفت: از آنجایی که انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است، بنابراین طبیعی است که دشمن بخواهد برروی فرهنگ ما تأثیر بگذارد و فرهنگ انقلابی را از ما بگیرد. سرمایه گذاری دشمن برروی از بین بردن فرهنگ اسلامی و انقلابی، چیزی است که رهبر معظم انقلاب تحت عنوان تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی و امثال آن به مسؤولان و جامعه هشدار داده‌اند.

حجت‌الاسلام خیری با اشاره به دو موضوع حساس اقتصاد و فرهنگ در جامعه کنونی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از مسؤولان، روحانیت و مردم خواستند که نسبت به دو موضوع حساسیت بیشتری داشته باشیم. اولین موضوع اقتصاد است که به معیشت مردم مرتبط است و دومین موضوعی که حضرت آقا بر آن تاکید کرده‌اند، مسأله فرهنگ است که به سبک زندگی، باور‌ها و اعتقادات در هنجار‌های اجتماعی و فردی مردم باز می‌گردد.

وی از مصون سازی جامعه انقلابی با ترویج سبک زندگی انقلابی اسلامی خبر داد و تصریح کرد: باید سعی کنیم که از دشمن، چه از نظر آموزش‌ها، تربیت و چه از نظر ترویج و تبلیغ سبک زندگی در زمان فعلی پیشی بگیریم تا بتوانیم از فرهنگ اسلامی انقلابی مراقبت کنیم.
ارسال نظرات