۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۶۷۷۲۷۳
یادداشت؛

دولت روحانی و دست رد زدن همزمان به تجارب بشری و فرامین فقهی در فضای مجازی

دولت روحانی و دست رد زدن همزمان به تجارب بشری و فرامین فقهی در فضای مجازی
گویا منفعت برخی از سیاسیون در ولنگاری فضای مجازی است؛ کانال های زرد و مستهجنی که در نزدیکی انتخابات نامزد خاص سیاسی را تبلیغ می کردند بهترین گواه بر این مطلب است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، عقلای هر قوم و مرامی از دیر باز بر کنترل اطلاعات و دانش ها بسیار حسَّاس بوده اند. در اقصی نقاط جهان از زمان های بسیار دور همه علوم و اطلاعات در اختیار همگان نبوده است، بلکه هر دانشمند دلسوزی سعی می کرده برای سلامت مردم، پندارهای مضر و انگاره‌های انحرافی را از جامعه خود دور کند، ممنوعیت کهانت و افکار خرافی در همه سنت های قومی و مذهبی مردمان جهان وجود داشته است.

در اسلام عزیز، هم بحث کتب ضالّه از دیر باز مطرح بوده و علمای بصیر مسلمان با ترویج افکار ضاله و خرافی به شدت مبارزه می کردند و حتی برای ترویج برخی از افکار به شدت منحرف ، حدّ جاری می کردند.

با شروع انقلاب تکنولوژیک در جهان، کشور های پیشرفته حتی بر خلاف مرام لیبرالیستی خود دست به پالایش فضای مجازی از الودگی های مدِّ نظر خود می زنند. در آلمان ، فرانسه ، روسیه ، چین و بسیاری از کشور های جهان، انتشار بسیاری از موارد آلوده ممنوع است و قوانین بسیار سختی برای برخورد با مجرمان در نظر گرفته شده است.

آنها به خوبی می دانند که تاثیر فضای مجازی که در بستر هنر های مختلف سمعی و بصری و جلوه های ویژه اتفاق می افتد به مراتب خطرناک تر از افیون های اعتیاد آور است. هرچند در همین فضای مجازی ، مواد مخدر، تفکرات کثیف جنسی و فروش سلاح هم ترویج می شود. نگرانی دیگر غربی ها بخاطر دخالت کشور های دیگر در سیستم اقتصادی و سیاسی آنها است. آنها برای جلوگیری از کشور های متخاصم در امور حیاتی کشور خود، فضای اطلاعاتی خود را در اختیار آنها قرار نمی دهند و بدنبال اجرای شبکه های ملِّی فضای مجازی هستند.

امَّا در کشور ما ، شاهد یک وضع بسیار بی سابقه در تاریخ هستیم؛ از یک طرف ساسی مانکن ها در هر جایی که بخواهند جولان می دهند و از طرف دیگر شاهد گسترش انواع جانواران سلبریتی چون پلنگ و شیر و انواع به اصطلاح شاخ های مجازی هستیم.

برخی زنان بدکاره که به دلیل فضای سالم اجتماعی در ایران، در فضای حقیقی امکان فعالیت گسترده و آشکار ندارند امروز از اقصی نقاط جهان ذهن و فکر نوجوانان ایرانی را هدف گرفته اند. و عجیب آنکه اخیرا یکی از همین زنان هرزه در گفت‌وگو با پسری پانزده ساله بر انحرافی بودن اقدامات خود صحه گذارد.

آمار فروش سلاح، مواد مخدر در فضای مجازی کشور هم بسیار قابل توجه است.

مراجع و علمای عزیز ما که روزگاری نشر کتب ضاله را ممنوع می دانستن ، امروز نیز نسبت به آسیب‌های پرشمار فضای مجازی کنونی مخالفت‌های صریحی را ابراز داشته‌اند؛ فضایی که نحله‌های الحادی، تمام مقدسات از اصل توحید گرفته تا جزئی ترین اعتقادات اسلام را مورد هجمه قرار داده‌اند!

حتما دفاتر مراجع عظام تقلید از کارنامه و برنامه میلیون ها کانالی که در شبکه های اجتماعی مختلف در حال بمب باران اخلاق و اعتقادات جوان ها هستند، اطّلاع دارند و به اطلاع اعاظم قم هم می‌رسانند اما عجیب آنکه وزیر ماجراجوی جوان دولت روحانی و برخی دیگر از مسئولان عالی‌رتبه فضای مجازی، چندان برای خواست مرجعیت و روحانیت دلسوز احترام قائل نیستند و اکنون کار به جایی رسیده که رهبری معظم انقلاب اسلامی علنا و رسما نارضایتی و ناراحتی خود را از کارنامه این مسئولان ابراز داشته‌اند و نسبت به استفاده منفی و خصمانه دشمنان اسلام از بستر فضای مجازی برای انتخابات ۱۴۰۰ هشدار داده‌اند و حجت را بر همگان تمام کرده‌اند.

قابل توجَّه اینکه ، هیچ آمار مستندی از شیوع بزهکاری اجتماعی، طلاق های واقعی و عاطفی و انواع گناهان مختلف که محصول این ولنگاری در فضای مجازی است منتشر نمی شود!

 شاید قرار است برجامیان بر همان اصل نامحرم بودن مردم و نخبگان از وقایع روز کشور اصرار داشته باشند و برای استفاده‌های جناحی و انتخاباتی از فضای مجازي بی‌ضابطه، زمان بخرند؟!

جالب اینجاست رئیس جمهور و برخی اعضای دولت او، امنیت فضای مجازی را «فیلترینگ» می نامند و آنرا خط قرمز خود می خوانند.

اما آیا اینان نمی دانند «فقه اصیل شیعه» هیچ گاه اجازه بی مبالاتی نسبت به اعتقادات و اخلاق مردم را نمی دهند؟

 آیا نمی دانند وقتی فقه که نسبت به کوچکترین توهین به ساحت مقدسات حساس است ، حتما به ترویج تفکرات شیطانی و ضد دینی حساسیت بیشتری به خرج خواهد داد؟

گویا منفعت برخی از سیاسیون در ولنگاری فضای مجازی است؛ کانال های زرد و مستهجنی که در نزدیکی انتخابات نامزد خاص سیاسی را تبلیغ می کردند بهترین گواه بر این مطلب است.

امَّا آیا «فقه اصیل شیعه» اجازه ترویج بی اخلاقی و برده‌فروشی جنسی و ترویج خرافات و فروش مواد مخدر را در این فضای آلوده خواهد داد؟

 آیا فقهای شیعی با وجود اصل قرآنی عدم تسلط کفَّار بر مسلمین، می‌توانند در مقابل حکمرانی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دشمنان انسانیت و تمام ادیان آسمانی سکوت پیشه کنند؟/998/

جعفر بحرینی

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵
اصلاح طلبان هرچه دلشون خواست سرملت آوردند،شمامراجع حالا ازخواب بیدارشدید،فعلا هم راحت بخوابید،به قول خودتون وقت انتخابات است.
0
0