۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۷۷۴۸۴
آیت الله طباطبایی نژاد:

دولتی ها چوب لای چرخ تولید نگذارند

دولتی ها چوب لای چرخ تولید نگذارند
اصفهان - نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: راه حل مشکلات کشور در داخل کشور است، برای رونق تولید باید موانع تولید برطرف شود، سال گذشته چوب لای چرخ تولید گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، با تبریک اعیاد شعبانیه و سال جدید، درباره شعار سال اظهار کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند « رونق تولید»، پیش نیاز این تولید از بین بردن مانع و پشتیبانی و حمایت است که این امر بدیهی است.

وی افزود: عملیاتی سازی آنچه که مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال اعلام فرمودند، وظیفه مسئولین است؛ موضوعی که قبل از این باید خود مسئولان متوجه آن می‌شدند که  اگر بخواهیم تولید، رونق داشته باشد باید مانع تراشی و پشتیبانی و حمایت بشود، ولی متاسفانه در سال گذشته خیلی اوقات چوب لای چرخ تولیدکنندگان گذاشته شد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر رونق تولیدات داخلی که هم به نفع تولید کنندگان، هم به نفع اقتصاد ایران و هم به نفع دولت است، تاکید دارند، گفت: اگر مسئولان کشوری این نکته را متوجه شده باشند طبیعتا باید از افرادی که خواستار راه اندازی کارخانه یا یک کسب و کار هستند، حمایت کنند، البته متاسفانه این مانع زدایی ها و پشتیبانی ها صورت نمی‌گرفته است.

وی افزود: حمایت یعنی اگر تولید کننده ای نیاز به وام دارد، وام کم بهره داده شود، اگر زمین می‌خواهد برای ایجاد یک کارخانه پول زیادی نگیرند یا اصلا هزینه ای دریافت نکنند، و به طور خلاصه حمایت به صورت کلی باید از سوی دولت انجام شود، چرا که با رونق تولید افرادی مشغول به کار می‌شوند و درصد بیکاری کاهش می‌ یابد و وقتی تولید زیاد شود مالیات افزایش پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: راه حل مشکلات اقتصادی در داخل کشور است؛ مدیران باید به این نکته توجه کنند که افزون بر تحریم های آمریکا، دچار خود تحریمی و تحریم داخلی نشویم و طبق تاکیدات مقام معظم رهبری به نحوی رفتار کنیم که تحریم های آمریکا خنثی شود.

آیت الله طباطبایی‌نژاد در ادامه به موضوع سند همکاری های ایران و چین اشاره کرد و افزود: سند همکاری های ایران و چین، تفاهم‌نامه‌ کلی برای ارتباط تنگاتنگ اقتصادی ۲ کشور تا ۲۵ سال آینده و این راهبرد درستی است.

وی ادامه داد: حتی اگر این قرارداد را نمی‌بستیم این همکاری را با دنیا داریم و در کُلیات و معامله با دنیا مانعی نداریم مگر آنکه کشوری سلطه طلب باشد.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه عده ای با سند همکاری های بین ایران و چین مخالف هستند، اظهار داشت: آنها ۲ گروه هستند که گروه نخست از نظر دینی تصور می کنند این سند اِشکال دارد در حالیکه ما هیچ دلیل شرعی نداریم که با کفار یا غیر کفاری که با ما سرِ جنگ ندارند و محارب نیستند، معامله نکنیم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه این دسته از مخالفان می گویند چرا ما با امریکا معامله نمی کنیم اما با چین و روسیه که روحیه کمونیستی دارند معامله داریم، تاکید کرد: ما از نظر شرعی برای معامله با امریکا اگر این کشور سلطه طلب نباشد هم هیچ مانعی نداریم ولی تحریم ها را آنها اِعمال کردند و ما تحریم نکردیم.

وی با بیان اینکه چین و روسیه فعلی معامله گر هستند و کاری با دین و اینکه مستعمره داشته باشند، ندارند، تصریح کرد: خداوند نهی نکرده است که با کفاری که سر جنگ دینی ندارند و نمی خواهند سلطه داشته باشند، معامله کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر اینکه ما باید با عقل و عدالت رفتار کنیم، افزود: ما نباید زیر بار کشورهایی که ما با سر جنگ دارند و سلطه طلب هستند برویم که در دنیا، امریکا، انگلیس و اسراییل هستند.

وی خاطرنشان کرد: عده ای که از روی مسائل دینی نسبت به این تفاهم نامه اِشکال وارد می کنند، باید توجه داشته باشند که رهبر انقلاب اسلامی و عُلما مسائل دینی را بهتر از آنها می دانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به دسته دوم مخالفان با سند همکاری های ایران و چین اشاره و اضافه کرد: این افراد از روی مسائل دینی به موضوع نگاه نمی کنند بلکه می گویند که چرا با غرب همراه نباشیم که در پاسخ به آنها باید گفت زیرا غرب سلطه گر و بنای آن بر تضعیف دیگران و سلطه یافتن بر آنهاست.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر اسلحه ای از امریکا بخریم می گویند هر جا که ما می گوییم آن را به کار ببرید یا اگر بدانند که کالایی باعث تقویت ما می شود به ما نمی دهند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه بخشی از دسته دوم مخالفان از روی غرض، سلطنت طلب یا غرب گرا هستند، تصریح کرد: بسیاری از آنها اکنون می گویند که (سند همکاری های ایران و چین) کشور فروشی است.

وی با تاکید بر اینکه ( این سند) مساله فروش نیست و مخالفان متوجه جنبه های سیاسی و اجتماعی آن نیستند، گفت: این سند یک تفاهم‌نامه است که درباره هر مورد و هر یک از مصادیق آن باید مجلس رای دهد و شور کنند تا طوری نباشد که به اقتصاد، فرهنگ و اجتماع ما ضرر وارد شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان همچنین با بیان اینکه فرقی بین بایدن و ترامپ وجود ندارد، اظهار داشت: بهترین تعبیر در این زمینه جمله فیدل کاسترو است که وقتی از او پرسیدند کدام حزب در امریکا بهتر هستند پاسخ داد آنها به مثابه ۲ لنگه کفش در بدن یک آدم هستند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات