۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۶۷۵۵۴۵
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

انتقال آب از خلیج فارس می‌تواند مشکلات زیادی را برطرف کند

انتقال آب از خلیج فارس می‌تواند مشکلات زیادی را برطرف کند
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر ضرورت حمایت از تولید کنندگان گفت: انتقال آب از خلیج فارس منافع بسیاری هم در زمینه اقتصادی و هم در برطرف شدن مشکلات آب دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، شامگاه پنجشنبه در دیدار با محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور، وجود بانک‌های خصوصی را از مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: بعضی جاها نظیر بانک و پالایشگاه نباید خصوصی بشود و لازم است در اختیار دولت باقی بمانند.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: باید مفاسد اقتصادی و مشکلات موجود در اقتصاد ریشه‌یابی شود، حمایت از تولید کننده با ارائه تسهیلات مناسب و دارای بهره کم یکی از لازمه‌های رشد و توسعه اقتصادی در کشور است، تولید کننده در حقیقت کارگر دولت و عامل اشتغالزایی است.

وی بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی را از مشکلات تولید کنندگان دانست و اظهار کرد: تحریم‌ها برای کشور مشکلات بسیاری به دنبال داشته است، ما در جنگ اقتصادی هستیم و ناچار به چاپ پول بدون پشتوانه شدیم و این مسأله باعث کاهش ارزش پول ملی ما شده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر اینکه باید ساختار اداری و دفاتر مربوط به گمرک در یک نقطه قرار داشته باشد، تصریح کرد: مسأله قاچاق از مشکلات کشور است که توجه و نظارت بر گمرکات می‌تواند در زمینه کاهش قاچاق کالا نقش بسزایی داشته باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه رونق تولید باعث افزایش درآمدهای کشور و مردم می‌شود و گره‌گشای مشکلات اقتصادی است، خاطرنشان کرد: مسأله آب از مهمترین مسائل استان اصفهان است، انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان می‌تواند مشکلات بسیاری را در این زمینه برطرف کند و حتی نمک های آب دریا و پتاس به دست آمده از این انتقال آب می‌تواند در زمینه اقتصادی مفید باشد.

 

دولت توجه ویژه‌ای به اصفهان دارد

محمود واعظی رییس دفتر رییس دفتر رییس جمهور، در این دیدار با بیان اینکه همه دولت‌ها از جمله دولت آقای روحانی یک توجه ویژه ای به اصفهان دارند، گفت: اصفهان برای کشور اهمیت خاصی دارد، در زمینه مسائل اقتصادی، صنعتی، سیاسی، اجتماعی، گردشگری و کشاورزی اصفهان یک قطب در کشور است و هیچ دولتی نمی‌تواند کشور را اداره کند بدون اینکه عنایت ویژه‌ای به اصفهان داشته باشد.

وی در ادامه افزود: از سال 92 دولت تدبیر و امید با همین رویکرد کار را پیش برده است و پروژه‌های مختلفی برای اصفهان تعریف شده، پروژه‌هایی که در سطح ملی و استانی در اصفهان انجام شد، حمایت از بخش خصوصی و جذب سرمایه بخش خصوصی از جمله سیاست‌های دولت است.

واعظی با بیان اینکه دولت نباید با مردم رقابت کند چرا که در این رقابت مردم متضرر خواهند شد، اظهار کرد: بدنه دولت متأسفانه از واگذاری فعالیت‌ها به مردم استقبال نمی‌کنند و فکر می‌کنند اقتدار آنها در صورتی که تصدی‌گری نکنند از بین می‌رود در حالی که در دنیا اقتدار در سیاستگذاری و هدایت امور است.

رییس دفتر رییس جمهور مسأله رونق تولید را از نیازهای کشور عنوان کرد و گفت: تولید اشتغال را برای کشور به دنبال دارد، مسؤولان به دنبال رونق تولید هستند اما مشکلات متعددی موجب می‌شود که سرمایه‌گذاران رغبت نکنند وارد عرصه سرمایه‌گذاری و تولید بشوند و باید موانع موجود را برطرف کنیم.

وی مسأله آب را از مهمترین مسائل استان اصفهان برشمرد و تصریح کرد: مردم استان اصفهان مردم فعالی هستند و نیازهای مختلف به آب دارند، در جلسه اخیر رییس جمهور به مسأله انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان پرداخت و بنابر این شد که مشکلات زیست محیطی احتمالی که برای انتقال آب وجود دارد با هزینه دولت برطرف بشود تا خط لوله انتقال آب خلیج فارس به اصفهان تا دو هفته آینده راه اندازی خواهد شد و هدف اصلی از این کار تأمین آب صنایع است.

واعظی در خصوص پروژه انتقال آب از بهشت آباد، اظهار کرد: جلساتی در این خصوص در تهران برگزار گردیده و صدور مجوزهای مربوط به دولت نیز انجام شده است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات