۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۷۸۲۸۸
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان مطرح کرد؛

دولت انقلابی خطری برای استکبار و جریان غربگرا

دولت انقلابی خطری برای استکبار و جریان غربگرا
آیت الله کعبی با اشاره به حساسیت اسرائیل و آمریکا در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: این‌ها تهدید بزرگ خود را تشکیل دولت انقلابی دانسته و با ابزار سیاسی و رسانه اختلاف افکنی می کنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کعبی در جلسه «کارگروه انتخابات 1400 و حضور حداکثری» که در دبیرخانه مجمع نمایندگان طلاب برگزار شد، اظهار داشت: مجمع نمایندگان طلاب دارای سنگ بنایی خالصانه و اولین مجموعه برای تحکیم رابطه حوزه، علما و مراجع می باشد که نمونه آن بی سابقه است.

وی ابراز داشت: این مجمع در باب تحول در حوزه و همچنین تقویت حوزه انقلابی می تواند نقش مهمی را ایفا کرده و رهبر معظم انقلاب نیز با عنایت به این موضوع، مسئله حوزه انقلابی را در جمع نمایندگان طلاب بیان کردند.

عضو جامعه مدرسین به آیه 28 سوره جاثیه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «وَ تَري‏ کُلَّ أُمَّةٍ جاثِيَةً کُلُّ أُمَّةٍ تُدْعي‏ إِلي‏ کِتابِهَا الْيَوْمَ تُجْزَوْنَ ما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ/ در آن روز هر امّتی را می بینی (که از شدّت ترس و وحشت) بر زانو نشسته هر امّتی بسوی کتابش خوانده می شود، و ( به آنها می گویند: ) امروز جزای آنچه را انجام می دادید به شما می دهند!».

این استاد حوزه با اشاره به مسئله انتخابات، تصریح کرد: ظرف تقرب الی الله، ظرف اجتماعی-سیاسی است و اگر کسی زاهد شود؛ اما به مسائل اجتماعی و سیاسی خود نپردازد، معلوم نیست اهل نجات باشد.

دولت انقلابی خطری برای جریان غربگرا

آیت الله کعبی با بیان این مطلب که بی توجهی همراه با مسئولیت اخروی است، اظهار داشت: در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی، شناخت، حفظ و پیشبرد انقلاب در مسیر خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی باز تولید معارف اهل بیت (ع) در عصر غیبت است که هر بار به گونه‌ای ظهور و بروز می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر کسی در این مسیر خستگی کشیده و برای جریان نظام تلاش کند، عمل صالح برای او نوشته می‌شود؛ عمل صالح تنها شب زنده داری در ماه مبارک رمضان نیست؛ بلکه تلاش برای مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح هم عمل صالح است.

عضو جامعه مدرسین با تأکید بر اینکه نباید فعالیت انتخاباتی را فعالیتی فرعی تلقی کنیم، افزود: مخصوصا انتخابات 1400 که اگر به صورت معمول رئیس جمهور هشت ساله باشد، این انتخابات ما را به پنجاه سالگی انقلاب می‌رساند و پیشرفت اهداف انقلاب با تحقق دولت انقلابی و اسلامی است؛ لذا ازاین جهت مانند اول انقلاب است که اگر سستی چه در مشارکت حداکثری و چه در انتخاب اصلح شود، ممکن است پشیمانی زیاد به بار بیاورد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: شرکت در انتخابات هم حق است و هم تکلیف؛ حق است چون قانون اساسی به موجب شرع مقدس و نظام سیاسی در اسلام، برای همه مردم این حق را تضمین کرده است و معنای آن این است که می‌تواند انتخاب کند و یا انتخاب نکند؛ اما از منظر دیگر، واجب و تکلیف شرعی است؛ آن هم واجب انقلابی است و اگر کسی شرکت نکند معصیت سیاسی است.

آیت الله کعبی با تأکید بر اینکه انتخابات ظرفیت نظام را بالا برده و مشارکت حداکثری سبب تقویت نظام می‌شود، خاطرنشان ساخت: «تجدید بیعت با ولی فقیه و اطاعت از ایشان»، «تأثیرگذاری در فرهنگ، اقتصاد و ... از دستاوردهای شرکت در انتخابات است.

دولت انقلابی خطری برای جریان غربگرا

وی با اشاره به اینکه انتخابات حق الناس است، ادامه داد: اما حق الناس عمومی است و کسی که شرکت نمی‌کند، تضییع حقوق مردمی است که می‌خواهند دولت مناسب داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: مشارکت حداکثری باعث تضعیف دشمن و تقویت نظام می‌شود؛ لذا بسترهایی که زمینه آن را فراهم می‌کنند مورد تأیید اسلام است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که شرکت در انتخابات می‌تواند مصداق جهاد باشد، اظهار داشت: همچنین پاسخگویی به شبهات، اقناع افراد و دعوت به انتخاب، امر به معروف است و بر عکس نهی از منکر است.

آیت الله کعبی ابراز داشت: ماه مبارک رمضان از یک منظر ماه پیروزی های بزرگ اسلام است و جزو وظایف ذاتی روحانیت است که حضور فعال در مسئله داشته باشند؛ همچنین این سیاست در جهت تقویت اهداف اسلامی و تضعیف دشمن است؛ لذا نباید نگاه سکولاریستی در تبلیغ ماه رمضان حاکم شود.

وی با اشاره به برخی از مسائل مهم در انتخابات 1400، خاطرنشان ساخت: اولین مسئله بازیگری و حساسیت ویژه اسرائیل و آمریکا در منطقه است؛ اینها تهدید بزرگ خود را تشکیل دولت انقلابی می‌دانند و تلاش های سیاسی، رسانه‌ای، ترفندها در فضای مجازی، مالی و حضور فعال در جهت ناامیدی مردم و دامن زدن به اختلاف و طراحی فتنه در دستور کار آنهاست.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Netherlands
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
عالی و درجه یک
3
0
اصغر مسافر خسته
Iran, Islamic Republic of
۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
دولت حزب الله مانع منافع رانتی است.
2
0