۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۶۷۷۹۲۲
آیت الله کعبی در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس:

مذاکره یک فریب آمریکایی برای محاصره هوشمند ملت ایران است

مذاکره یک فریب آمریکایی برای محاصره هوشمند ملت ایران است
نایب رییس جامعه مدرسین با بیان اینکه مذاکره یک فریب آمریکایی برای محاصره هوشمند ملت ایران است، گفت: رفع کامل تحریم ها و راستی آزمایی مذاکره نمی خواهد، بلکه عمل می خواهد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در جامعه مدرسین حوه علمیه قم صورت پذیرفت، گفت: باید از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان برای ایجاد تحول در کشور استفاده کنیم.

وی ماه مبارک رمضان را ماه ایمان و تقوا و نماد مقاومت، ایثار و ایستادگی در مسیر حق دانست و ادامه داد: ما از این ظرفیت عظیم می توانیم برای ساخت ایران قوی استفاده کنیم.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه امروز مردم از مجلس یازدهم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک مجلس انقلابی و قوی است انتظار دارند معیشتشان را سامان بخشد، خاطرنشان کرد: بحمدالله مجلس یازدهم علی رغم وجود مشکلات عدیده ای که در کشور وجود دارد، طرح های بسیار خوبی را برای سامان بخشی به معیشت مردم ارائه کرده است که جای تشکر دارد.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم تعامل و هم افزایی مجلس با سایر قوا به ویژه قوه مجریه تأکید و بیان کرد: دولت مستقر تا آخرین روز باید بایستد و برای حل مشکلات مردم تلاش کند.

وی با انتقاد از عملکرد دولت در 8 سال گذشته و معطل نگه داشتن ظرفیت عظیم کشور برای مذاکره با غرب تأکید کرد: امروز باید با پرهیز از منازعات و حفظ انسجام داخلی در برابر دشمن و حفظ وحدت و انسجام داخلی در مجلس برای حل مشکلات کشور تلاش کنیم؛ امروز بدخواهان می خواهند مجلس انقلابی را با منازعات داخلی و انشقاق درونی سرگرم کنند، از این رو باید بسیار هوشیار باشید و موضع گیری های منسجم و یکپارچه و متمرکز بر حل مشکلات معیشتی مردم و تقویت تولید و پشتیبانی و مانع زدایی داشته باشید.

نقش نظارتی مجلس باید تقویت شود

آیت الله کعبی با بیان اینکه امروز نقش نظارتی مجلس باید تقویت شود، عنوان کرد: شما باید چشم بینا و مغز متفکر نظام برای پشبرد ماموریت های نظام در تقنین و طراحی و نظارت بر قوه مجریه باشید، از این رو باید مراقبت کنید تا تصمیم گیری هایی صورت نگیرد که برای دولت آینده مشکل آفرین باشد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری اهمیت مرکز پژوهش های مجلس و مرکز نظارت بر رفتار نمایندگان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: امروز نمایندگی قم مرکز پژوهش های اسلامی مجلس تأسیس شده و می تواند در بسیاری از زمینه ها ظرفیت خوبی برای تقویت ارتباط حوزه و مجلس دارد.

آیت الله کعبی

آیت الله کعبی تصریح کرد: زیبنده نیست که نماینده ای حاشیه سازی کند و به اولویت ها توجه نکند. لازم است توازن میان استقلال، آزادی و حقوق مردم و امنیت کشور رعایت شود؛ برخی نطق ها و اظهارات برای کشور حاشیه سازی کرده است که مرکز نظارت بر رفتار نمایندگان باید نسبت به آن حساس بوده و تصمیم مقتضی اتخاذ شود.

وی در ادامه موضوع کرونا و برخی تصمیمات نادرست ستاد ملی مبارزه با کرونا را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: تعطیلی مجالس ماه مبارک رمضان به ویژه لیالی قدر به هویت معنوی کشور اسیب می رساند و باید میان رعایت اصول بهداشتی و برگزاری مجالس و برنامه های معنوی ماه مبارک رمضان تلفیق نمود.

مجلس باید طرح اجتماعی برای رفع فقر و محرومیت به صورت ملموس ارائه دهد

آیت الله کعبی در ادامه با بیان اینکه مجلس باید طرح اجتماعی برای رفع فقر و محرومیت به صورت ملموس ارائه دهد، گفت: شما باید در زمینه فقرزدایی و کم کردن فاصله های طبقاتی باید طرح های ضربتی داشته باشید به گونه ای که مردم آن را در سفره های خودشان احساس کنند.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شعار سال «تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه مناسب است در هر مسجدی واحد تولید و اشتغال تأسیس شود، عنوان کرد: بسترهای لازم برای فعال کردن مساجد در عرصه تولید واشتغال فراهم شود، با استعدادیابی شغلی و مهارت افرینی در محلات و پشتیبانی هایی لازم نهضت فراگیر تولید واشتغال شکل بگیرد به گونه ای که هر جوان ایرانی در یک مزرعه و یا کارگاه و یا طرح دانش بنیان و بنگاه اشتغال در شکوفایی و رشد و پیشرفت سهیم شود.

وی افزود: نهضت تولید و اشتغال بر پایه احیای منابع اولیه ثروت با محوریت مساجد و فعالیت گروه های کارآفرین و پشتیبانی مجلس و عملیات دولت قابل تحقق است.

رفع کامل تحریم ها و راستی آزمایی مذاکره نمی خواهد، بلکه عمل می خواهد

آیت الله کعبی با بیان اینکه امروز باید با استفاده از ظرفیت های داخلی و ایجاد روابط تجاری با 25 کشور پیرامون در منطقه و همسایه از تحریم ها عبور کنیم، ابراز کرد: در بعد سیاست خارجی، رهبر معظم انقلاب فرمودند آمریکا باید تحریم ها را به صورت کامل رفع کرده و ما آن را راستی آزمایی کنیم، از این رو باید دانست که رفع کامل تحریم ها و راستی آزمایی مذاکره نمی خواهد، بلکه عمل می خواهد و دولت بایدن اگر نسبت به بازگشت به برجام جدی هستند، تحریم ها را رفع کند تا ما آن را راستی آزمایی کنیم در این صورت برجام اجرایی می شود.

وی با تأکید بر اینکه مذاکره یک فریب آمریکایی برای محاصره هوشمند ملت ایران است، تصریح کرد: متأسفانه احساس می شود دولت بر خلاف راهبردهای حکیمانه رهبری در حال انجام یک سری کارهایی است که مجلس باید نسبت به آن نظارت قوی داشته باشد./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
احمدیان
Iran, Islamic Republic of
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰
سخنان عالمانه و مهمی را مطرح کرده اند، خدا کند که مورد توجه مجلسی ها و دولت آینده قرار گیرد.
3
0
ناشناس
United States
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۷
درود بر استاد کعبی
3
0
ناشناس
United States
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۷
بی اعتمادیم به امریکاییان
3
0
ناشناس
United States
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۷
واکنش به برجام عحولانه نباشه..
3
0
ناشناس
United States
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۷
هر وقت امریکا به تعهداتش عمل کرد شما هم برگردید به برجام
3
0
ناشناس
United States
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۷
انتقاد..
2
0
ناشناس
United States
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۷
فرازهای گوناگون این بیانات بسیار مهم وراه گشا وبرنامه عملی توسط نمایندگان مجلس می خواهد .
3
0