۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۶۷۷۸۰۶
آیت الله کعبی مطرح کرد؛

روایتی شنیدنی از عشق و دلدادگی شهید صدر به امام خمینی و انقلاب اسلامی

روایتی شنیدنی از عشق و دلدادگی شهید صدر به امام خمینی و انقلاب اسلامی
شهید صدر روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جلسه درس آمد و با خوشحالی از امام(ره) و ملت ایران گفت و تأکید کرد که از این به بعد کسی حق ندارد مرجعیت مرا تبلیغ کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی به تبیین برخی از ابعاد شخصیت برجسته شهید صدر پرداخت و گفت: امام صادق(ع) در روایتی نورانی می فرمایند کسی که برای رضای خداوند علم بیاموزد، به آن علم عمل کند و آن را به دیگران آموزش دهد در ملکوت آسمان ها به عنوان انسان بزرگ و والا مرتبه از او یاد می شود؛ بدون شک یکی از مصادیق بارز این حدیث در عصر ما، شهید صدر هستند.

شهید صدر نابغه، متفکر و اسلام شناس مظلوم جهان اسلام بود

وی با بیان اینکه شهید صدر نابغه، متفکر و اسلام شناس مظلوم جهان اسلام بود، ادامه داد: صدام ملعون از 16 فروردین، شهید صدر و خواهر شهیده ایشان را دستگیر کرد و در 19 فروردین جنازه آنها را تحویل بستگان داد.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه شهید صدر از لحاظ فقاهت هم تراز امام خمینی(ره) بود، بیان کرد: شهید صدر از دل حوزه سنتی که شعارش تفکیک دین از سیاست بود برخاست و توانست یک جریان انقلابی و جهادی فی سبیل الله شکل دهد و به یک معنا همراهی و توأمانی دین و سیاست در دل حوزه سنتی راه اندازی کند و افزون بر این، حوزه سنتی آن جریان را به رسمیت بشناسد.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه شهید صدر از لحاظ تفکر و اسلام شناسی هم تراز شهید مطهری است، عنوان کرد: ایشان همچنین از لحاظ کار تشکیلاتی هم تراز شهید بهشتی هستند؛ آن چیزی که شخصیت ایشان را تا این اندازه بزرگ کرده است، اخلاص ممتاز و زهد فوق العاده شان بود.

پ/روایت آیت الله کعبی از سرسپردگی شهید صدر در برابر امام خمینی و انقلاب

وی به جانفشانی ها و ایثار شهید صدر برای آگاه سازی مردم در برابر ظلم صدام اشاره و اضافه کرد: ایشان حتی برای آگاه سازی مردم در برابر ظلم صدام حاضر شد به صحن امیرالمومنین(ع) رفته و دست به افشاگری بزند تا مأموران صدام ملعون او و یارانش را به شهادت برسانند تا خون و مظلومیتشان مردم عراق را از خواب غفلت بیدار کند، اما هنگامی که امام خمینی(ره) با این کار مخالفت کردند از آن دست کشید.

آیت الله کعبی با اشاره به زهد و اخلاص شهید صدر در زمینه مرجعیت ابراز کرد: هنگامی که شاگردان نزدیک شهید صدر به ایشان در زمینه مرجعیت فشار آوردند، ایشان گفت به یک شرط این کار را می پذیرم و آن این که اگر وسط کار کسی پیدا شد که مرجعیتش بتواند اسلام را پیش ببرد همه ما باید زیر چتر او کار کنیم و برای او تبلیغ داشته باشیم و از مرجعیت من دست برداشته شود.

وی شادابی و خوشحالی شهید صدر از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ایشان درباره انقلاب ایران همواره می گفتند که اگر این انقلاب پیروز شود آرمان انبیا محقق خواهد شد؛ ایشان روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جلسه درس آمد و با خوشحالی از امام(ره) و ملت ایران گفت و تأکید کرد که از این به بعد کسی حق ندارد مرجعیت مرا تبلیغ کند و همه ما باید سرباز امام خمینی(ره) باشیم، زیرا هدف از مرجعیت شخص نیست، بلکه اسلام است؛ ایشان هیچگاه حاضر نشد حتی در رتبه بعد از امام خمینی(ره) برای مرجعیتشان تبلیغ شود؛ به بیان دیگر از هر بعدی به شخصیت شهید صدر نگاه کنیم در می یابیم ایشان برای خدا درس خواند، تعلیم داد و عمل و جهاد کرد و در نهایت شهید شد.

میراث شهید صدر در عراق در دست افرادی قرار دارد که قدرش را نمی دانند

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در پایان مطرح کرد: امروز باید قدر میراث فکری، جهادی و انقلابی شهید صدر را دانست و آن را به ویژه در نجف و عراق ترویج کرد تا اندکی از مظلومیت این شهید والامقام کاسته شود./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شیخ حیدر
Iran, Islamic Republic of
۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
شهید صدر شیفته امام و حکومت اسلامی بود. حیف که رفت
1
0