۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۶۷۸۵۱۹
آیت الله اعرافی مطرح کرد:

رویدادهای مهم برای تعالی جمعیت کشور

رویدادهای مهم برای تعالی جمعیت کشور
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: در بودجه ۱۴۰۰ تسهیلات متعددی برای ازدواج و فرزند آوری پیش بینی و طرحی هم درمجلس و شورای نگهبان برای تعالی جمعیت ارائه شده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد تصریح کرد: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار باید، مامور پیگیری امتیازاتی که برای ازدواج و فرزنداوری درقوانین دیده شده باشد تا با جمع آوری امتیازاتی که در بودجه و قانون در راستای تعالی جمعیت وجود دارد را جمع بندی و مسیر اجرایی شدن آن را دنبال کند.

وی گفت: میبد می‌تواند پیشگام در جذب این تسهیلات و اعتبارات برای ارتقاء ازدواج و فرزند آوری باشد.

آیت الله اعرافی در ادامه با مرور مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: چیزی درشورای فرهنگ عمومی طرح نشود که درمقام عمل بماند.

امام جمعه میبد بر احیاء شورای صیانت از خانواده و توقف رشد تلاق تاکید کرد و گفت: امسال این شورا با همکاری بهزیستی و اداره تبلیغات و اعضاء باید فعال شود و دفتر امام جمعه هم ده میلیون تومان هزینه فرهنگی و تبلیغی این کارگروه را تامین کند.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور همچنین تصویب طرح جامع سلامت و مهاجرین را خاطرنشان کرد و افزود: این طرح‌ها هم باید امسال به جایگاه خود برگردد و فعال و عملیاتی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با قدردانی از دست اندرکاران کنگره شعر محمد گفت: کنگره شعر محمد و شعر توحیدی قرار است یکسال درمیان برگزار شود که امسال کنگره شعر توحیدی برگزار خواهدشد.

آیت الله اعرافی همچنین گفت: تشکیل دبیرخانه یکسالمین  باز تاسیس حوزه علمیه قم  و کارگروه آن درحوزه علمیه میبد روند برگزاری آن را برعهده دارند و حوزه علمیه، شهرداری، دفتر امام جمعه، اداره تبلیغات و دانشگاه، آموزش و پرروش، سپاه و نیروی انتظامی عضو اصلی این شورا هستند که به مراتب شورای علمی و پشتیبانی هم درکنار این شورا شکل خواهدگرفت.

آیت الله اعرافی، آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری مهرجردی را از افتخارات شهرستان میبد خواند و گفت: به یمن تاسیس حوزه علمیه قم درسال ۱۳۰۱ به دست این عالم بزرگ شیعی درآن شرایط دشوار، این کارگروه در شهرستان میبد پیگیری برنامه‌ها و احیای آثار این روحانی وارسته را در زادگاهش دنبال خواهد کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: با تشکیل شورا، برنامه‌های صدمین سال بنیانگذاری حوزه علمیه قم نسبت به جمع آوری مقاله، دانشنامه، آثار و برنامه‌های متنوع دیگر اقدام خواهد کرد؛ تا با ارتباط و هماهنگی با دبیرخانه یکصدمین سال تاسیس این نهاد در قم تا سال ۱۴۰۱ هجری شمسی موضوع برای برگزاری همایش یکصدوین سالگرد تاسیس حوزه علمیه قم پیگیری خواهد شد.

مدیرحوزه علمیه کشور گفت:آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری مهرجردی مؤسس حوزه علمیه قم از برجسته‌ترین مراجع تقلید بود که آثار و اقدامات فراوانی را برای اعتلای اسلام از خود به جای گذاشت و با تاسیس حوزه علمیه قم و تربیت شاگردان برجسته‌ای همچون امام خمینی (ره) به رشد و بارور ساختن علوم دینی کمک کرد.

وی افزود:این فقیه و عالم بزرگ اسلام در سال ۱۲۳۸ هجری شمسی در روستای مهرجرد میبد در خانه مردی پاکدل و پرهیزگار به نام محمد جعفر دیده به جهان گشود.

عضوشورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد:مرحوم آیت الله حائری مهرجردی پس از عمری تلاش و تحمل رنج و مشقت در سال ۱۳۱۵ خورشیدی به دیار ابدی شتافت و در جوار مرقد مقدس حضرت معصومه (ع) به خاک سپرده شد.

امام جمعه میبد با اشاره به طرح مناسب سازی درمیبد هم گفت:اجرای مناسب سازی اماکن دولتی و عمومی و جمع آوری سد معبر‌های سطح شهر، به صورت یکدست از اولویت هاست.


مقابله با آسیب‌های اجتماعی، تاکید برادامه فعالیت گروه سرود ولایت و معرفی مسئول جدید، فعالیت‌های انجام شده مرتبط به کاهش طلاق، ایجاد سامانه مهاجران و غیربومی‌ها، عملکرد واحد صیانت از خانواده و چاپ تقویم فرهنگی میبد ازدیگر مباحثی بود که دراین جلسه به آن‌ها پرداخته شد.

ارسال نظرات