۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۶۷۸۸۶۳
بسته انتخاباتی رسا؛

از هراس اصلاحات از محبوبیت رئیسی تا چالش کاندیدای زن در انتخابات + فایل

از هراس اصلاحات از محبوبیت رئیسی تا چالش کاندیدای زن در انتخابات + فایل
در این بسته، اخباری شامل چالش کاندیدای زن در انتخابات، هراس اصلاحات از محبوبیت رئیسی و برجسته‌سازی سخنان انتخاباتی روحانی در رسانه‌های اعتدالی را تقدیم مخاطبان می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بدون شک انتخابات یکی از برکات انقلاب اسلامی است، زیرا بعد از دوران سیاه طاغوتی و استبداد و خفقانی که وجود داشت، سبب شد ملت سرافراز ایران با حضور پای صندوق های رأی، سرنوشت خودشان را با دستان خودشان رقم بزنند و مسؤولان خود را انتخاب کنند.

در انتخابات، «بصیرت» حرف نخست را می زند، زیرا افراد اگر بصیرت داشته باشند بهترین انتخاب را از میان کاندیداها خواهند داشت و در نتیجه بازخورد آن انتخاب را در زندگی خودشان خواهند دید.

یکی از مسائلی که همواره رهبر معظم انقلاب و دلسوزان نظام و کشور بر آن تأکید دارند، مسأله بصیرت و انتخاب اصلح است؛ بدون تردید اگر ملت ایران در انتخابات ها، اشخاص اصلح را انتخاب کنند، هیچگاه با مشکلات عدیده در زندگی خود مواجه نخواهند شد.

در بسته انتخاباتی امروز، اخباری شامل خط و نشان کشیدن قاضی زاده هاشمی برای باند و باند بازی ها، ادعای کریمی قدوسی در مورد نامه ۲۲۰ نماینده مجلس به رئیسی، کنایه معنادار کرباسچی به کاندیداتوری تاج زاده در انتخابات ۱۴۰۰، ۵ نامزد حزب موتلفه برای انتخابات ریاست‌جمهوری، چالش کاندیدای زن در انتخابات، هراس اصلاح‌طلبان از محبوبیت رئیسی و ارائه اسامی کاندیداها به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب را تقدیم خوانندگان گرامی خواهیم کرد.

هراس اصلاح‌طلبان از محبوبیت رئیسی

روزنامه کیهان در مطلبی مدعی هراس اصلاح‌طلبان از محبوبیت رییسی برای انتخابات شد و نوشت:

واقعیت این است که با آنکه دو ماه بیشتر به انتخابات ریاست‌جمهوری نمانده است، هم جبهه اصلاح‌طلبان آشفته حال است و هم جبهه اصولگرایان.

اصلاح‌طلبان به واسطه فیلترینگ و رد صلاحیت شورای نگهبان، بی‌نامزد مانده‌اند و در مانده‌اند که چه فردی را معرفی کنند تا از فقیهان و حقوقدانان آن شورای ۱۲ نفره عبور کند. کفه اصلا برابر نیست.

از هراس اصلاحات از محبوبیت رئیسی تا چالش کاندیدای زن در انتخابات

در آشفته‌بازار سیاسی، تنها یک نامزد است که به نظر می‌رسد که قدرت رای‌آوری او بیش از دیگران است: «سیدابراهیم رئیسی».

مهم‌ترین رقیب ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، هیچ‌یک از نامزدهای انتخاباتی (البته به جز ظریف) نیستند. رقیب اصلی او مشارکت پایین مردم در انتخابات است.

برجسته‌سازی سخنان انتخاباتی روحانی در رسانه‌های اعتدالی

خبرآنلاین سخنان حسن روحانی رییس‌جمهوری در نشست با جمعی از فعالان سیاسی را بازتاب داد و به نقل از وی در عنوان خبری خود نوشت:

در انتخابات باید به استراتژی و برنامه رأی بدهند.

هر سخن و حرکتی که مردم را مأیوس کند، خیانت است.

نباید بین بد و بدتر انتخاب کنیم.

​​​​​​انتخاب هم در بازتاب سخنان رییس جمهوری، بخش‌های انتخاباتی این سخنان را برجسته کرد و در ابتدای خبر خود به نقل از روحانی نوشت:

جای تاسف است که بعد از ۴۰ سال هنوز عده‌ای بگویند در انتخابات باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم.

باید به جایی برسیم که دنبال انتخاب بین خوب و بهتر باشیم.

برای این مهم باید به جایی برسیم که نامزدهای انتخابات از طرف احزاب معرفی شوند و نماینده حزب باشند و مردم نیز بین استراتژی و برنامه‌ها دست به انتخاب بزنند.

چالش کاندیدای زن

روزنامه آرمان ملی در گزارشی با عنوان کاندیدای زن در انتخابات ۱۴۰۰ با اشاره به تاکید روز گذشته سخنگوی نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه بر اساس مصوبه این نهاد حضور یک زن در میان کاندیداها الزامی است، نوشت:

این خبر برای نیمی از جمعیت کشور از اهمیت برخوردار است؛ چرا که در هر برهه از انتخابات ریاست‌جمهوری به تنها موردی که تاکید می‌شود، لزوم حضور زنان در پای صندوق‌های رای است؛ اما اشاره‌ای به توانایی این قشر برای کاندیداتوری حضور در پاستور به عنوان رییس‌جمهور نمی‌شود.

شاید اذعان شود بر اساس آنچه در قانون اساسی ذکر شده زنان فاقد شرط کاندیدا شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری هستند؛ چراکه رجل سیاسی نیستند.

از هراس اصلاحات از محبوبیت رئیسی تا چالش کاندیدای زن در انتخابات

«رجل سیاسی»، پرمناقشه‌ترین واژه‌ای است که در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و بیش از ۴ دهه است که تعریف دقیق و روشن کردن مصادیق آن معطل مانده است؛ هر چند در تمام طول این سال‌ها وحدت کلمه در یک جمله بوده و آن اینکه «رجل، به معنای مرد نیست و زنان هم می‌توانند کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شوند»

اما تا امروز حتی یک زن هم از فیلتر شورای نگهبان نتوانسته است، عبور کند و خود را به کارزار انتخابات برساند.

علی لاریجانی نامزد بالقوه انتخابات یا کاندیدای دقیقه 90!

خبرگزاری ایلنا به نقل از بهروز نعمتی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره انتخابات نوشت:

سناریونویسان مشارکت حداقلی به فکر آینده کشور باشند.

برای حضور مردم در پای صندوق‌های رای باید ریش گرو بگذاریم.

علی لاریجانی نامزد بالقوه انتخابات ریاست جمهوری است. وی شخصی است که می‌تواند مورد اجماع جریان‌های سیاسی قرار بگیرد.

نامه نیوز هم در خبری از نامزدی احتمالی علی لاریجانی برای انتخابات نوشت و آورد:

لاریجانی کاندیدای دقیقه ۹۰ می شود.

نامزدی علی لاریجانی برای انتخابات ۱۴۰۰ از مدت ها پیش مطرح بوده اما او پیشتر گفته بود، برنامه ای برای کاندیداتوری ندارد.

کنایه معنادار کرباسچی به کاندیداتوری تاجزاده در انتخابات ۱۴۰۰

غلامحسین کرباسچی درباره احتمال کاندیداتوری سید مصطفی تاجزاده برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نظر رسانه منتسب به کارگزاران درخصوص احتمال شکاف بین اصلاح‌طلبان، گفت: این‌ که حضور ایشان باعث شکاف اصلاحات می‌شود باید جمع جبهه اصلاحات آن را بررسی کنند. دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: من با اصل اعلام کاندیداتوری فردی مخالف نیستم، مخصوصاً ایشان که یک‌سری صحبت‌های داشته‌اند و بعضی از دوستان هم به آن اشکال وارد کرده‌اند. به نظرم خوب است اگر وزارت کشور و شورای نگهبان ایشان را تایید کنند و فکر می‌کنم این امر امتحان خوبی است که مشاهده کنیم مردم این نوع لحن و گفتار را انتخاب می‌کنند یا خیر.

ادعای کریمی قدوسی در مورد نامه ۲۲۰ نماینده مجلس به رئیسی

کریمی قدوسی در توییتی از امضای نامه‌ دعوت آیت‌الله رییسی برای شرکت در انتخابات توسط ۲۲۰ نماینده مجلس خبر داد.

پیش‌بینی عضو جبهه اصلاحات ایران از وضعیت لاریجانی در انتخابات

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران حضور علی لاریجانی به عنوان نامزد جبهه اصلاحات را تکذیب کرد و گفت: کسانی که لاریجانی را نامزد جبهه اصلاحات بدانند، اصلاح‌طلب نیستند. بارها تکرار شده است که تا به امروز حضور لاریجانی به عنوان کاندیدای اصلاحات منتفی است، نه لاریجانی اصلاح‌طلب است و نه اصلاحات او را از جناح خود می‌داند.شریف اضافه کرد: علی لاریجانی خوش‌بینانه شاید کاندیدای اعتدال‌گرایان باشد. از آنجا که لاریجانی علی‌رغم مواضع اصلاح‌طلبانه سال‌های اخیرش، در راستای حضور در جریان اصلاحات تعهدی ندارد و علاقه‌مندی خاصی نشان نداده، بنابراین نمی‌شود این موضوع را به اجبار مطرح کرد.وی با بیان اینکه بهتر است هر جریان نامزد خود را از بدنه خود انتخاب کند، تاکید کرد: با توجه به تجربه ائتلاف اخیر اصلاحات با اعتدال گرایان در سال‌های ۹۲ و ۹۶ ونتایج ناشی از این ائتلاف، می‌توان گفت در کشور ایران چیزی به اسم دولت ائتلافی خیلی جواب نمی‌دهد.عضو جبهه اصلاحات ایران افزود: در دولت ائتلافی مسئولیت‌ها نامتقارن به عهده افراد گذاشته می‌شود و جریان‌های سیاسی متبوع هم پاسخگوی این موضوع نیستند.

قاضی زاده هاشمی: باند بازی‌ها را به هم می‌ریزیم/ رئیس‌جمهور زندگی خصوصی ندارد

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در سلسله نشست های گفتمانی گفت: نام دولت بنده «دولت اعتماد برای ساخت ایران جدید» است. آمده ام تا تیم بازی و باند بازی را بر هم بزنم. سامانه ای را طراحی کردم که شهروندان بر اساس نظام شایستگی گزینه های خود را برای وزارتخانه ها معرفی کنند.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: اینکه حلقه نیاوران درست کنیم خوب است؟ در تدوین برنامه های من بیش از ۱۰۰ جوان فعالیت داشتند و به هیچ کدام از این افراد قول پُست و مقام نداده ام.

وی ادامه داد: کسانی که در جمهوری اسلامی مسئولیت قبول می کنند باید از طبقه محروم یا متوسط باشند. با نظام مالیات و شفافیت از شکل گیری طبقه اشرافی جلوگیری می کنم. نظام مالیاتی درست فاصله طبقاتی را کنترل می کند. مدیران ما نباید در طبقه ای باشند که با مردم فاصله زیادی داشته باشند.

وی تاکید کرد: با جا به جا کردن افراد در دولت، مشکلات حل نمی شود، شفافیت همه جانبه در «دولت مردم «وجود دارد. کسی که در جمهوری اسلامی مسئولیت قبول می کند زندگی خصوصی ندارد و وضعیت مالی و حقوقی وی باید برای مردم مشخص باشد. با عجله نمی توان مشکلات را حل کرد، راه حل مشکلات پیچیده، پیچیده است، اما باید برنامه ریزی گام به گام کرد.

معنای اعلام کاندیداتوری بادامچیان چیست؟

بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.پیشتر دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفته بود: اگر رئیسی برای انتخابات حاضر شود وحدت جمعی حول محور ایشان حفظ خواهد شد و حزب موتلفه تیم خود را به ایشان عرضه می کند.اکنون با اعلام کاندیداتوری بادامچیان و با توجه به حمایت همه جانبه حزب موتلفه از رئیسی این کاندیداتوری به معنای نیامدن رئیسی هست یا موتلفه ترفند انتخاباتی زده است؟

وزیر بهداشت کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می شود؟

وزیر بهداشت تاکید کرد که قصدی برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری ندارد.نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: من قصد ندارم کاندیدای ریاست جمهوری بشوم و حتی برای وزارت بهدشت هم با اکراه آمدم و اگر حمایت‌های رهبر معظم انقلاب نبود ما به این نقطه موفقیت آمیز برای مقابله با کرونا نمی‌رسیدیم.وی در ادامه همچنین در مورد خبر استیضاحش تصریح کرد ما گاهی خنجر را از پشت می‌خوریم که من نمی‌دانم بعضی از این افراد دنبال چه می‌گردند، اما این ناجوان مردی در تاریخ کشور ثبت خواهد شد.

فعال اصولگرا: رؤسای قوا نامزد انتخابات نشوند

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی گفت: توصیه من این بود که روسای قوا نامزد انتخابات نشوند؛ به لحاظ اینکه آن‌ها اکنون مسئولیت‌هایی که دارند که اگر به خوبی انجام دهند نفع آن برای مردم بیشتر است. حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به سوالی پیرامون حضور چندباره برخی کاندیداهای تکراری که در گذشته آرای اندکی هم از مردم کسب کرده‌اند، گفت: این اتفاقا نقطه ضعف ساختار حزبی کشور است که نمی‌تواند نیروهای جدید و قدرتمندی را برای انتخابات های مختلف وارد عرصه کند و هواره سعی می‌کند از اندوخته‌های خود بهره بگیرد. کسانی که به صورت تکراری وارد انتخابات می شوند دو حالت دارد یا خودشان تمایل دارند یا احزاب و گروه ها هستند که آن ها را دعوت می‌کنند. وی ادامه داد: یک مساله مهم این است که عرصه انتخابات ریاست جمهوری فقط عرصه پیروزی و شکست نیست. اینکه افراد فرصت پیدا می‌کنند در تبلیغات انتخاباتی و برنامه‌های تلویزیونی، حرف‌ها، دغدغه‌ها و نظرات خود را نسبت به سیستم برنامه‌های مدیریتی کشور مطرح کنند، یک موقعیتی است که کسی حاضر نیست از آن بگذرد.

از هراس اصلاحات از محبوبیت رئیسی تا چالش کاندیدای زن در انتخابات

وزیر دولت اصلاحات: کاندیداتوری سیدحسن خمینی خیلی جدی نبود

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات خاطرنشان کرد: اگر یک شخصیتی مانند آقای خاتمی دوباره اعلام کاندیداتوری می‌کردند، آن وقت قضیه متفاوت می‌شد و قطعاً همه اصلاح‌طلبان ایشان را فارغ از این ساز و کار تشکیلاتی که برای انتخابات معرفی می‌کردند.وی ادامه داد: حتی کاندیداتوری آقای سیدحسن خمینی هم بر زبان‌ها افتاده بود که البته خیلی جدی نبود و در نهایت هم ایشان با توصیه مقام معظم رهبری کنار کشیدند. بنابراین علت اینکه اصلاح طلبان نتوانستند نامزد انتخاباتی خاصی را معرفی کند این است که شخصیتی که بتواند در بین همه کاندیداها اجماع ساز باشد، تا امروز مطرح نشده است.

ابطحی: تاجزاده سقف مطالبات را پیگیری می‌کند نه کف آن را

ابطحی، فعال سیاسی درباره احتمال کاندیداتوری تاجزاده نوشت: حضور آقای تاجزاده که البته تصمیم شخصی است، نه تصمیم جمعی، می‌تواند مجموعه‌ افرادی که قصد شرکت در انتخابات نداشتند را به میدان بیاورد.از طرف دیگر سقف مطالبات در انتخابات با حضور ایشان بالا می‌رود. اگر سیستم عقلانیت به خرج دهد، آقای تاجزاده را رد صلاحیت نکند؛ قطعا فصل جدیدی برای ایران از جهت تحمل، مدارا، آزادی و ... شکل می‌گیرد. آقای تاجزاده سقف مطالبات را پیگیری می‌کند، نه کف.

کوشکی: رئیسی نمی‌خواهد نامزد انتخابات شود

کوشکی گفت: «من درباره کاندیداتوری آقای رئیسی فکر می‌کنم که ایشان شخصا تصمیم درستی گرفته و قصد کاندیداتوری ندارد. به هرحال او حرکتی را در قوه قضاییه شروع کرده که به مراتب بهتر و مهم‌تر از قوه مجریه است. بر این اساس خروج ایشان از قوه قضایه حتما آن ماموریت مهم را به خطر انداخته و ناکام خواهند گذاشت.»

وی با تاکید بر اینکه «به نظر نمی‌رسد فرد دیگری غیر از آقای رئیسی برای انجام موفقیت‌آمیز ماموریت قوه قضاییه مناسب باشد» گفت: «به نظر من آقای رئیسی این مساله را خوب درک کرده و بعید می‌دانم که شخصا مایل به کاندیداتوری باشد؛ کما اینکه نشانه‌ای هم از تمایل ایشان مشاهده نکرده‌ایم».

از هراس اصلاحات از محبوبیت رئیسی تا چالش کاندیدای زن در انتخابات

کوشکی همچنین گفت: «به نظر من حتی این اصراری که برخی به کاندیداتوری آقای رئیسی دارند مشکوک است. به نظر می‌رسد برخی از رویه مبارزه با فساد در قوه قضاییه خوشحال نبوده و ترجیح می‌دهند که ایشان از این قوه خارج شده و به قوه مجریه برود».

حتی با تأیید تاجزاده هم شانس اصلاحات اندک است / مرزبندی پررنگ کارگزاران با تندروها: تاج‌زاده به‌دنبال انشعاب در جریان اصلاحات است!

روزنامه سازندگی با اشاره به اعلام آمادگی «مصطفی تاجزاده» برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری در گزارشی نوشت: «حتی در صورت تایید صلاحیت افرادی مانند مصطفی تاجزاده با فضایی که نهادهای حاکمیت، کارنامه اصلاحات و به خصوص خود این دوستان ایجاد کرده اند، به پای صندوق آوردن ملت کاری سخت است و در انتخابات کم مشارکت، شانس اصلاحات اندک است»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «همه امید آقای مصطفی تاجزاده به شورای نگهبان است. نه اینکه ایشان را تایید کنند که ایشان را رد کنند تا حجتی برای تحریم انتخابات ریاست جمهوری بیابد...اما...نه اصلاح طلبان توان تحریم دارند و نه تحریم به علت تضعیف نهاد دولت در ایران در نهایت به سود اصلاحات تمام می شود. بنابراین باید تا حد ممکن نامزدی یافت که بتواند با کاهش نزاع جناحی در حاکمیت، اوضاع جامعه و دولت را بهبود بخشد».

روزنامه سازندگی در بخش دیگری از این گزارش نوشت: «تنها در یک صورت می توان رفتار آقای سید مصطفی تاجزاده را از لحاظ گفتمانی و تشکیلاتی اصلاح طلبانه دانست و آن طرح نامزدی در جبهه اصلاحات ایران و تمکین از ساختار تشکیلاتی و گفتمانی آن است که در نهایت ردصلاحیت(به قول ایشان) ۹۹ درصدی در شورای نگهبان، نه تنها نباید به تحریم انتخابات منجر شود، بلکه ایشان باید از حامیان خود بخواهند که به نامزد مورد تایید جبهه اصلاحات رای دهد و البته اگر چنین نکند معنای این نامزدی تاسیس یک جریان تازه سیاسی در ایران است؛ جریانی که شاید دوست نداشته باشد خود را دیگر اصلاح طلب بخواند».

ارگان رسانه‌ای حزب کارگزاران تاج‌زاده را نماینده طیفی از اصلاح‌طلبان تندرو می‌داند که با تحرکات خود در چهار سال دوم دولت روحانی به‌ویژه پس از حوادث آبان ۹۸ به‌نوعی یک انشعاب در جریان اصلاحات را هدایت می‌کنند که مشی آن نه صرفاً تندروی بلکه تک‌روی است.

اگر رئیسی نیاید شانس نظامی ها برای پیروزی در انتخابات ارتقاء می یابد

«محمد مهاجری» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با پایگاه خبری جماران گفت: «ارزیابی روشنی از عملکرد قوه قضائیه وجود ندارد. اما در هر حال آقای رئیسی تنها برگ برنده اصولگرایان است...باید بررسی کرد که آیا آقای رئیسی یک مدیر اجرایی موفق، قاطع، مسلط به تمام موضوعات، عالم مدیر و مدبر هست یا نیست؟ اوج شکوفایی رسانه ای آقای رئیسی در زمان مناظراتی است که با آقای روحانی داشت و در آن فضا دو قطبی روحانی – رئیسی تشکیل شد و آقای رئیسی ۱۶ میلیون رأی آورد. اما آیا اگر آن فضای دو قطبی تشکیل نمی شد و و یا اگر آن فضای دو قطبی تشکیل نشود باز هم آقای رئیسی همان ۱۶ میلیون رأی را خواهد داشت؟ در عین حال از آنجایی که تصور اصولگرایان این است که بقیه کاندیداهای آنها کم رأی هستند روی آقای رئیسی سرمایه گذاری بیشتری می کنند».

مهاجری در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «من فکر می کنم در صورتی که آقای رئیسی حضور پیدا نکند شانس نظامی ها برای پیروزی در انتخابات ارتقاء می یابد. حتی اگر آقای قالیباف هم حضور پیدا کند احتمال اینکه انتخابات چند قطبی باشد خیلی زیاد است. یعنی اگر آقای رئیسی حضور پیدا نکند یک انتخابات چند قطبی با تعداد کاندیداهای متعدد تشکیل خواهد شد و انتخابات به سمت دو مرحله ای شدن پیش خواهد رفت و من هیچ بعید نمی دانم یکی از کاندیداهای نظامی به مرحله بعد راه پیدا کند».

کسانی که لاریجانی را نامزد جبهه اصلاحات بدانند، اصلاح‌طلب نیستند

«احمد شریف» عضو جبهه اصلاحات ایران در مصاحبه با خبرگزاری مهر گفت: «کسانی که لاریجانی را نامزد جبهه اصلاحات بدانند، اصلاح‌طلب نیستند. بارها تکرار شده است که تا به امروز حضور لاریجانی به عنوان کاندیدای اصلاحات منتفی است، نه لاریجانی اصلاح‌طلب است و نه اصلاحات او را از جناح خود می‌داند».

شریف در ادامه گفت: «علی لاریجانی خوش‌بینانه شاید کاندیدای اعتدال‌گرایان باشد. از آنجا که لاریجانی علی‌رغم مواضع اصلاح‌طلبانه سال‌های اخیرش، در راستای حضور در جریان اصلاحات تعهدی ندارد و علاقه‌مندی خاصی نشان نداده، بنابراین نمی‌شود این موضوع را به اجبار مطرح کرد».

از هراس اصلاحات از محبوبیت رئیسی تا چالش کاندیدای زن در انتخابات

۵ نامزد حزب موتلفه برای انتخابات ریاست‌جمهوری

حزب موتلفه اسلامی چندی قبل در بیانیه‌ای میرسلیم، بادامچیان، نیکنام، ترقی و انواری را به عنوان گزینه‌های این حزب برای کاندیداتوری معرفی کرده بود. حزب موتلفه اگرچه یکی از احزاب شورای وحدت است، اما نام بادامچیان و هیچ یک از افراد فوق در لیست اعلامی از سوی متکی سخنگوی این شورا قرار نداشت که بادامچیان توضیح داد: شورای وحدت مانع اینکه کسانی خودشان را نامزد کنند نیست و معتقد است هرکس می تواند خود را مطرح کند و منعی در این رابطه نیست. چون موتلفه ۵ نامزد داشت از سوی این حزب، بنده در شورای وحدت برای کاندیداتوری مطرح هستم».

در سال ۹۶ مصطفی میرسلیم از اعضای حزب موتلفه کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بود که با ۴۷۸ هزار رای نفر سوم انتخابات شد.

نمازی: ظریف گزینه جدی اصلاحات برای ریاست‌جمهوری است

«علی محمد نمازی» عضو حزب کارگزاران سازندگی در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران گفت: «با موقعیتی که برای سید حسن خمینی در انتخابات پیش آمد و از حضور در انتخابات منصرف شد، به نظر می‌آید که موقعیت آقای ظریف برای حضور در انتخابات بهتر شد و اصلاح طلبان به عنوان یک گزینه جدی وی را مورد بررسی قرار می‌دهند».

نمازی با تاکید بر اینکه هنوز مشخص نیست که محمدجواد ظریف به عنوان گزینه نهایی اصلاح طلبان است یا خیر، ادامه داد: «شورای اصلاح طلبان در این خصوص باید تصمیم گیری کند، اما زمینه برای قرار گرفتن ظریف در فهرست کاندیداهای اصلاح طلبان فراهم شده است».

عطریانفر: جریان اصلاح طلبی از نداشتن مانیفست رنج می برد

«محمد عطریانفر» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با سایت خبرآنلاین گفت: «با احترام به همه عزیزان و دوستان اما در جریان اصلاحات ۳ الی ۴ گروه بیشتر فعال نیستند. کارگزاران، اتحاد ملت و مجمع روحانیون مبارز هستند که البته مجمع روحانیون مبارز کمتر درگیر ساختار هستند و بیشتر در حوزه جایگاه معنوی سیر می کنند و حرف می زنند و شاید هیچ وقت هم ادعای حزبی نکرده‌اند و به لحاظ صنف و مضمون مثل روحانیت مبارز عمل می کند؛ از سوی دیگر حزب «اعتماد ملی» هم وجود دارد که به دلیل در حصر بودن آقای کروبی دچار کمی سردرگمی است و در بینشان تشتت‌هایی رخ داده است و بقیه عزیزان هم در حریم و اقمار هستند».

از هراس اصلاحات از محبوبیت رئیسی تا چالش کاندیدای زن در انتخابات

عطریانفر در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «ایرادی که به جریان اصولگرا مبنی بر اینکه برخی حس فرزندخواندگی خدا را دارند، وارد بود همان ایراد به بعضی از دوستانمان در ارتباط با آقای خاتمی هم وارد می‌دانیم. برخی احساس می کنند نسبت به ایشان فرزند خوانده تر هستند. این ایراد وجود دارد و مصداق آن دوستان اتحادی هستند ولی شخص آقای خاتمی اینگونه فکر نمی کند...اصلاح طلبی از یک مسئله بزرگ رنج می برد و آن اینکه یک مانیفست مشخص ندارد».

اسامی کاندیداها به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ارائه شد

خبرگزاری فارس در مطلبی نوشت: «نورالدین قدیمی معاون اموراستانهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به فرآیند انتخاب نامزد شورای ائتلاف در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: «براساس فرآیند پیش بینی شده، مقرر شده بود که کاندیداهای مورد حمایت شورای ائتلاف برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، با نظر اعضا و مرتبطین با مجامع عمومی، منتخب و اعضای استانی و شهرستانی شوراهای ائتلاف نیروهای انقلاب، انتخاب و به مردم معرفی شود».

وی افزود: «پس از دریافت اسامی پیشنهادی، اسامی افراد مورد نظر، در اختیار دبیرخانه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب قرارگرفت. در مرحله بعدی، طی چند روز آینده، کمیته مشخص شده از طرف دبیرخانه شورای ائتلاف، با افراد پیشنهادی ارتباط خواهدگرفت و در صورتی که این افراد تصمیم جدی برای حضور در عرصه انتخابات داشته باشند و از طرفی نیز، فرایند پیش بینی شده و ضوابط شورای ائتلاف را بپذیرند، وارد مرحله بعدی خواهند شد».

قدیمی تاکید کرد: «نظر به اینکه شاید برخی افراد پیشنهادی تصمیم به کاندیداتوری نداشته باشند و یا شاید از تصمیم اعلام شده قبلی خود منصرف شده باشند، در این مرحله از اعلام اسامی کاندیداهای مورد نظر معذور هستیم».

احتمال حضور ظریف در انتخابات ۱۴۰۰

صراط نیوز در گزارشی با عنوان وقتی احتمال ورود ظریف تقویت شد، نوشت:

تا همین چند روز پیش نام سید حسن خمینی به عنوان نامزد قطعی جریان اصلاحات برای ریاست جمهوری سیزدهم مطرح شده بود، اما به سبب مشورتی که از مقام معظم رهبری گرفته و ایشان نیز حضور او را در شرایط فعلی کشور به صلاح ندانستند، نامش برای همیشه از اسامی انتخاباتی هر کدام از جریان‌های سیاسی خط خورد.

حال اما سوالی که بر جا می‌ماند این است که تکلیف جریان اصلاح طلب چیست و چه کسی را به عنوان نامزد اصلی جریان خود انتخاب خواهد کرد؟

از هراس اصلاحات از محبوبیت رئیسی تا چالش کاندیدای زن در انتخابات

به نظر می‌رسد که قطعیت در عدم حضور سیدحسن خمینی در انتخابات کمی معادلات را تغییر داده باشد تا جایی که چندی پیش آقای دیپلمات (محمدجواد ظریف) در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود که «علت تصمیم بنده برای نامزد نشدن نگرانی از سبد رأی نیست که برای بهبود آن از سیاست خارجی و یا انسجام ملی هزینه کنم. نگرانی من از رأی آوردن است نه رأی نیاوردن. بر عزم خود برای نامزد نشدن استوارم؛ ولی تداوم فشارها، آزارها، افتراها و تهدیدها در اقبال عمومی و در این عزم تأثیر معکوس دارد.»

حال باید دید که این تاثیر معکوس آیا باعث خواهد شد که(ظریف) قسم حضرت عباس خود را بشکند یا اینکه تا پایان سر حرف خود یعنی( لا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفسًا إِلّا وُسعَها) بماند./841/

برای مشاهده و دریافت فایل بسته انتخاباتی رسا اینجا کلیک کنید.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
انشا…که جناب آیت ا…رئیسی تو دستگاه قضا تا اتمام ماموریت تحول تو قوه قضاییه می مونه ، شما هم به نیابت از مردم تلاشتونو بکنید، ولی اگر قرار شد ایشان در انتخابات شرکت کنن حتما می بایستی فردی شایسته و آشنا با مسائل و مشکلات موجود در قوه قضاییه و بویژه بدون حاشیه که به هیچ وجه هیچگونه شائبه ای در مورد خودش و خانواده اش و اطرافیانش نباشد توسط ایشان برای ادامه مسیر تحول قوه قضاییه به مقام معظم رهبری برای جانشینی پیشنهاد گردد و تا قبل از رفتن انشا… تکلیف پرونده دادگاه مفسدین و متهمین موسسه مالی اعتباری فرشتگان-کاسپین منجمله مم و ع غارتگران اموال مردم ، سپرده گزاران و همدستانشان در بانک مرکزی توسط دادگاه انقلاب و همچنین در صورت امکان سایر پرونده ها ی موجود در مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم مالی مشخص گردد تا تیر کسانی که به دنبال بیرون کشیدن آیت ا….رئیسی از قوه قضاییه بوده اند به سنگ بخورد.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
فان حزب الله هم الغالبون
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
از آنجا که پدر داماد آقای احمدی نژاد خبر داده است که احمدی نژاد با رأی چهل میلیونی رئیس جمهور می شود ، برای شادی روح تازه در گشتگان از خبرهای آبکی ، باز هم بطور دسته جمعی بخوانیم : احمدی نژاد دلاور _گر چه نداردیاور _ار نداری تو باور __بخر یک بنز خاور __آماده کن سماور __دعوت بکن ز داور __هم ممه وهم لولو __کنار هم دوقولو __حاضر بکن در آن دم __نیار به ابروان خم __فریاد بزن می آید __از همه چیز می پاید __قدری زرشک بادمجان __آب کن بریز تو فنجان __همه بنوشند ز شادی __از مژده ای که دادی . نر جو أن لا یضر اللولو الی الممة هذه المرة مطلقاََ.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
بسیار عالی
2
0