۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۷۹۰۲۵
رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها:

دشمن به دنبال ایجاد دو قطبی در کشور است تا دولتی انقلابی سرکار نیاید

دشمن به دنبال ایجاد دو قطبی در کشور است تا دولتی انقلابی سرکار نیاید
حجت الاسلام والمسلمین رستمی گفت: دشمن به دنبال شرکت حداقلی مردم در انتخابات است تا کسانی که انتخابات را تحریم کرده اند را به عنوان معارضان نظام معرفی کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در جلسه کارگروه «انتخابات 1400 و مشارکت حداکثری» مجمع نمایندگان طلاب که در دبیرخانه مجمع برگزار شد، اظهار داشت: امروز در قریب به 230 دانشگاه در سطح کشور، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری داریم و همچنین علاوه بر آن، دارای 30 دفتر استانی نیز هستیم که در مجموع، 260 دفتر خواهد شد.

وی ابراز داشت: این دفاتر، فعالیت هایی را در فضای دانشگاه داشته و خوشبختانه استقبال مناسبی از این عزیزان شده و اگر قرار بر جابجایی هر مسئولی باشد، معمولا رؤسای دانشگاه و اساتید اعتراض می کنند که این شخص را جابجا نکنید و در دانشگاه ما باقی بماند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خاطرنشان ساخت: امروز قریب به 1700 عضو هیأت علمی معارف اسلامی در دانشگاه ها داریم و قریب به هفت هزار استادی که عضو هیأت علمی نیستند؛ اما تدریس دروس معارف اسلامی را دارند در دانشگاه حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی تصریح کرد: ما به اندازه انگشتان یک دست در طول بیش از 30 سال حضور طلاب و روحانیون در دانشگاه ها درگیری نداشته ایم که نشان دهنده حضور مناسب روحانیون در دانشگاه ها می باشد.

وی بیان داشت: امسال با توجه به گسترش ویروس کرونا در سطح کشور، اعزام مبلغ در فضاهای دانشگاهی با مشکلاتی مواجه بود؛ اما تبلیغ نوین مجازی را در دستور کار قرار دادیم که خوشبختانه دستاورد مناسبی داشته و استقبال خوبی صورت گرفته است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی، یک دهم دروس در دانشگاه ها در اختیار حوزویان است که بتوانند دروس معارف را تدریس نمایند و قریب به 200 عنوان کتاب درسی برای 16 واحد دروس معارف نوشته شده و تدریس می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ابراز داشت: بزرگترین سامانه آموزش مجازی کشور، متعلق به نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه هاست که بیش از دو میلیون کاربر در آن حضور داشته و سرفصل های گوناگون آن را تا به امروز فرا گرفته اند.

وی خاطرنشان ساخت: ارتباط با تشکل های انقلابی و حمایت از آنان یکی از برنامه های نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه هاست که اتفاق مناسبی را رقم زده است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: امروز پنج هزار دانشجوی فعال در مباحث دینی و اخلاقی در سطح کشور وارد شده و به خاطر علاقه به مباحث علوم اسلامی، وارد این فضا شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی در بخش دیگر از سخنان خود بیان داشت: دولت آینده باید دولت دارای پشتوانه مردمی باشد؛ چراکه با سختی های بسیاری مواجه است و باید حمایت مردم را با خود داشته باشد.

وی اظهار داشت: دشمن به دنبال شرکت حداقلی مردم در انتخابات است تا کسانی که انتخابات را تحریم کرده اند را به عنوان معارضان نظام معرفی کند و به اهداف خود برسد. 

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ابراز داشت: دشمن به دنبال آن است که انتخابات را به رفراندوم درباره نظام بکشاند و به دنبال ایجاد دوقطبی در کشور است تا دولتی انقلابی سرکار نیاید. 

حجت الاسلام والمسلمین رستمی خاطرنشان ساخت: عبور از بحران های داخلی، نیازمند مشارکت حداکثری در انتخابات است و هر دولتی سرکار بیاید، باید پشتوانه مردمی را داشته باشد تا بتواند از مشکلات موجود در کشور بکاهد.

وی تصریح کرد: جریان های سیاسی، انتخابات آینده را مهم می دانند؛ چراکه معمولا انتخابات ها در کشور، هشت ساله است و هر دولتی سرکار بیاید، معمولا هشت سال سرکار می ماند؛ پس برای جریان های سیاسی مهم است که چه دولتی سرکار بیاید.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بیان داشت: شکاف های گوناگونی همچون «توافق، عدم توافق»، «مذاکره، عدم مذاکره»، «کارآمدی، ناکارآمدی»، «عدالت و تبعیض» و ... در انتخابات پیش رو مطرح است و هر گفتمانی در کشور، به دنبال یکی از این شکاف ها هستند تا بتوانند آراء مردم را به دست بیاورند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی اظهار داشت: تبیین اهمیت انتخابات، مطالبه برنامه محوری برای کاندیداها، افزایش مشارکت در انتخابات و ... در دستور کار نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها قرار دارد و محتواهایی برای مدرسان دروس معارف اسلامی ارائه شده تا در کلاس های خود مطرح نمایند. 

حجت الاسلام والمسلمین رستمی

وی در پایان به سؤالات، نظرات و پیشنهادات اعضای کارگروه انتخابات 1400 پاسخ داد.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به ایراد سخن پرداخت و گفت: مجمع نمایندگان طلاب مطابق با منشور امام راحل راه اندازی شده و در حال حاضر در دوره هشتم مجمع که هر دوره چهار ساله است، قرار داریم.

وی اظهار داشت: این مجمع دارای 12 کمیسیون تخصصی بوده و همچنین دارای هیأت رئیسه و مجمع عمومی و ... می باشد که به انجام مأموریت های محوله مشغول می باشند.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا ابراز داشت: این مجمع می تواند در موضوعات گوناگون، وارد شده و با برگزاری کمیسیون های تخصصی، طرح های خود را به مسئولان ذی ربط ارائه دهد تا به مرحله اجرا برسد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد خاطرنشان ساخت: یکی از وظایف مجمع نمایندگان طلاب، کادرسازی برای نظام است که در حال حاضر، بسیاری از مدیران ارشد از همین مجمع نمایندگان برخاسته اند و مشغول به فعالیت در نهادهای گوناگون می باشند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: یکی از ظرفیت های مناسب در کشور، دانشگاه های ماست که هم می تواند مورد طمع دشمنان قرار گرفته و هم می تواند مورد استفاده دوستداران نظام باشد.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا بیان داشت: دانشگاهیان از خواص جامعه به حساب آمده و می توانند در مسئله انتخابات صاحب نظر بوده و اثرگذار باشند؛ پس باید برای این عزیزان نیز برنامه داشت تا بتوانیم مشارکت حداکثری را در انتخابات پیش رو داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد اظهار داشت: ما برای نظام جمهوری اسلامی ایران، شهدای های بسیاری داده ایم و باید مسئولانی انتخاب شوند که بتوانند برای اعتلای نظام اسلامی فعالیت داشته و از مشکلات موجود کشور بکاهند.

 حجت الاسلام والمسلمین گلزاده، مسئول کارگروه انتخابات 1400 و مشارکت حداکثری مجمع نمایندگان طلاب نیز در این جلسه اظهار داشت: مجمع نمایندگان طلاب در دوره های گوناگون نقش آفرین بوده و این دوره با همت حداکثری وارد مسئله انتخابات شده است؛ این مجمع، مدنی ترین مجموعه در حوزه های علمیه است و باید نقش فعال در مسئله انتخابات داشته باشد.

وی ابراز داشت: مجمع نمایندگان طلاب، «کارگروه ویژه انتخابات 1400 و مشارکت حداکثری» را راه اندازی نموده که کمیته های گوناگونی زیرمجموعه این کارگروه مشغول به فعالیت می باشند.

مسؤول کارگروه انتخابات 1400 و مشارکت حداکثری خاطرنشان ساخت: هم افزایی نهادهای گوناگون فرهنگی از برنامه های ماست که تاکنون نشست های گوناگونی را با مسئولان مختلف داشته و این جلسه نیز در این راستا برگزار شده است./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حسن
Iran, Islamic Republic of
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
یرادر هرکس با رای مردم انتخاب شود هم انقلابی است و محترم با این حرف شکاف ایجاد نکنید
0
0