۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۶۷۹۰۵۷
رییس هیأت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا استان اصفهان:

برای حل بحران‌ها نیازمند تغییر جدی در مدیریت کشور هستیم

برای حل بحران‌ها نیازمند تغییر جدی در مدیریت کشور هستیم
اصفهان ـ حجت الاسلام نقدعلی با تأکید بر حفظ اسرار از سوی هیأت اجرایی و نظارت بر انتخابات گفت: برای حل بحران‌های کشور نیازمند تغییر در مدیریت کشور هستیم.

حجت الاسلام  محمد تقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در خصوص روند فعالیتهای هیأت اجرایی و هیأت نظارت در بحث ثبت نام‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا گفت: ثبت نامها چه در شهر و چه روستا با استقبال خوبی مواجه گردید و از ابتدای روند ثبت نام‌، برنامه های هیأت‌های اجرایی تحت نظر فرمانداری مدیریت ثبت نام افراد را  به انجام رسانید.

نماینده مردم  خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌مطلب که تا کنون دو مرحله بررسی صلاحیتها در هیأتهای اجرایی و هیأتهای نظارتی پشت سر گذاشته شده ادامه داد: در هفتم‌ اردیبهشت نتایج صلاحیتها در هیأت‌های اجرایی و هیأت نظارت اعلام خواهد شد.

 

نخستین مرحله رد صلاحیت‌ها توسط هیأت اجرایی انجام می‌شود

حجت الاسلام نقد علی پیرامون مسأله  رد صلاحیت یا تأیید صلاحیت کاندیداها تصریح کرد: مرحله اول صلاحیتها توسط هیأت اجرایی شهرستان و با مسؤولیت فرمانداری انجام و اکثریت رد صلاحیتها توسط این هیات و با نظارت فرماندار شهرستان صورت می پذیرد.

رییس هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا استان اصفهان همچنین از عدم دخالت نمایندگان در هیأت نظارت خبر داد و افزود: وظیفه هیأت نظارت انتخاب افراد بر اساس ادله قانونی است ، هیات نظارت با بررسیهای لازم و استعلام هایی که از کانال های مختلف دریافت می کند تایید و رد صلاحیت ها را  اعلام می نماید و طبق ادله قانونی این امر انجام و افرادی که رد صلاحیت شده اند می توانند طبق خواسته خود امکان انتشار ادله رد صلاحیت را جهت اطلاع عموم توسط هیأت اجرایی شهرستان فراهم ساخته در غیر این صورت هیأت اجرایی و هیأت نظارت وظیفه حفظ اسرار کاندیداها را بر عهده دارد.

وی از انتشار خبری توسط کیانی رییس شورای اسلامی شهر خمینی شهر خبرداد و گفت: در متن خبر انتشار یافته توسط خبرگزاری که با رییس شورای اسلامی شهر خمینی شهر مصاحبه نموده است ،کل نمایندگان متهم‌ به عدم تعامل با شوراها اسلامی شهر شده اند و این در حالی است که به شخصه از راه گفتگو و تعامل و همکاری پیگیر مسائل شهر هستیم و طریقی جز این نپیموده ایم و رییس شورای اسلامی شهر خمینی شهر باید پاسخگوی این اتهام باشد.

 

جذب نیروی فراقانونی در مدیریت شهری خمینی‌شهر باید بررسی شود

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این اقدامات و فضاسازی‌ها علیه نمایندگان یک فرافکنی محسوب می شود، تمام‌ مسؤولان شهرستان و استان را همراه خود در رفع مشکلات می دانیم و اینکه افرادی احساس رقابت یا دیگر مسائل دارند باید به دنبال اصلاح نگاه و عملکرد خود باشند.

حجت الاسلام نقدعلی خاطرنشان کرد: رییس شورای اسلامی استان که مسؤولیت آن بر عهده آقای کیانی است کمترین همکاری‌ها را با مجمع نمایندگان استان اصفهان داشته که این امر ناشی از ضعف آن مسؤول است، چرا شهرستان خمینی شهر  باید از نظر جذب نیرو ،به صورت فراقانونی بر حسب جمعیت  دارای رتبه اول باشد و اکنون که قرار است آزمونی جهت تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری انجام شود شائبه هایی را ایجاد نموده اند و شهرداری موظف به شفاف سازی این موارد است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، خواستار پایبندی و عمل کردن مسؤولان به وظایفشان شد و تصریح کرد: از اعضای شوراهای اسلامی شهرها خواستار نظارت بر تخلفاتی هستیم که در حوزه های مختلف و مربوط با شورای اسلامی شهر انجام می شود و لازم است در این خصوص جدیت داشته باشند.

وی به اعتباراتی که توسط نمایندگان به شهرهای حوزه انتخابیه آنها تزریق می شود اظهار کرد: اعتبارات با عنوان آلایندگی و ارزش افزوده به دست شهرداران می رسد که هدف چیزی جزخدمت رسانی به مردم  نیست و این اعتبارات باید به نفع مردم هزینه شود و هیچ منیتی از سوی نمایندگان یا دیگر مسؤولان در این مسیر نباید وجود داشته باشد.

 

نیازمند تغییر در مدیریت کشور هستیم

حجت الاسلام نقد علی به سوء مدیریت مدیران کشور عرصه اجرایی اشاره کرد و گفت: امروز در کشور مسائل مهمی مانند سوء مدیریت در عرصه های اجرایی و بحران مسکن و اشتغال و آب اتفاق افتاده و نیاز است که تغییرات اساسی در حوزه مدیریتی کشور انجام‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: راهی برای اصلاح امور کشور جز با انتخاب مدیران اصلح وجود ندارد ،مدیرانی که با طرح های قابل اجرا وارد این عرصه شده که در نهایت  انتخاب فرد اصلح می تواند موجب تغییر  وضعیت کنونی کشور شود.

عضو کمیسیون کشاورزی در ادامه به سوء مدیریت وزیر نیرو اشاره کرد و افزود: ضعف مدیریت در حوزه نیرو و مسائل مربوط به آب و توزیع عادلانه منابع موجب شده سه استان بر سر مسأله آب درگیری پیدا کنند و  اعتراض مردم و کشاورزان را به دنبال داشته باشد، قطعا تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت با یک انتخاب آگاهانه قابل اجرا است و این تحول به دست مردم شدنی است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات