۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۶۶۲۳۶۲
حجت الاسلام نقدعلی هشدار داد؛

اجرای سند استعماری ۲۰۳۰ در سایه غفلت، یا چراغ سبز مسؤولان

اجرای سند استعماری ۲۰۳۰ در سایه غفلت، یا چراغ سبز مسؤولان
اصفهان - نماینده مجلس گفت: با وجود اینکه مدیران قبلی و فعلی وزارت آموزش و پرورش مدعی هستند سند ۲۰۳۰ در مدارس اجرایی نمی‌شود، اما واقعیت حکایت از اجرای این سند دارد.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش هم در وزارت قبلی هم وزارت کنونی مدعی هستند سند 2030 در مدارس اجرایی نمی‌شود، گفت: اما اخباری که به رهبر معظم انقلاب می‌رسد و همینطور اخباری که به دست نمایندگان مجلس می‌رسد حکایت از اجرای این سند استعماری در برخی آموزش‌ها، دوره‌ها و مبانی آموزشی مدارس و مسائل مدیریتی و اجرایی آموزش و پرورش دارد.

وی تعالیم سند 2030 را دارای انحرافات فکری و اخلاقی دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که دنبال کننده اجرای سند 2030 هستند نگاه دینی و اعتقادات دینی ندارند، چرا که این سند در تضاد با شرع مقدس و تعالیم اسلامی است و نباید جامعه به ویژه دانش آموزان را با این تعالیم دچار انحراف کرد.

مجریان سند 2030 یا مغرض هستند یا جاهل

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بسیاری از تعالیم و مبانی سند 2030 در تضاد با دین مبین اسلام است، تصریح کرد: افرادی که در حال اجرای این سند هستند یا مغرض یا اینکه جاهل هستند و درحال ضربه زدن به سرمایه‌های آینده کشور از طریق اجرای سند 2030 می‌باشند.

حجت الاسلام نقدعلی در ادامه اظهار کرد: مبانی آموزشی و تعلیم و تربیت اسلامی بر پایه آخرت محوری و توجه به جنبه روحی و جسمی انسان، ارزش‌های اخلاقی نظیر حیا، غیرت، شجاعت، عفت، ایثار و شهادت استوار است، اما مبانی آموزشی که در سند 2030 ارائه و آنچه این سند بر آن استوار شده است این مفاهیم اسلامی را نادیده گرفته و اصلا چنین ارزش‌هایی در آن معنا ندارد.

سند 2030 جامعه را تبدیل به باغ وحش منظم می‌کند

وی رشد و ترویج آموزش‌های غیرالهی در جامعه به ویژه در میان دانش آموزان را عامل تهی شدن جامعه از مبانی معنوی و فکری و دینی عنوان کرد و گفت: به تعبیر برخی بزرگان زمانی که جامعه ای بر مبانی غیر الهی نظیر آنچه سند 2030 دنبال می‌کند، استوار شود، در حقیقت شاهد یک باغ وحش منظم هستیم.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شاید از نظر مادیات و در نگاه مادی نظم مطلوبی در جامعه ایجاد شود اما چنین نظمی انسان را در حد حیوانیت نگه می‌دارد و اجازه رشد و کمال معنوی را به انسان نمی‌دهد.

حجت الاسلام نقدعلی با اشاره به ضرورت توجه ویژه مسؤولان آموزش و پرورش به سند تحول آموزش و پرورش، تصریح کرد: سند تحول آموزش و پرورش بر مبنای ارزش‌های اخلاقی و انسانی و مصالح انسانی برگرفته از آموزه‌های قرآنی و دستورات خالق بشریت طراحی شده است و در کوتاه و بلندمدت می تواند آثار بسیار سازنده‌ای در جامعه داشته باشد و باید اهتمام بیشتری نسبت به اجرای این سند در آموزش و پرورش صورت بگیرد./1304/ت302/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات