۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۷
کد خبر: ۶۸۰۰۷۷
شاخصه های دولت اسلامی در نگاه قرآن؛

توسعه یاد الهی وظیفه دولت اسلامی است

توسعه یاد الهی وظیفه دولت اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم گفت: دولت اسلامی باید با استفاده از ابزارهایی مانند هنر و رسانه که در دست دارد برای توسعه یاد خدا در جامعه بهره بگیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم عضو مجلس خبرگان رهبری در بیست و سومین جلسه بیان تفسیر خود در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به آیه 55 سوره مبارکه ذاریات گفت: میزان به اهتمام به توسعه فرهنگ ذکر و یاد خداوند متعال یکی از شاخصه های دولت اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: خداوند در این آیه به پیامبر(ص) دستور می دهد تا ذکر خداوند را در بین مردم گسترش داده و یاد خدا و قیامت را در جامعه اشاعه دهد.

مدیر مدرسه علمیه مشکات ابراز داشت: در تعالیم اسلامی وظایف ما در 4 عرصه تقسیم بندی می شود و ما در ارتباط با خداوند، در ارتباط با خودمان، در ارتباط با دیگران و در ارتباط با محیط اطراف خود وظایفی داریم و قرآن فرموده است که هرکس خدا را فراموش کند دچار بحران هویت می شود.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: بنابراین مسؤولین باید با عملکرد خود ذکر را در جامعه توسعه دهند و روش، منش و گفتار آنها موجب یاد الهی شود و دولت اسلامی باید با استفاده از ابزارهایی مانند هنر و رسانه که در دست دارد برای توسعه یاد خدا در جامعه بهره بگیرد.

وی تلاش برای ارتقاء فرهنگ کار در جامعه را از دیگر شاخصه های دولت اسلامی در جزء 27 دانست و اظهار داشت: خداوند در آیه 39 سوره مبارکه نجم بر موضوع سعی به معنای سعی و تلاش تأکید می کند و به تعبیر امیرالمؤمنین(ع) جامعه ای که تحمل تلاش و کار را نداشته باشد این جامعه حیات اقتصادی خود را از دست خواهد داد و سرانجام به سمت فقر خواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم گفت: بنابراین یکی دیگر از شاخصه های دولت اسلامی تلاش برای ایجاد اشتغال به خصوص برای جوانان است و میزان اشتغال مفیدی که یک دولت ایجاد می کند می تواند شاخص مهمی برای ارزیابی عملکرد آن باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: یکی از شغل هایی که در کشور ما مورد کم توجهی قرار گرفته است کشاورزی است و با وجود اینکه ما در برخی محصولات به خودکفایی رسیده بودیم اما به خاطر برخی اهمال ها این توفیقات از دست رفت و امام صادق(ع) به نقل از پیامبر(ص) می فرماید: کسی که آب و خاک داشته باشد اما فقیر باشد از رحمت الهی به دور است.

مدیر مدرسه علمیه مشکات گفت: عدالت گستری مهمترین شاخص دولت اسلامی است و خداوند در آیه 25 سوره حدید هدف از ارسال رسل و نازل کردن کتاب و میزان، قیام مردم برای قسط و برپایی عدالت دانسته است و مهمترین هدف الهی عدالت گستری است و با توجه به این آیه شرط مهم برای تحقق عدالت حضور مردم است و رهبر  معظم انقلاب نیز بر این نکته تأکید دارند که «مشکل امروز جامعه ما عدالت است»./1399/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
سرویس اندیشه رسا از منوی بالا حذف شده که
0
0