۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۷۹۸۸۰
شاخصه های دولت اسلامی در نگاه قرآن؛

صداقت و یکرنگی شاخصه کارگزار تراز اسلامی

صداقت و یکرنگی شاخصه کارگزار تراز اسلامی
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم گفت: از مهمترین ویژگی‌های کارگزار تراز دولت اسلامی صداقت و یکرنگی با مردم است و این صداقت باید معیار مردم در انتخابات باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم عضو مجلس خبرگان رهبری در بیست و چهارمین جلسه بیان تفسیر خود در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به شاخص های دولت اسلامی گفت: اولین شاخص دولت اسلامی در جزء 24 و با عنایت به آیه ۳۳ و ۳۴ سوره مبارکه زمر مربوط به صداقت کارگزاران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: قرآن کریم در این آیات درباره صداقت با ما سخن می گوید و کسانی که راست بیاورد و حقیقت را تصدیق کند این افراد را اهل تقوا و پرهیزگاری می شمرد و هر چه بخواهند در نزد خدای متعال خواهند داشت و در این آیه شریفه تاکید بر صداقت برای همه مخصوصا برای کسانی که کارگزاران نظام اسلامی هستند می شود.

مدیر مدرسه علمیه مشکات ابراز داشت: صداقت دارای ابعادی همچون صداقت در گفتار، صداقت در وعده‌ها و دیگر ابعاد است و امیرالمومنین(ع) به عنوان برترین کارگزار نظام عالم و برترین کارگزار نظام اسلامی اهل رعایت صداقت با مردم بودند و همواره کارگزاران خودشان را از فریبکاری و دروغ برحذر می‌داشتند و این در حالی است که دنیای مادی و سیاست برخاسته از آموزه های شیطانی معتقد است که جامعه را بدون دروغ و فریب نمی شود اداره کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: برخی از دولتمردان غربی در برنامه‌های خودشان و در اهداف پلید خود از هر دروغی استفاده می‌کنند اما قرآن به ما آموخته که با صداقت حرکت کنیم و به ما یاد داده که ورود و خروج ما به کارها باید صادقانه باشد.

وی به وعده های انتخاباتی نامزدها اشاره کرد و گفت: قبل از انتخابات و در ایام تبلیغات انتخاباتی وعده های متعددی داده می شود که اگر ادعاها و وعده ها صادقانه نباشند موجب خشم و غضب خداوند و همچنین خشم مردم خواهد شد و این است که امام علی(ع) فرمودند به خدا قسم معاویه از من باهوش تر نیست اما اهل نیرنگ است اگر فریبکاری ممنوع نبود می‌دیدید که من از همه مردم موفق تر هستم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم افزود: بنابراین یکی از مهمترین ویژگی‌های کارگزار تراز دولت اسلامی صداقت و یکرنگی با مردم است و لذا از ملاک‌های مهم انتخاب اصلح هم صداقت و امانتداری است و نباید مردم فریب وعده های بی پایه و اساس را بخورند.

مدیر مدرسه علمیه مشکات خاطرنشان کرد: یکی دیگر از شاخصه های دولت اسلامی در جزء 24 قرآن کریم لزوم استقامت و پایداری است و رهبر معظم انقلاب در این خصوص می فرمایند:«خدای متعال در اینباره سخن می‌گوید دعوت می‌کند به اینکه در برابر فشارها مقاومت کنید و اگر این اتفاق افتاد ملائکه بر آنها نازل می‌شوند و به آن ها بشارت می دهند اگر مسئولان نظام اسلامی بر سر مبانی و اصول انقلاب استقامت و پایداری کنند این بشارت های قرآنی شامل حال آنها هم می شود».

استاد حوزه علمیه با اشاره روز جهانی قدس اظهار داشت: تا مادامی که حاکمان سازش در فلسطین در رأس بودند کار فلسطینیان پیش نرفت اما از زمانی که به دلیل گرفتن راهبرد مقاومت جریان اداره امور فلسطین تغییر کرد پیروزی های متعددی در جبهه مقاومت به دست آمد.

وی افزود: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب بی‌شک مبارزه و مقاومت تنها راه نجات فلسطین مظلوم است و مقاومت مسلحانه هزینه بردار و مشقت بار است و با خود درد، رنج و محرومیت و اسارت و شهادت و جنگ و تجاوز و حملات هوایی و یورش های نظامی به همراه دارد اما عامل عزت و کرامت ملت فلسطین است و در نتیجه سرزمین‌های فلسطین از نقشه‌های شوم دشمنان در امان می ماند و با استفاده از قدرت معادله های جدیدی را بر دشمن تحمیل خواهد کرد./1399/

ارسال نظرات