۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۶۸۱۳۶۵
رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با رسا:

تمکین نامزدها به رأی شورای نگهبان به معنای تأمین نظر ولایت فقیه است

تمکین نامزدها به رأی شورای نگهبان به معنای تأمین نظر ولایت فقیه است
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال شورای نگهبان را نهادی بدون وابستگی به جریان های سیاسی دانست و گفت: تمکین نامزد‌ها به رأی شورای نگهبان به معنای تأمین نظر ولایت فقیه است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بر لزوم تمکین به رأی و نظر شورای نگهبان از سوی نامزدهای انتخاباتی تأکید کرد و گفت: مشروعیت نظام های اسلامی با وجود و حضور ولایت محقق می شود، در زمان حضور پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع)، آنها ولایت کامل بر تمام امور جامعه داشتند و در زمان غیبت نیز فقیه جامع الشرایط به عنوان ولی ضامن اجرای احکام شرعی در نظام خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال ولایت فقیه را ضامن اجرای قوانین اسلامی دانست و ابراز کرد: در نظام اسلامی، نظارت بر قانون و تأیید و عدم تأیید صلاحیت ها برعهده اعضای شورای نگهبان قرار داده شده که تمکین از حکم آنها را نیز رهبر معظم انقلاب تأکید کرده است.

وی با اشاره به اینکه فقیهان شورای نگهبان از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین می شوند، اظهار کرد: مشروعیت انتخابات به تأمین نظر نهاد شورای نگهبان محقق خواهد شد، از این رو تمکین نامزدها به نظر شورای نگهبان به معنای تأمین نظر ولایت فقیه خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان اینکه شورای نگهبان نهادی بی طرف و بدون وابستگی به هیچ حزب و جریان سیاسی بوده که همواره به مرّ قانون اساسی عمل کرده، افزود: باید تمام گروه ها و جریان ها تمکین به رأی و نظر شورای نگهبان داشته باشند و نامزدهایی که صلاحیت آنها در شورای نگهبان احراز نشده، هیچ حق اعتراض و گلایه ای به شورای نگهبان ندارند.

وی با بیان اینکه هجمه ها و تخریب ها به نهاد شورای نگهبان در زمان های مختلف وجود داشته است، گفت: شورای نگهبان در دوران های مختلف انتخابات در زمان امام خمینی و حضرت آیت الله خامنه ای به درستی در تعیین صلاحیت های نامزدهای انتخاباتی عمل کرده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه برخی جریان ها شورای نگهبان را تا زمانی قبول دارند که افراد دلخواه آنها را تأیید کند، افزود: این حرکت آنها، شبیه حرکت التقاطی ها و جریان های انحرافی بوده که با قرآن و دستورات شرعی نیز چنین عمل کرده بودند، زیرا آنها به دستوراتی که به نفع آنها بوده ایمان می آورند و با دستوراتی که به ضررشان بوده، مخالفت می کردند.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین اظهار کرد: این برخلاف شرع و دین است تا زمانی که منافع و مصالح حزبی و جناحی نامزدها اقتضا می کند که نظر و رأی شورای نگهبان را تمکین کنند و جایی که برخلاف منافع ما و جریان ها بوده به مخالفت با آن بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان اینکه حفظ مصلحت و امنیت عمومی جامعه از مهمترین آرمان های نظام اسلامی است، گفت: افرادی که احساس می کنند رد صلاحیت ها حق آنها بوده، مصلحت کشور و خود آنها در این است که به رأی و نظر شورای نگهبان احترام بگذارند./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
شورای نگهبان مرسی..
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
ماشاالله به این همه ژن نخبگی بین مقام مسئولین! فقط نمیدونم چرا همه ژن خوبا برای فرزندان مسئولینه که میتونن رایگان خارج تحصیل کنن فک کنم ما مردم ساده هوشمون خدادادی کمه !!! یجوری میگن "اصلا" انگار هیچ امکانی وجود نداشته که نوه شون تو سوئیس به دنیا نیاد؟؟؟؟؟
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
درود بر رسا ی انقلابی
1
0