۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۶۵۵۵۷۹
رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین:

نیروهای انقلابی توطئه نفوذی‌ها را خنثی کنند

نیروهای انقلابی توطئه نفوذی‌ها را خنثی کنند
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال به نفوذ دشمنان با واسطه‌های فراوان و چهره‌های فریبنده در ارکان نظام و روحانیت هشدار داد و بر هوشیاری نیروهای انقلابی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به شاخص های تحول آفرینی با تأکیدات رهبر انقلاب پرداخت گفت: طبق روایتی از امام موسی کاظم(ع) كسى كه دو روزش با هم برابر باشد و هیچ تحولی در آن وجود نیاید، زیان کار است و اگر امروز فرد از دیروز آن بدتر باشد و به جای حرکت تکاملی، عقب گرد و حرکت قهقرایی را طی کند، ملعون و از رحمت خدا به دور است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال بیان کرد: طبق این روایت كسى كه به دنبال رشد و بالندگى در خود نباشد و در راه كاستى و نقصان گام بر مى‏‌دارد مرگ براي این فرد بهتر از زندگى است.

وی بر ضرورت تحول آفرینی در حوزه های علمیه تأکید و بیان کرد: طبق رهنمودهای رهبر انقلاب و علمای برجسته، مراکز علمی حوزه های علمیه از جهت تولید دانش باید پاسخگویی نیاز جامعه و شبهات روز باشند و به تربیت نیروهای فرهیخته بپردازند و در این زمینه باید مسیر تحولی و رو به رشدی را بپیماید و نباید در این مسیر رشد توقف و عقب گرد داشته باشند.

وی با اشاره به دستاوردهای سفر رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم گفت: ایشان در این سفر جایگاه شورای و مدیریت عالی حوزه های علمیه قم را به روشنی مشخص کردند و عرصه های نوینی در جهت تحول گرایی برای مراکز حوزوی گشودند و در این راستای طبق منویات رهبر انقلاب سند چشم انداز بیست ساله حوزه های علمیه در زمینه های آموزش، پژوهش، تربیت و اخلاق ترسیم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال بیان کرد: شورای عالی و مدیریت حوزه های علمیه، تحول آفرینی را با شتاب خوبی آغاز کرده است و در عرصه جهش تولید علم و به روز بودن روحانیت گام های اساسی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه تاریخ اسلام پر از انحراف مسؤولان جامعه در دوره های مختلف است، افزود: تا زمانی که جوامع اسلامی بر اساس رهنمودهای پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) حرکت کرده بودند به پیشرفت ها و دستاوردهای بزرگی دست یافتند؛ اما هر زمان که دشمنان و منافقان در رهبران دینی نفوذ کردند، سبب افت و عقب گرد جوامع اسلامی شده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمنان با واسطه های فراوان و با چهره های فریبنده در نیروهای انقلابی نفوذ پیدا کرده اند؛ گفت: باید نیروهای انقلابی با هوشیاری و بصیرت کمین گاه های دشمن را رصد و جلوی نفوذ در مراکز و نهادهای نظام بگیرید و هر زمانی که سران کشور دچار مسامحه کاری و غفلت شدند، بزرگترین ضربه به بدنه نظام وارد شده است.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین در ادامه به علت انحطاط و عقب گرد برخی مسؤولان پرداخت و گفت: بعد از ارتحال امام نیز دشمنان توطئه ها و نفوذ خود در صفوف فرهیختگان و روحانیت و ارکان نظام را دو چندان کرده و این مسأله سبب ریزش و انحطاط برخی مسؤولان از مسیر اصلی انقلاب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال بیان کرد: ملت، فرهیختگان جامعه و روحانیت با انسجام و وحدت در راستای تحقق منویات رهبر انقلاب گام های مؤثری برداشته اند و افراد و جریاناتی که خلاف این مسیر را طی می کنند، همواره مغبون و شکست خورده خواهند ماند./998/ت302/ف

میثم صدیقیان
ارسال نظرات