۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۶۸۳۷۸۴
امام جمعه موقت تهران:

دولت منتخب برای رفع گرفتاری های مردم تلاش مضاعف کند

دولت منتخب برای رفع گرفتاری های مردم تلاش مضاعف کند
آیت الله صدیقی گفت: باید دولت کریمه و انقلابی جدید در تأمین معیشت و رفع گرفتاری های مردم تلاش دوچندان کند و جلوی گرانی ها و افزایش قیمت ها را بگیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، با بیان اینکه در ماه ذی القعده قرار داریم، گفت: میلاد امام رضا در این ماه قرار دارد و همچنین ماه ذی القعده ماهی بوده که جنگ در آن حرام و ماه صلح و آشتی است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جوانان در این ماه ذی العقده به دنبال کسب معنویت و اخلاق اسلامی باشند و از کارهای حرام دوری کنند، افزود: ماه ذی القعده ماه چله نشینی حضرت موسی(ع) تا عید قربان بوده است و خداوند از چله نشینی حضرت موسی(ع) در قرآن کریم یاد کرده است.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه در مدیریت جامعه اسلامی اصلاح امور جامعه و عدم پیروی از مفسدان حائز اهمیت است، افزود: حضرت موسی(ع) سفارش مهمی به حضرت هارون کرد که در مقام اصلاح مردم جامعه در بیاید و از انسان های مفسد پیروی نکند.

وی با بیان اینکه حضرت موسی(ع) برادر خود حضرت هارون را به عنوان جانشین و ولی خود در میان مردم تعیین کرد، افزود: حضرت موسی برای چله نشینی خود جانشین و ولی برای مردم انتخاب کرد، آیا پیامبر اسلام در زمان وفات خود جامعه را بدون جانشین رها کرده است، در حالی که پیامبر اکرم(ص) در حدیث منزلت بیان فرمودند که امیرالمومنین نسبت به من، در حکم هارون برای حضرت موسی(ع) است.

آیت الله صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حماسه حضور مردم در انتخابات گفت: مردم در ۲۸ خرداد با حضور پرشور خود در انتخابات بار دیگر حماسه آفریدند و مردم عملاً گفتمان نه شرقی نه غربی را به رخ جهانیان کشیدند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: تبلیغات رسانه ای دشمنان و اخلال در دستگاه های الکترونیکی انتخاباتی موجب عدم حضور پرشور مردم در انتخابات نشد.

آیت الله صدیقی اظهار کرد: دشمنان با ایجاد تبلیغات سوء و ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه درصدد بودند که مشارکت ۱۰ الی ۳۰ درصدی مردم در انتخابات ایران رقم بخورد، در حالی که حضور ۴۹ درصدی مردم نشان داد که مردم حامی نظام اسلامی و ولایت فقیه هستند.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: بیش از ۱۰ درصد عدم حضور مردم به سبب شیوع کرونا در جامعه و همچنین اختلال در دستگاه های الکترونیکی انتخابات بوده است، زیرا در بسیاری از بیمارستان ها صندوق های رأی برده نشد.

وی با بیان اینکه مردم در این انتخابات فرد اصلح را برای ریاست جمهوری کشور انتخاب کردند، گفت: آیت الله رئیسی، منتخب مردم در انتخابات دارای سیادت، معنویت و همچنین کارنامه و سابقه درخشان بوده و ایشان نیز عالم فرهیخته ای است.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان رییس جمهور منتخب مردم ایران سبب خوشحالی جبهه مقاومت در منطقه شده است.

وی با اشاره به انتصاب حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای بر ریاست قوه قضاییه از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: با شناختی که بنده از ایشان دارم، ایشان دارای خانواده دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت بوده و حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای تجارب زیادی در پست‌های مختلف قوه‌قضاییه داراست.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای تابع رهنمودها و دستورات ولایت فقیه است و ما از این حسن انتخاب از سوی رهبر معظم انقلاب تشکر و قدردانی داریم.

آیت الله صدیقی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر سند تحول قوه قضاییه تأکید داشتند، از این رو رییس جدید قوه قضاییه با جدیت تمام این سند را پیگیری کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اولویت های دولت منتخب مردم، گفت: باید دولت کریمه و انقلابی جدید در تأمین معیشت و رفع گرفتاری های مردم تلاش دوچندان کند و جلوی گرانی ها و افزایش قیمت ها را بگیرد.

آیت الله صدیقی در پایان سخنانش بیان کرد: قدرت جبهه مقاومت در منطقه توسعه و تعمیق یافته و همچنین اسرائیل و استکبار جهانی در مسیر افول و نابودی قرار دارند.

ارسال نظرات