۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۶۸۴۷۵۵
آیت الله محمدی عراقی:

مبارزات آیت الله میردامادی در دوران استبداد رضاخانی شایسته ستایش است

مبارزات آیت الله میردامادی در دوران استبداد رضاخانی شایسته ستایش است
مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم گفت: آیت الله میردامادی در برنامه های اعتراضی مسجد گوهرشاد نقش ویژه ای داشته و پس از واقعه گوهرشاد به مدت ۷ سال در تبعید به سر برده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله محمدی عراقی محمدی عراقی مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم در آیین رونمایی از کتاب «خلاصة البیان فی تفسیر القرآن» نوشته مرحوم آیت الله سید هاشم میردامادی نجف آبادی که به تقریظ مقام معظم رهبری مزین می باشد گفت: مرحوم آیت الله میردامادی در مدت ۴۰ سال اقامت در نجف اشرف از جهت علمی به مرتبه بالایی رسیدند؛ ایشان از نظر فقهی و اجتهادی مرتبه بالایی داشته اند.

وی با اشاره به برخی تألیفات آیت الله میردامادی افزود: حاشیه بر عروة الوثقی و فقه مرحوم نائینی از آثار با برکت این عالم فقید بوده است.

آیت الله محمدی عراقی تصریح کرد: این کتاب سومین بار است که به چاپ می رسد اما اولین باری است که به صورت کامل و منقح به طبع رسیده است.

وی با اشاره به اینکه آیت الله میردامادی هم شخصیتی علمی و معنوی بوده اند و هم مبارزی برجسته در دوران سیاه استبداد رضاخانی افزود: ایشان در برنامه های اعتراضی مسجد گوهرشاد نقش ویژه ای داشته و پس از واقعه گوهرشاد به مدت ۷ سال در تبعید به سر برده اند.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم بیان داشت: در جلد اول این کتاب ۹۰۰ حدیث و در کل این تفسیر در حدود ۹۰۰۰ حدیث با گزینش بر حسب اعتبار آورده شده است.

وی گفت: بعد عرفانی و معنوی این تفسیر قابل توجه است؛ تفسیر عبارت «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» در ابتدای این کتاب که با مضامین عرفانی بلندی توأم می باشد را می توان یکی از نشانه های بُعد عرفانی این تفسیر برشمرد.

ارسال نظرات