۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۶۸۴۹۳۸

جام زهری که هنوز تلخ است

جام زهری که هنوز تلخ است
پذیرش قطعنامه ۵۹۸ یکی از موضوعات پر بحث انقلاب اسلامی است. موضوعی که تحلیل گران و کارشناسان جنگ درباره آن نظرات زیادی را مطرح ساخته اند.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، پذیرش قطعنامه ۵۹۸ یکی از موضوعات پر بحث انقلاب اسلامی است. به‌کار بردن تعبیر «جام زهر» برای قطعنامه ۵۹۸ توسط امام خمینی (ره) بیان‌گر اوج تلخی این اقدام بود.

هدف و شعاری که امام خمینی (ره) در هشت سال جنگ تحمیلی عراق به ایران دنبال می‌کرد، شعار جنگ جنگ تا رفع فتنه از عالم بود. فتنه‌ای که راه رفع آن از کربلا می‌گذشت و با رسیدن نیرو‌های ایرانی به سرزمین‌های اشغال شده فلسطین توسط رژیم جعلی صهیونیستی ممکن می‌شد. اگر آن روز‌ها نیرو‌های ایرانی که در کنار سپاه قوام یافته بدر که متشکل از تعداد زیادی از نیرو‌های عراقی بود جنگ را ادامه می‌دادند، به‌راحتی می‌شد صدام را تنبیه کرد.
 
تعداد بازدید : 8
ما که می‌دونیم کار کی بود! ها؟
سکانسی جنجالی از ماجرای نیمروز: ردخون
 
 
امام خمینی (ره) جنگ را به‌عنوان رحمتی برای انقلاب اسلامی می‌دانست. از ابتدای انقلاب اشخاصی مانند هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی، همسو با دولت موقت پیشنهاد از بین بردن نیرو و قوت نظامی ارتش را به امام خمینی ارائه می‌دادند. همین موضوع باعث می‌شد امام خمینی (ره) طبق ظواهر موجود نزد خود، هر عاملی که در پیش‌برد کشور در جنگ مؤثر باشد را به‌عنوان مهم‌ترین اولویت دنبال کند، حتی اگر انتصاب میرحسین موسوی، برخلاف خواستۀ عقلی آیت الله خامنه‌ای، رئیس جمهور وقت باشد.

وقتی امام خمینی (ره) جنگ را به‌عنوان نعمت و رحمتی مؤکد بر عالمین بر می‌شمرد، عقل‌های مادی‌بین برخی اطرافیان امام نمی‌توانست این تحلیل را درک نماید. امروزه برخی عملیات‌های واقع شده در دفاع مقدس به‌عنوان دروس اصلی تدریسی در دانشگاه‌های فرماندهی نظامی غرب و شرق تدریس می‌شود. هنوز در دنیا هیچ عملیاتی به‌سختی و بزرگی والفجر هشت و یا آزادسازی خرمشهر طراحی و پیاده سازی نشده است. جنگ بود که باعث شد آن روز‌ها یک دانشجوی ساده به اسم حسن تهرانی‌مقدم بتواند توپخانه سپاه را راه‌اندازی کند و به دنبال آن کشور را به قدرت موشکی مجهز کند. قدرتی که آن روز‌ها بجز سوریه و لیبی، هیچ کشوری در حمایت از ایران وارد عمل نشد و همین دو کشور در اول راه نیز ایران را تنها رها کردند.
 
تعداد بازدید : 3
هاشمی رفسنجانی: جام زهر از افتخارات من و آقای روحانی است!

هرچند نمی‌توان پذیرش قطعنامه را اقدامی غیرعاقلانه برشمرد؛ اما باید همه زوایا را در نظر گرفت که در آن زمان با وجود تحلیل‌هایی که هاشمی رفسنجانی به امام خمینی (ره) ارائه می‌داد، با سخت‌گیری میرحسین موسوی در پشتیبانی از جبهه‌ها و با رها کردن تبلیغات جنگ توسط سیدمحمد خاتمی، وزیر فرهنگ و ارشاد وقت که گزارش غلطی مبنی بر عدم علاقه مردم به حضور در جبهه‌ها، امام خمینی (ره) را وادار به پذیرش و نوشیدن این جام زهر نمودند.

چند روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط امام خمینی (ره) یک عملیات مهم و بزرگ توسط سازمان مجاهدین خلق (منافقین) آغاز شد که در نتیجۀ آن مناطق مهمی که در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه کردستان از دست نرفته بود، به دست دشمن افتاد و منافقین با حمایت و پشتیبانی لجستیکی و آموزشی صدام توانستند تا تنگه چارزبر پیش بیایند و در مسیر خود تنگه پاتاق را که از جنگ‌های جهانی توسط هیچ کشوری اشغال نشده بود، اشغال کردند! در آن بحبوحه عملیات منافقین که در شهر‌هایی مانند اسلام آباد غرب، دست به کشتار وحشیانه مردم بی‌گناه زدند، مردم به سرعت خودشان را به کردستان رساندند و در مقابل منافقین ایستادند.
 
جام زهری که هنوز تلخ است
 
در این تصویر تانک برزیلی کاسکاول منافقین مشاهده می‌شود.

منافقین با استفاده از تانک‌های برزیلی لاستیک‌دار با نام «کاسکاول» حمله کرده بودند و مانند صدام که با تحلیل‌های غلط بختیار انتظار داشت چند روزه به تهران برسد، منافقین نیز تصور می‌کردند می‌توانند در چند روز، آن هم از مسیر‌های رسمی بتوانند خود را بدون کمترین مقاومتی به تهران برسانند؛ اما منافقین هیچگاه فکر نمی‌کردند این تحلیل‌های غلط، دامن آن‌ها را بگیرد و در تنگه چارزبر، زمین‌گیر شوند.

قطعاً امنیتی که امروز در کشور ما به‌وجود آمده، از سر رحمت هشت سال دفاع مقدس و بیش از ۲۰۰ هزار شهیدی است که در این جنگ تقدیم اسلام شد. 
 
محمدحسین کتابی
محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱
مرگ بر منافقین
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
عجب تحلیل احمقانه ای!
امام خمینی (ره) را وادار به پذیرش و نوشیدن این جام زهر نمودند.
1
1
ناشناس
|
۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
و لا تقف ما لیس لک به علم، هر کس قبل از نظر دادن درباره چیزی بهتر است درباره اون چیز مطالعه کرده باشه... زدن حرف مفت همیشه راحته این دو مصاحبه را هم باید بخوانید.
rasanews.ir/002paC
rasanews.ir/002paE