۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۵۲۱۶۱
پیرامون صحبت‌های حجت الاسلام کاشانی؛

از راهپیمایی علیه خدا تا دفاع از توحید

از راهپیمایی علیه خدا تا دفاع از توحید
زمانی که حجاریان و اصغرزاده مردم را به راهپیمایی علیه خدا دعوت می‌کردند، رسانه‌های سیاست‌زده موافق بودند اما امروز با تقطیع صحبت‌های حجت الاسلام کاشانی مدافع توحید شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، توحید بدون ولایت توهم است، یعنی به اندازه ذهن خودش می‌گوید و درست نیست، منظور بی ارزش بودن توحید نیست بلکه نگاه افراد به توحید است که می‌تواند اشتباه باشد.

این مطالب را حجت الاسلام حامد کاشانی درباره اهمیت و جایگاه ولایت امیرالمومنین بیان کرده بود اما رسانه‌های زاویه‌دار دست به تقطیع زدند و با کانال‌ها و خبرگزاری‌های سازمان دهی شده، تخریب این چهره تبلیغی و سخنران موفق دینی را آغاز کردند.

سایت انتخاب و سردبیر آن، چندین بار سابقه وارونه‌نمایی و اختلاف‌افکنی را در کارنامه خود دارد و با این خبر دوباره جنجال‌ساز شد، خبرگزاری انتخاب به عنوان یک رسانه حامی دولت و اصلاحات همواره مواضع تندی اتخاذ می‌کند و با کمی گشت و گذار به نگاه‌های غیرمنطقی این رسانه می‌توان پی برد.

 

از راهپیمایی علیه خدا تا دفاع از توحید

 

حالا در مقام دفاع از توحید خود را به در و دیوار می‌کوبد اما نکته اینجاست که استانداردهای دوگانه دینی نشان از سیاست‌زدگی این جریان برای وارد کردن بازی‌های جناحی به امر مقدسی همچون دین دارد.

سابقه اظهارات ضد دین

چهره‌های رسانه‌ای وهابی‌نما تلاش می‌کنند تا با ضریب دادن به این اخبار مردم متدین و مذهبی را در مقابل همدیگر قرار دهند و آرامش منطقی جامعه را به هم بزنند. اما نکته اینجاست که آیا برای اظهارات صریح جریان اصلاحات در مقابل دین واکنشی نشان می‌دهند؟

علوی تبار (از چهره‌های سیاسی اصلاحات) در مصاحبه با یک نشریه آلمانی سال 1378 می‌گوید: «متاسفانه در جامعه ایران هنوز خدا نمرده است و باید چاره‌ای اندیشید.»

 

از راهپیمایی علیه خدا تا دفاع از توحید

 

ابراهیم اصغرزاده 2/6/78 در روزنامه آفتاب یزد نوشت:‌ «اگر مجوز راهپیمایی به هر گروه بر اساس قانون داده شود، اشکالی ندارد؛ حتی علیه خدا ... »

نمایندگان مجلس ششم که هنوز خود را تئوریسین‌ها، اندیشمندان و عقلای بلافصل جریان اصلاحات می‌دانند، در نامه معروف به جام زهر خطاب به رهبر انقلاب نوشتند:‌ »شاید در صفحات تاریخ پرفراز و نشیب معاصر ایران هیچ زمانی را به حساسیت امروز نتوان یافت، تنها با تسامح  می‌توان وضعیت ایران را در زمان اشغال در جنگ جهانی دوم و یا پیش از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ با وضع کنونی قابل مقایسه دانست که در اولی با قطع هرگونه امید در داخل،‌ عامل خارجی سرنوشت کشور را رقم زد و در برههِ دوم، دور اندیشی و اراده و تدبیر حضرت امام خمینی و اتکای به مردم کشور را نجات داد؛ اما شاید دوره کنونی از این لحاظ بی مانند باشد که شکاف‌های سیاسی و اجتماعی با تهدید خارجی و برنامه آشکار دولت ایالا‌ت متحده آمریکا به عنوان قدرتی که در برابر خود مانعی نمی‌بیند، برای تغییر نقشه ژئوپولتیک منطقه هم‌زمان شده و نظام ناچار به کنش و واکنش در برابر این برنامه است…

اگر جام زهری باید نوشید، قبل از آن‌که کیان نظام و مهم‌تر از آن استقلا‌ل و تمامیت ارضی کشور در مخاطره قرار گیرد باید نوشیده شود و بی‌تردید این برخورد خردمندانه و متواضعانه از سوی ملت با همان پاداشی مواجه می‌شود که امام عزیز راحل روبه‌رو شد. این اقدام؛ نشانهِ تدبیر، دوراندیشی، مصلحت‌جویی و خیرخواهی و توفیق الهی است.»

 

از راهپیمایی علیه خدا تا دفاع از توحید

 

سریع القلم کسی است که به صراحت علیه  سبک زندگی اسلامی-ایرانی موضع می‌گیرد و همه وجودش را در خدمت غرب قرار داده است، اکبر ترکان در مصاحبه معروف خود نوشت که ایرانی‌ها توان تولید آبگوشت بزباش و قرمه سبزی را دارند و همه اینها نشان از غیرتوحیدی و غیر ایرانی بودن جریان اصلاحات دارد.

مهمترین سوال ما از رسانه‌ها و اندیشمندان جریان اصلاحات این است که نسبت خود را با توحید چگونه معنا می‌کنید و خود را در کدام بخش از اندیشه اسلامی مطابق با قانون اساسی می‌دانید؟

صدها سخنرانی از بزرگان اصلاحات وجود دارد که به صورت مستقیم به اسلام توهین می‌کنند اما دریغ از یک واکنش درست و منطقی در مقابل این کنش‌ها و مشخص است که به خصوص بعد از ماجرای بیان حکایت توسط محمود کریمی و درگیری دولت با هیئت حاج منصور ارضی، جریانی دست به کار شده است تا مذهب را علیه مذهب قرار دهد و همه مبلغین، مداحان، سخنران‌ها سپس بزرگان دینی را مورد هدف ترور شخصیتی قرار دهند. /882/ 703/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
جوادی
Iran, Islamic Republic of
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
ممنون از موضع گیری به موقع تان!

اصلاح طلب جماعت از اول انقلاب کارش تخریب و لجن پراکنی بوده است. این ج یان انقلابیست که باید واکنش به موقع و صریح در مقابل آنان داشته باشد

ممنون از محافظه کار نبودن تان!
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
خیلی به موقع و دقیق
3
0
محسنی
Iran, Islamic Republic of
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
حرم ها که هنوز بسته است، دیرور حاج محمود کریمی یو امروز هم این سخنران بزرگوار! اصلاحات چه بلایی سر دینداری مردم می‌خواهد بیاورد؟ لطفا تحلیلی از شرایط موجود داشته باشید
3
0
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
احسنت. همین و بس
3
0
عمو حیدر
Iran, Islamic Republic of
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
به منکر علی بگو نماز خود قضا کند. نماز بی ولای او عبادتیست بی وضو
احسنت!
دست مریزاد. جای خوبی را هدف گرفتید خدا قوت
خود این حسن شون هم باید نماز روزه هاشو قضا کنه! مگه یادتون نیست واسه چهار تا رای جلو مفتی عبدالخمیث خوش رقصی می‌کرد!
خانه از پای دست ویرانه والا
3
0
محمودی
Iran, Islamic Republic of
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
اشاره به 78 کردید، واقعا خوب گفتید دستتون درد نکنه
اون سال ها هر حرفی دلشون میخواست می‌زدند و مظلوم و ساکت تر از جریان حزب الله نداشتیم!

الان باز شکر خدا هستند رسانه‌هایی که تن دهن این منافقین بزنند
3
0
مسلمی
Iran, Islamic Republic of
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
باعرض سلام و خسته نباشید خدمات برادران فعال در عرصه رسانه، این سايت ها وابسته به کدام ارگان یا نهاد است و از کجا پول میگرد؟؟ پیشنهاد میکنم با صراحت نام سردبیر و دست اندرکاران و حامیان این سایت ها را هم بگویید

با تشکر از یادداشت خوبتان
3
0
ناشناس
United States
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
سلام
ننگ بر رسانه های اصلاح طلب که حالا دنبال زدن انقلابی ها و مبلغین موفق هستند
2
0