۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۸۵۰۴۷

یک شوخی ۱۰۰ ساله؛ قیمومیت تا روز قیامت؟

یک شوخی ۱۰۰ ساله؛ قیمومیت تا روز قیامت؟
مبدأ تشکیل رژیم صهیونیستی را می‌توان از قرارداد سایکس-پیکو دانست. طرحی که از یک قرن پیش تا امروز به‌شدت و علاقه توسط دولت‌های استعمارگر غرب دنبال می‌شود.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، امپراتوری عثمانی، یکی از طولانی‌ترین دوران امپراتوری پادشاهان ترک زبان به‌شمار می‌رود. این امپراتوری حدود ۶۰۰ سال در منطقه‌ای از سرحد ترکیه امروزی، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، اردن، بخش‌هایی از حجاز و حتی تا بخش‌هایی از مصر امروزی را دربر می‌گرفت. امپراتوری عثمانی یکی از امپراتوری‌هایی است که پیش از امپراتوری یکپارچه صفویه به‌ وجود آمده و به‌عنوان یکی از مشکلات مهم امپراتوری صفوی نیز به‌شمار می‌رفت تا اینکه در دوران جنگ جهانی اول، به‌عنوان یکی از کشور‌های محور متحدین وارد عمل شد که در نتیجه این جنگ، این امپراتوری تجزیه گشت.

متفقین و به‌طور خاص انگلستان، تحت راهبری روچیلدها، طی هر دو جنگ جهانی تلاش کردند با نفوذ و ارسال جاسوسان خود به پشت جبهه دشمن، جبهه دشمن را بشکافد و تا بتوانند به پیش‌روی خود ادامه بدهد. البته هر بار نیز در این نقشه پیروز شدند و با وجود حتمی بودن شکست انگلستان و متفقین، پیروز شوند. البته پیروزی انگلستان در هر دو جنگ به ضرر شیعیان تمام شد، در هر دو جنگ جهانی، ایران و سرزمین‌های شیعه نشین به اشغال متفقین درآمدند و پس از جنگ جهانی اول، آرام آرام زمزمه تشکیل یک رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه فلسطین شنیده می‌شد.
 
یک شوخی ۱۰۰ ساله؛ قیمومت تا روز قیامت؟

در جنگ جهانی اول، انگلستان با فرستادن یکی از سرهنگ‌های کارکشته و تعدادی از جاسوسان زبده خود به مناطق حجاز و با همکاری با طوایفی از اعراب و به‌خصوص وهابی‌ها، توانستند از پشت جبهه به عثمانی ضربه‌هایی وارد سازند که این ضربه‌ها در فروپاشی امپراتوری عثمانی نقش بسزایی را داشت. با فروپاشی امپراتوری عثمانی و طی قراردادی فوق سری میان فرانسه و انگلیس با نمایندگی سایکس و پیکو که این قرارداد به همین نام شناخته شد، خاک عثمانی را میان خود و روسیه که درگیر انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ بود، تقسیم کردند.

طبق این تقسیم بندی، مناطق شمال سوریه، شمال عراق، بخش‌هایی از جنوب ترکیه در اختیار فرانسه قرار گرفت. مناطقی از شمال شرق ترکیه، تنگه بسفر و استانبول در اختیار روسیه و مناطق جنوبی و شیعه نشین عراق، مناطق جنوبی سوریه، اردن و فلسطین تحت کنترل نیرو‌های انگلیسی در آمد.
 
یک شوخی ۱۰۰ ساله؛ قیمومت تا روز قیامت؟
 
قرمز: مناطق تحت کنترل انگلیس/ آبی: مناطق تحت کنترل فرانسه/ سبز: مناطق تحت کنترل روسیه

در سال ۱۹۲۰ میلادی قیمومیت فلسطین برای انگلستان به رسمیت شناخته شد. با مهاجرت گسترده یهودیان صهیونیست به این منطقه و از طرفی روی کار آمدن هیتلر و تحت تعقیب قرار گرفتن یهودیان در مناطق تحت اشغال و حکومت آلمان نازی، یهودیان صهیونیست به اشغال غیرقانونی مناطق فلسطین پرداختند. یهودیان صهیونیست نیز پس از مدتی با حمایت انگلستان، اعلام موجودیت کردند که این اعلام موجودیت از سوی مسلمانان به رسمیت شناخته نشد. گروه‌ها و اشخاصی در ایران مانند شهید حجت الاسلام والمسلمین نواب صفوی اقدام به جمع آوری کمک و نیروی نظامی برای اعزام به فلسطین جهت جنگ با صهیونیست‌ها کردند. حکومت پهلوی اجازه صحبت و سخنرانی درباره اسرائیل را به مداحان و منبری‌ها ندادند و این موضوع را ممنوع کردند.
 
یک شوخی ۱۰۰ ساله؛ قیمومت تا روز قیامت؟

این وضعیت تا روز مشهور به روز نکبت در سال ۱۹۴۸ که صهیونیست‌ها رژیم جعلی خود را تأسیس کردند ادامه یافت. در جنگ با داعش نیز دیده شد که با این وجود که سال‌هاست به‌ظاهر قیمومیت انگلستان و فرانسه در این مناطق به پایان رسیده؛ اما هنوز مناطقی وجود دارند که حتی داعش جرئت حمله و شلیک یک گلوله را به این مناطق ندارد؛ چرا که می‌داند در صورت حمله، با پاسخ دندان شکن اربابان خود مواجه خواهد شد. البته نباید فراموش کرد که انگلستان امروز، هنوز همان انگلستانی است که به‌عنوان یک عروسک خیمه شب بازی برای صهیونیست‌ها فعالیت می‌کرد و امروز برای ابقا و دوام رژیم صهیونیستی دست به دست سایر هم‌پیمان‌هایش مانند فرانسه و آمریکا تلاش می‌کنند. انگار این قرارداد سایکس-پیکو قرار است تا روز قیامت گریبان مردم منطقه بین النهرین را گرفته باشد و رها نسازد. شاید حتی اگر امام زمان(عج) نیز ظهور کند، آن‌ها ادعای حاکمیت این مناطق را نزد ایشان ببرند و بخواهند که هیچ جنگی در مناطق تحت قیومیت آن‌ها نباید صورت بگیرد.
 
یک شوخی ۱۰۰ ساله؛ قیمومت تا روز قیامت؟

برخلاف ادعای هنری کیسینجر، استراتژیست صهیونیست آمریکا که گفته بود کشورهای منطقه خاورمیانه باید بر اساس طرح سایکس پیکوی جدید تجزیه شود، وعده صادق رهبر معظم انقلاب هنوز به‌قوت خود باقیست و به نظر صهیونیست‌ها باید به‌جای فکر کردن درباره این طرح، قبرستان‌های خود را برای کمتر از ۱۹ سال آینده آماده کنند.
محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
قیمومت یا قیمومیت درسته؟
3
0
ناشناس
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
قیمومت صحیح است؛ اما استعمال کثرت چون قیمومیت هست بیشتر این رو استفاده میکنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
مرگ بر اسرائیل
4
0