۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۶۸۵۵۸۳
کابینه تراز؛

دولت سیزدهم توجه ویژه ای به اقشار آسیب پذیر جامعه داشته باشد

دولت سیزدهم توجه ویژه ای به اقشار آسیب پذیر جامعه داشته باشد
حجت الاسلام والمسلمین گرجیان محرومیت زدایی را نخستین اولویت دولت سیزدهم دانست و گفت: وزیران دولت سیزدهم فرهنگ بسیجی و جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی گرجیان، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به ویژگی ها و شاخصه های اعضای کابینه دولت سیزدهم گفت: امامین انقلاب همواره تأکید داشتند که مسؤولان نظام باید تعهد و تخصص به همراه همت عالی برای کار و تلاش داشته باشند.

وی با بیان اینکه نباید اعضای کابینه دولت سیزدهم از اقشار مرفه جامعه انتخاب شوند، بیان کرد: افراد مرفه بی درد درک درستی از مشکلات جامعه و کشور ندارند و درد اقشار مختلف جامعه و مستضعف را درک نخواهند کرد، زیرا که همواره در تمکن مالی و رفاه زندگی کرده اند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که باید وزیران دولت سیزدهم فرهنگ بسیجی و جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهند، گفت: افرادی که تحصیل کرده در کشورهای غربی بودند، درک درستی از جنگ، خون دادن در پای آرمان ها و مشکلات مردم ایران ندارند و نباید پستی را دولت انقلابی بر عهده بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان بر ضرورت ولایت مداری و ولایت پذیری اعضای کابینه دولت جدید تأکید کرد و افرود: مـتأسفانه هیأت دولت آقای روحانی تنها شعار ولایت پذیری سر داده بودند، اما در عمل تابع دستورات رهبر معظم انقلاب نبودند.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم باید نگاه ویژه ای به اقتصاد دورن زا داشته باشد، گفت: اعضای هیأت دولت روحانی همواره نگاه به بیرون و کدخدا داشتند و حل مشکلات داخلی را در گرو کمک های غربی ها می دانستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ابراز داشت: هنوز اندیشه دولت آقای روحانی این است که برخی در داخل نگذاشتند مذاکرات با غرب به سرانجام برسد وگرنه تا کنون مشکلات اقتصادی ایران حل شده بود، در حالی که دشمنان قسم خورده نظام اسلامی هیچ گاه به فکر حل مشکلات مردم ایران نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان محرومیت زدایی را نخستین اولویت دولت سیزدهم توصیف کرد و افزود: هیأت دولت سیزدهم باید اعتماد از دست رفته مردم را به دولت و نظام برگرداند و همچنین مسکن سازی که در دولت روحانی تعطیل شده بود را از سر بگیرد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم باید افزایش روابط سیاسی و تجاری با کشورهای منطقه را در دستور کار خود قرار دهد، گفت: حجم تجارت با کشورهای همسایه بسیار بیشتر از معاملات با کشورهای غربی است و با افزایش صادرات به کشورهای منطقه خواهیم توانست با تحریم های غربی ها مبارزه کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه هیأت دولت سیزدهم باید توجه ویژه ای به اقشار آسیب پذیر جامعه داشته باشد، تصریح کرد: قشرهای مختلف مردمی هنگام جنگ، سیل و زلزله پای کار بودند و این اقشار همواره پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی هستند، در حالی که قشر مرفه جامعه هیچ گاه در اتفاقات کشور حضور نداشتند.

ارسال نظرات