۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۶۹۲۱۴۷
حجت الاسلام احتشام در گفت‌وگو با رسا:

صاحبان تریبون به دور از محافظه کاری، «تبیین» کنند

صاحبان تریبون به دور از محافظه کاری، «تبیین» کنند
حجت الاسلام احتشام گفت: چون تبیین از سوی مسئولان انجام نشد، رهبری این را به دانشجویان سپرد و همه کسانی که صاحب تریبون هستند باید دور از محافظه کاری تبیین کنند.

حجت الاسلام علی احتشام کاشانی، استاد درس خارج حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با اشاره به سخنان رهبری در رابطه با جهاد تبیین و لزوم این جهاد گفت: مسأله مهم تبیین از حدود سه دهه قبل که ما خدمت رهبری می‌رسیدیم توسط خود ایشان البته فقط برای حوزه‌های علمیه و روحانیت مطرح شده بود؛ ایشان تبیین را به عنوان وظیفه اصلی بیان فرمودند و حتی در یکی از دیدارها فرمودند برای مراجع تقلید، علما و اساتید تبیین کنید.

وی با اشاره به سخنان گذشته رهبری مبنی بر اینکه طلاب باید برای مردم تبیین کننده باشند، خاطرنشان کرد: طبیعتا اگر آنگونه که باید و شاید این مسأله تبیین پیاده می‌شد و اگر تبیین توسط حوزه آنگونه که بایسته است صورت می‌گرفت دیگر ما شاهد فتنه‌های مختلفی درون انقلاب نبودیم.

امام جمعه موقت کاشان تصریح کرد: عدم تبیین فتنه‌ها و مسائل سال ۵۸، فتنه‌های ۶۸ را پدید آورد و عدم تبیین آن‌ها منجر به فتنه‌های سال ۷۸ شد، چون آن فتنه تبیین نشد فتنه ۸۸ رخ داد و اگر آن فتنه به درستی تبیین می‌شد، شاهد فتنه‌های ۹۶ و ۹۸ نبودیم؛ حال اگر درست تبین نکنیم، فتنه‌های دیگری گریبانگیر مردم می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: رهبری در مقابل ناتوی فرهنگی و حمله فرهنگی دشمن، جهاد کبیر را مطرح کردند ولی امروز رهبری درخواست جهاد تبیین را دارند؛ کسانی که خود را در مقابل جامعه مسئول می‌دانند باید روشنگری کنند و دست به شفاف‌سازی مبانی انقلاب و امامین انقلاب بزنند.

حجت الاسلام احتشام تصریح کرد: چون این وظیفه از سوی مسئولان رسمی انجام نشد، رهبری این را به دانشجویان سپرد و همه کسانی که صاحب تریبون هستند، خبرگزاری ها و به خصوص خبرگزاری رسا باید به دور از محافظه کاری حقایق را برای مردم تبیین کنند.

ارسال نظرات