۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۶۹۱۳۴۴
معاون راهبردی و سیاسی بسیج اساتید و طلاب:

بیانات امامین انقلاب در قالب گفتمان سازی انقلاب برای مردم تبیین شود

بیانات امامین انقلاب در قالب گفتمان سازی انقلاب برای مردم تبیین شود
حجت الاسلام علیزاده حرکت تبیینی را مصداقی از امر به معروف دانست و گفت: باید ما بیانات امامین انقلاب را در قالب گفتمان سازی انقلاب اسلامی برای مردم تبیین و بازگو کنیم.

حجت الاسلام عبدالرحیم علیزاده، معاون راهبردی و سیاسی بسیج اساتید و طلاب و روحانیون کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به شرح مؤلفه های جهاد تبیین و روشن گری در رهنمودهای اخیر رهبر معظم پرداخت و گفت: از وظایف بسیار مهم روحانیت تبیین ارزشهای دینی، مسائل نظام اسلامی و رخدادهای مهم جاری در جامعه است.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بر لزوم وجود نشاط در حوزه های علمیه گفت: نشاط در حوزه ها زمانی به وجود خواهد آمد که مدیران و مسؤولان نظام با حضور در حوزه های علمیه مسائل جاری نظام اسلامی و جامعه و جهان اسلام ر ا برای طلاب بیان کنند تا روحانیون و طلاب در جریان مسائل مهم جامعه قرار گیرند.

معاون راهبردی و سیاسی بسیج اساتید و طلاب ابراز داشت: وظیفه مسؤولان نظام این است که افراد نخبگان و روحانیون را از مسائل جاری جامعه آگاهی دهند تا آنان نیز بتوانند برای مخاطبان خود از منبع اصلی تبیین گری و روشن گری کنند.

وی حرکت تبیینی و روشن گری را مصداقی از امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: وظیفه تبیین و روشن گری وظیفه عمومی بوده که تنها ویژه قشر روحانیت نیست، از این رو رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان فرمودند که هر کدام از شما همچون چراغی، به روشن گری و تبیین گری مسائل نظام بپردازید.

حجت الاسلام علیزاده تبیین گری را بخش مهم گفتمان سازی انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: باید ما بیانات امامین انقلاب را در قالب بزرگ گفتمان سازی انقلاب و نظام اسلامی برای مردم بازگو کنیم.

معاون راهبردی و سیاسی بسیج اساتید و طلاب اظهار کرد: باید در گفتمان سازی انقلاب اسلامی به شیوه های مختلف بیانات رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) ترویج، تکرار و باز تعریف شود اما به صورت استدلالی، منطقی و تحلیلی مسائل روز جامعه برای مردم تبیین گری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در این دوران شبهه افکنی های بسیاری از سوی دشمنان در فضای مجازی صورت می گیرد، ابراز داشت: دشمنان در قالب جنگ نرم و نفوذ افکار عمومی جامعه را منحرف می کنند، از این رو پاسخ گویی به شبهات و ابهامات و تبیین گری به موقع در مقابل هجمه های دشمنان در فضای مجازی ضروری است.

حجت الاسلام عیلزاده با اشاره به اینکه باید تبیین گری و روشن گری در بنیان های فکری و اندیشه ای و هم در پدیده ها و رخدادهای جامعه صورت گیرد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی انتظار دارند تمام آگاهان، نخبگان و اقشاری که مرجعیت فکری و دینی جامعه را برعهده دارند، پاسخ به شبهات اعتقادی، فرهنگی، سیاسی و دینی را در دستور کار قرار دهند.

ارسال نظرات