۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۶۹۲۵۰۷
یادداشت؛

جلسه سران قوا؛ عزم مشهود

جلسه سران قوا؛ عزم مشهود
هشت سال گذشته پتکی عظیم بود که مکرر در مکرر بر بنای بزرگ اعتماد عمومی نواخته شد و تا مدت ها ساخته نمی شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، عصر امروز پنجمین جلسه سران قوا به میزبانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با حضور آقایان اژه ای و رئیسی برگزار شد؛ در فاصله کمتر از 100 روز از آغاز به کار دولت سیزدهم برگزاری مداوم و پیش از موعد عالی ترین جلسه شورایی کشور با حضور سران سه قوه حکایت از عزم سران سه قوه بر اصلاح اوضاع کشور داشته که این عزم در مقایسه با گذشته مشهود است.

این جلسه سابقا هر ماه یک بار به صورت کج دار و مریض برگزار می شد و با عوض شدن سران هر سه قوه در طول یک سال و نیم گذشته برگزاری آن با جدیت و مداومت همراه شده است؛ از آغاز به کار دولت سیزدهم تا کنون شنبه 6 شهریور اولین جلسه سران قوا و عصر امروز 24 مهر نیز پنجمین آن برگزار شده است.

فرض کنید سال 92 حسن روحانی وعده حل مشکلات در 100 روز را نمی داد؛ البته بعدها مدعی شدند که منظور از وعده 100 روزه ارائه گزارش اقدامات در 100 روز اول دولت است که ما همین را فرض گرفته و تصور می کنیم اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی چنین وعده ای از دهان آقای رئیسی در روند انتخابات 1400 ارائه می شد و قرار بود 26 روز دیگر در یک گفت و گوی تلویزیونی گزارش اقدامات خود را به مردم ارائه کند.

واکسیناسیون گسترده و کاهش آمار ابتلا به کرونا و کاهش درصد موارد فوتی نسبت به موارد ابتلا به کرونا، 7 سفر استانی با حضور شخص رئیس جمهور و جمعی از وزرا به فراخور استان، حضور در اجلاس شانگهای و پذیرش ایران به عنوان عضو دائم این شورا، تشکیل جلسه شورای عالی آموزش و پرورش پس از سال‌ها، اقدام به تنبیه کره جنوبی در پرداخت پول نفت و... وقت یک برنامه تلویزیونی برای ارائه را پر می کند.

اگر لفظ ارائه گزارش صد روزه برای اولین بار توسط آقای رئیسی مطرح شده بود و معنای کریه امروزی را پیدا نمی کرد آیت الله رئیسی از هم اکنون تا 26 روز دیگر می توانست استراحت کند چون دستش پر از گزارش بوده و یک برنامه زنده را پر می کند؛ حسن روحانی با کلمات زیبا کاری کرد که تا سالها با شنیدن کلیدواژه هایی مثل «علی برکة الله»، «وعده صد روزه»، «تعامل سازنده با جهان»، «لغو تمامی تحریم ها» چیزی جز پوچی به ذهنمان نیاید و اعتمادمان روانه هیچ وعده ای نشود.

هشت سال گذشته پتکی عظیم بود که مکرر در مکرر بر بنای بزرگ اعتماد عمومی نواخته شد و تا مدت ها ساخته نمی شود و چندین 100 روز پر گزارش باید بگذرد و وحدت ملی ایجاد شود تا اعتماد عمومی برگردد.

سفرهای آخر هفته رئیس جمهور به ویژه در صبح های جمعه ابتکاری زیبا و ستودنی بود و سفر به محروم ترین استان های کشور تا کنون امیدی در استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان، ایلام، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و فارس ایجاد کرده و امیدواریم ادامه روند این سرکشی ها به حل ریشه ای مشکلات مردم و ایجاد عدالت ختم شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مسلم زاده
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
نویسنده مطلب کیه؟
0
0