۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۹۳۹۲۳
آیت الله علما عنوان کرد؛

حرکت به سوی دانش بومی و استفاده از ظرفیت نخبگان، راه برون رفت از مشکلات

حرکت به سوی دانش بومی و استفاده از ظرفیت نخبگان، راه برون رفت از مشکلات
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: برای برون رفت از مشکلات باید به سمت دانش بومی حرکت کنیم و از داشته های نخبگان داخلی استفاده داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه امروز در دیدار مدیرکل و کارکنان پدافند غیرعامل استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه حرکت به سمت استقلال در تمامی زمینه ها آرزوی هر کشور و ملتی است، گفت: برای برون رفت از مشکلات باید به سمت دانش بومی حرکت کنیم و از داشته های نخبگان داخلی استفاده نماییم.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه با اشاره به اینکه رسیدن به استقلال به معنای واقعی هرگز با شعار مسیر نمی شود، گفت: برای رسیدن به استقلال کامل در تمام زمینه ها نیازمند فکر و کار هستیم کاری که درست و اصولی باشد و در کنار آن متخصصان متعهد حضور داشته باشند.

وی در ادامه ابراز داشت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره در سخنان خود بر بحث استقلال و خودکفایی واقعی کشور و نظام تأکید داشته و دارند بنابراین باید برای رسیدن به این نقطه و قله هزینه کنیم و در این راه حرکت ما باید همراه با درستکاری، تعهد و تقوا باشد.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد حمله سایبری دشمنان این انقلاب به حوزه سوخت بودیم و اینکه به دیگر بخش ها همانند بخش آب، گاز و ... دوباره حمله سایبری انجام شود، این امر دور از انتظار نیست، لذا باید برای هر شرایطی آمادگی کامل را داشته باشیم.

امام جمعه کرمانشاه با انتقاد از سرانه بالای مصرف سوخت در کشور، گفت: باید در بحث مصرف در کشور کارهای فرهنگی انجام شود و این کار بدون هزینه نخواهد بود، بنابراین باید با ایجاد بسترهای مناسب رسیدن به این مهم را تسریع ببخشیم.

آیت الله علما با اشاره به اینکه باید به دنبال مدیریت و حتی تغییر الگوی سوخت در کشور باشیم، خاطرنشان کرد: اگر  به آینده کشور حساس هستیم باید وابستگی خود به دیگر کشورها را کاهش و حتی از بین ببریم.

امام جمعه کرمانشاه در پایان سخنان خود عنوان داشت: باید قبل از هر گونه ایجاد مشکل در کشور راه های پیشگیری آماده و مهیا باشد./1400/پ210/

ارسال نظرات