۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۹۳۹۱۳
حجت الاسلام سالاری در واکنش به اهانت به آیت الله صافی:

هتاکان باید از ساحت مرجعیت عذرخواهی کنند

هتاکان باید از ساحت مرجعیت عذرخواهی کنند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام سالاری گفت: تکریم علمای دین بر همه ما واجب است و نباید اجازه دهیم عده ای این سرمایه های دینی را مورد هتاکی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی سالاری امروز در درس اخلاق طلاب و حوزویان کرمانشاه اظهار داشت: توهین، افترا و بی احترامی به بزرگان به ویژه علمای دینی کاری مذموم و از روی جهل است.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه با انتقاد از جبهه گیری برخی از سایت ها از حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفت: ایشان از مراجع و علمای برجسته مذهب تشیع می باشد که همواره نقش مهم و تاثیرگذاری در حوزه های علمیه و دیگر شؤونات دینی دارد، با این وجود در روزهای گذاشته به عینه شاهد توهین یکی از سایت ها به این مرجع تقلید  بودیم که این امر باعث تدکر خاطر ملت شریف ایران به ویژه حوزه های علمیه گشت.

حجت الاسلام سالاری عنوان داشت: اهانت به جایگاه این مرجع بزرگ تقلید اهل تشیع به نوعی آب ریختن در آسیاب دشمنان اسلام است و همین امر زمینه ایجاد دودستگی را فراهم خواهد کرد، لذا باید افراد و رسانه ها از ورود به این دست موارد پرهیز کنند تا خدایی ناکرده علمای دین مورد اهانت قرار نگیرند.

وی با اشاره به اینکه هیچ کسی منتقد نقد منصفانه نیست، عنوان کرد: سخنان حضرت آیت الله صافی گلپایگانی درباره برخی از مسائل کشور به مذاق برخی از رسانه ها خوش نیامده است و متأسفانه هر آنچه که خواسته اند علیه این مرجع عالیقدر در رسانه خود منتشر کرده اند که باید بابت این کار از ایشان عذرخواهی کنند.

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: عدم برخورد با این دست از هتاکی ها باعث می شود که دیگر مراجع و علمای دینی به راحتی مورد هجمه ناجوانمردانه برخی از مغرضان قرار گیرند، لذا شایسته است که انسان وجدان و ایمان خود را قاضی قرار  دهد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه ابراز داشت: کسی نمی تواند منکر جایگاه والای حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در جهان تشیع باشد، این مرجع عالیقدر جایگاهی مردمی دارد و همواره روحانیون و علمای بزرگی در مکتب وی حضور داشته اند و به خوبی از روحیه مردمی و اسلامی این عالم دینی اطلاع دارند و سخنان ایشان خدایی ناکرده هیچگاه از روی بغض، کینه و... نبوده و نیست.

حجت الاسلام سالاری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: احترام و تکریم علمای دین بر همه ما واجب است و نباید اجازه دهیم عده ای فرصت طلب به بهانه های واهی این سرمایه های دینی را مورد توهین و هتاکی خود قرار دهند./1400/پ210/

ارسال نظرات