۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۹۳۸۳۲
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه خبر داد؛

راه اندازی ۲۸ پایگاه اجتماعی در استان کرمانشاه

راه اندازی ۲۸ پایگاه اجتماعی در استان کرمانشاه
کرمانشاه ـ حجت الاسلام کارگر گفت: ۲۸ پایگاه اجتماعی در استان راه اندازی شده است که ۷ هفت پایگاه در محلات حاشیه نشینی شهر کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت‌الاسلام مهدی کارگر امروز در نخستین جلسه قرارگاه عملیاتی شهید مهدی نوروزی که با حضور روحانیون پایگاه های اجتماعی کرمانشاه برگزار شد، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی در کشور مبارزه با آسیب های اجتماعی است و به همین سبب سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان دبیر کارگروه مبارزه با آسیب های اجتماعی وزارت کشور معرفی شده است که نشان از اهمیت این موضوع مهم دارد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کرمانشاه افزود: با توجه به اهمیت مبارزه با آسیب های اجتماعی در استان کرمانشاه ۲۸ پایگاه اجتماعی در استان راه اندازی شده که هفت پایگاه در شهر کرمانشاه مشغول فعالیت هستند و در آن محلات حاشیه نشینی و اسکان غیر رسمی وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: اما در سال جاری با توجه به اهمیت مبارزه با آسیب های اجتماعی تمام فعالیت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کرمانشاه با رویکرد حل این مشکلات برنامه ریزی شده و در این راستا از ظرفیت امامان محله، پایگاه های اجتماعی، اداره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی و نهضت بانوان استفاده خواهد شد.

حجت الاسلام کارگر تصریح کرد: یک سوم جمعیت شهر کرمانشاه معادل حدود ۴۰۰ هزار نفر حاشیه نشین است که باید اقدامات فرهنگی با رویکرد حل مشکلات مردم در این محلات، مشاوره های ازدواج و طلاق، اعتیاد و آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی به آنان ارائه شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کرمانشاه با اشاره وجود جوانان تحصیل کرده و گروه های جهادی فعال در شهر کرمانشاه، گفت: جوان تحصیل کرده و گروهای جهادی فعال و پُر انرژی بسیاری در کرمانشاه وجود دارد که روحانیون پایگاه های اجتماعی می توانند از آنها در حل مشکلات و پیشبرد اهداف سازمان تبلیغات اسلامی استفاده کنند که یکی از اقدامات مهم در این موضوع بحث انتقال تجربه بین امامان محله و گروه‌های جهادی است.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات حضور همسر امامان محله در امر تبلیغ و فرهنگ سازی است که در راستای نهضت بانوان انجام خواهد گرفت و زنان فرهیخته کرمانشاهی می توانند در طرح نهضت بانوان حضور فعال داشته و توانمدسازی و آموزش رسانه ای امامان محله و روحانیون پایگاه های اجتماعی با توجه به ضرورت رسانه در عصر امروز مورد توجه قرار گرفته و دوره آموزش رسانه ای برای ۱۳۸ نفر برگزار خواهد شد./1400/پ210/

ارسال نظرات