۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۹۴۹۷۲
حجت الاسلام محققی در دیدار با آیت الله بوشهری عنوان کرد؛

هزینه تراشی برخی به اسم انقلاب و عدالتخواهی/ اخبار خوشی از مؤسسه تنظیم و نشر به گوش نمی رسد

هزینه تراشی برخی به اسم انقلاب و عدالتخواهی/ اخبار خوشی از مؤسسه تنظیم و نشر به گوش نمی رسد
مدیرعامل خبرگزاری رسا از برخی جریان های حوزوی که به اسم انقلابی گری هزینه ایجاد کرده و سوژه به دشمن می دهند انتقاد کرد و این اقدامات را به ضرر کشور دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا در دیدار با آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برنامه جامع تحولی خبرگزاری رسا گفت: در این برنامه سعی شده 40 مسأله از مسائل حوزه‏ های علمیه شناسایی و 10 مسئله در اولویت قرار بگیرد.

وی افزود: لازم است که از زحمات حضرت‏عالی در فصل اخیر تشکر کنم که با جدیت و جامعیت در منصب شورای عالی حوزه ‏های علیمه و جامعه مدرسین حاضر شدید که باعث ارتقای برنامه‏ های این دو مجموعه شد؛ شورای عالی حوزه ‏های علمیه سیاست‏های کلان حوزه را براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب و دغدغه ‏های مراجع عظام با رویکردهای مسئله محور و جامعه مدرسین راهبردهای کلان سیاسی درون حوزوی را براساس مصالح نظام اسلامی تدبیر می‏ کند؛ گر چه انتظار داریم دغدغه رفع مشکلات نظام اسلامی و تقویت انقلابی‏ گری در حوزه و نیز اطلاع ‏رسانی‏ از اقدامات این دو مجموعه عالی بیشتر شود. عموم حوزویان اطلاع چندانی از اقدامات و ظرفیت‏ های شورای عالی و جامعه مدرسین حوزه ندارند.

پخش مستندهای تولیدی خبرگزاری رسا از رسانه ملی

مدیر عامل خبرگزاری رسا تأکید کرد: در برنامه تحولی خبرگزاری رسا، جریان‏سازی و مطالبه‏ گری معقول با لحاظ شئون حوزوی، فرایند رصد و تقویت فضای مجازی و همچنین محیط‌بانی در حوزه‏ های علمیه دیده شده و یک گروه حرفه‏ ای از طلاب رسانه ‏ای برای تقویت سرویس چندرسانه ‏ای ممحّض شده‏ اند که تا کنون مستندهای خوبی در موضوعات حوزوی و دینی تولید کرده ‏اند و حتی از شبکه ‏های رسانه ملی نیز پخش شده است؛ در سال جاری نیز تلاش بیشتری برای تولید مستند در موضوعات درون حوزوی مانند معیشت طلاب و موضوعات حوزه انقلابی شامل تحریف، دشمن ستیزی و ... خواهیم داشت.

هزینه تراشی برخی به اسم انقلاب و عدالتخواهی/ اخبار خوشی از مؤسسه تنظیم و نشر به گوش نمی رسد

وی با اشاره به کم کاری و عقب ماندگی در سیاست‏گذاری فضای مجازی کشور و عدم طراحی الگوی حکمرانی فضای مجازی گفت: عموم خبرگزاری‏ ها در عرصه فضای مجازی دغدغه‏ هایی داشته و تلاش دارند که دامنه تأثیر خود را در این فضا بیشتر کنند و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم.

حجت الاسلام محققی با اشاره به جریانات فکری و سیاسی موجود در فضاهای حوزوی تأکید کرد: متأسفانه برخی از شخصیت‏ های مدعی و جریان‏های نوپدید با ادعای عدالت خواهی و مطالباتی از این دست در حوزه ‏های علمیه هزینه تراشی و شبهاتی را تولید می ‏کنند؛ برای مثال حرکت غیرمعقولی که به تازگی علیه واکسن عمومی و متخصصان متعهد توسط برخی کانال داران متشابه به راه افتاده و رسانه ‏های دشمن هم به گونه ‏ای بازتاب داده اند که انگار علمای حوزه علمیه پشت این قضیه هستند؛ این اقدامات خلاف سیره عقلا و تصمیمات نظام و هنجار شکن باعث شده ادراک عموم جامعه و حتی نخبگان از پیشرفت‏ها و تلاش‏های بزرگان انقلابی حوزه، تحریف شده و بر خلاف عقل و بنای عقلا جلوه کند.

مدیر عامل خبرگزاری رسا با اشاره به نظام مسائل حوزه انقلابی تأکید کرد: یکی از دغدغه ‏های حوزه انقلابی و به تبع خبرگزاری رسا، سکوت مؤسسه نشر آثار امام در برابر تحریف شخصیت والای امام خمینی است؛ چرا که دغدغه تحریف مورد هشدار مکرر رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بوده است، تا آنجا که معظم له فرمودند برخی سعی دارند شخصیت امام را به صورت چهره‏ ای لیبرال و بی قیدوشرط در امور سیاسی، فکری و فرهنگی نشان دهند.

نگرانی جدی جریان انقلاب نسبت به عملکرد مؤسسه تنظیم و نشر

حجت الاسلام محققی افزود: پژوهشی محرّف با ادعای سیر تغییر و تحول دیدگاه‏ های امام راحل در موضوع زنان انجام شده که با کمال تعجّب این تحقیق که از مبانی اجتهاد جواهری عبور کرده و از ذوقیات و عرفیات برای همسوئی امام با جریان نواندیشی دینی فمنیستی بهره برده، مورد حمایت پژوهشکده منتسب به موسسه نشر آثار امام (ره) نیز قرار می‏ گیرد.

هزینه تراشی برخی به اسم انقلاب و عدالتخواهی/ اخبار خوشی از مؤسسه تنظیم و نشر به گوش نمی رسد

وی تأکید کرد: متأسفانه با وجود بودجه ‏های میلیاردی موسسه نشر آثار امام و مجموعه ‏های وابسته خصوصاً ارگان‏های رسانه‏ ای آن، خبرهای خوبی از مقابله با تحریف امام به گوش نمی‏ رسد؛ این موسسه مرزهای خود را با جریانات مطرود امام مانند نهضت آزادی و عنصر ساده لوح که خون به دل امام کرد، برداشته رنجنامه مرحوم حاج سید احمد آقا فراموش شده و کارکردهای خبری متمایل به باند مهدی هاشمی معدوم و اصلاح طلبی در دستور کار آن قرار گرفته است؛ در حالی که رسالت اصلی آن مواظبت از تحریف اندیشه‏ های والای حضرت امام خمینی است، ولی این موسسه و حتی حسینیه جماران پاتوق یک طیف سیاسی خاص و پایگاهی برای تربیت کادر حزبی آنان شده است.

«تحریف بنیانگذار » چه هدفی را دنبال می کرد

مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به پرونده «تحریف بنیان‏گذار» حاصل تلاش تحریریه خبرگزاری رسا گفت: خبرگزاری رسا با رعایت شئون و حفظ احترام و جلالت شأن منتسبان امام راحل، دغدغه اساتید انقلابی حوزه را درباره مشی موسسه نشر آثار امام و جریان فکری حاکم بر آن مطرح کرد، ولی برخی افراد و رسانه ‏های وابسته به این موسسه در صدد تخریب و توهین به خبرگزاری انقلابی رسا برآمدند و دست به تخریب فضلای انقلابی زدند.

وی در ادامه به تخریب برخی اعلام حوزه توسط عناصر رسانه ‏ای نشریه حریم امام اشاره کرد و گفت: خبرگزاری رسا همیشه سعی دارد هویت مستقل حوزوی و انقلابی خود را حفظ کند و با همراهی نسبت به جریان عمومی حوزه حتی نقدهای عالمانه خود را نسبت به برخی از نهادهای عالی حوزوی داشته است که مورد استقبال این بزرگواران نیز قرار گرفته است؛ ولی متأسفانه برخی از شخصیت‏ها و ارگان رسانه ‏ای وابسته به موسسه نشر آثار امام، حتی یک نقد کوچک و مشفقانه را نیز بر نتافتند.

محمدمهدی محققی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
چرا نهادهای انقلابی جلوی هزینه تراشی و توطئه موسسه نشر آثار نمی گیرند
4
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
جای تاسف دارد که سید حسن عده ای از اصلاح طلبان را اطراف خود جمع کرده است و توطئه به پا می کنند
4
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
جناب آقای سید حسن آقا، کسانی مثل رشید داودی اطراف خود جمع کرده اید که به علامه مصباح و آقای یزدی توهین کرده اند چرا جلوی این توطئه ها و بی اخلاقی هارو نمی گیرید.
4
1
امیرحسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
نکات مهمی گفته شده امیدواریم رسیدگی شود
3
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
دمتون گرم
خوب زدید به خال
1
0