۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۶۹۶۴۱۴
آیت الله رجبی در گفت‌وگو با رسا:

وظیفه اساتید انقلابی تربیت نیرو برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

وظیفه اساتید انقلابی تربیت نیرو برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است
آیت الله رجبی بر لزوم به گزینی و بومی سازی علوم غربی تأکید کرد و گفت: وظیفه اساتید انقلابی تربیت نیرو برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

آیت الله محمود رجبی، رییس مؤسسه آمورشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درباره مهاجرت نخبگان پرداخت و گفت: ما باید از علوم، تجارب و پیشرفت های کشورهای دیگر استفاده کنیم.

آیت الله رجبی بر لزوم به گزینی و بومی سازی علوم غربی تأکید و بیان کرد: ما نباید تنها مقلدانه از علوم و دستاوردهای غرب استفاده کنیم، بلکه باید علوم غربی را با رعایت به گزینی و حفظ حقیقت در داخل کشور استفاده کنیم.

وی با انتقاد از افرادی که همواره از نظام غرب و دستاوردهای آنها تمجید می کنند، گفت: اساتیدی که علوم غربی و دستاوردهای غرب را برای دانشجویان بزک و آنها را دعوت به مهاجرت بدون بازگشت می کنند تا اینکه آنها کشورهای دیگر را به عنوان موطن خود قرار دهند و در خدمت استکبار جهانی باشند، بدون شک خیانت بزرگی به ملت و مردم ایران می کنند.

آیت الله رجبی با اشاره به اینکه دانشجویان با استعداد و نخبگان باید در خدمت کشور خود باشند، افزود: باید شخصیت های اثرگذار و اساتید انقلابی دانشگاه همواره این حقیقت را به دانشجویان و نخبگان یادآوری کنند که آنچه سبب سربلندی و موفقیت و سرافرازی آنها می شود، این است که وفادار به کشور و در خدمت به ملت خودشان باشند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: دانشجویان بدانند که نظام اسلامی ایران نظامی الهی است از این رو رشد و شکوفایی آنها در سایه خدمت به کشور و مردم تحقق خواهد یافت.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار کرد: از منظر دین اسلام و رهبر معظم انقلاب مهاجرت نخبگان به کشورهای دیگر و فراگیری و به گزینی علوم و تکنولوژی برای استفاده در داخل کشور بدون مانع بوده و همچنین منطق، عقل و تجربه نیز بر همین مسأله تاکید دارد.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی از علوم و فناوری های خود در راستای ظلم و ستم به جوامع بشر استفاده می کند، ابراز داشت: اگر برخی اساتید به بهانه فراگیری علوم، دانشجویان را ترغیب کنند که علم خودشان را در خدمت استکبار جهانی قرار دهند، عملی ضد اخلاقی و ضد ارزشی را انجام داده و این رفتار آنها همیاری با ظلم مستکبران جهانی است.

آیت الله رجبی وظیفه اساتید انقلابی را تربیت نیرو برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب توصیف کرد و گفت: باید اساتید انقلابی همت خود را برای پرورش و رشد نخبگان متخصص و متعهد نسبت به اسلام و کشور قرار دهند و در این زمینه نیز فرهنگ سازی و نهادینه سازی داشته باشند.

ارسال نظرات