۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۹۷۳۵۰
حجت الاسلام نیک بین در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

لزوم تجدید نظر در سیاست گذاری و سامان دهی به مؤسسه تنظیم و نشر

لزوم تجدید نظر در سیاست گذاری و سامان دهی به مؤسسه تنظیم و نشر
حجت الاسلام نیک بین عملکرد متولیان حرم امام راحل و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) را نامطلوب دانست و خواستار تجدید نظر اساسی در سیاست‌گذاری این مؤسسه شد.

حجت الاسلام جواد نیک بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با انتقاد از عملکرد نامطلوب متولیان حرم امام راحل و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: مردم قضاوت خواهند کرد که آیا مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در اعتلای فکر، اندیشه، بیانات و سیره امام راحل به درستی عمل کرده است یا خیر.

وی با انتقاد از نحوه مدیریت متولیان حرم امام خمینی(ره) بیان کرد: بنده چند روز از مرقد امام راحل عبور می کردم درب صحن مرقد امام خمینی(ره) هنگام نماز صبح بسته بود، حداقل بنایی که برای مرقد شریف امام راحل ساخته شده به اندازه یک نمازخانه از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام نیک بین ابراز کرد: بنده معتقد هستم که مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در تبیین و ترویج اندیشه های امام خمینی(ره) بسیار ضعیف عملکرد کرده، از این رو باید در سیاست گذاری و سامان دهی این مؤسسه تجدید نظر اساسی صورت بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: باید افکار، عقاید، گفتمان و سیره زندگی امام راحل در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) موج بزند، اما متاسفانه شاهد این امر هستیم که در بسیاری موارد خلاف رفتار و سیره عملی امام راحل در این مؤسسه عمل می شود.

وی با بیان اینکه باید اندیشه و سیره امام خمینی(ره) جهانی شود، گفت: امام راحل متعلق به طیف، گروه و جریان خاصی نیست، اما متاسفانه برخی در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) افکار و اندیشه های امام راحل را تئوریزه می کنند و اندیشه ها و بیانات امام را با عقاید، برداشت ها، روش، منش و متدهای خود تفسیر می کنند.

حجت الاسلام نیک بین با اشاره به سیره ساده زیستی امام خمینی(ره) ابراز داشت: رفتار و سیره عملی امام راحل بر اساس ساده زیستی و دوری از اشرافیت بوده، اما در بسیاری موارد متولیان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) برخلاف این سیره عمل می کنند.

وی بر لزوم بازگشت متولیان حرم امام راحل به گفتمان اصیل، سیره و آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی تأکید و تصریح کرد: باید متولیان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در مسیر تفسیر، تبیین، ترویج افکار و اندیشه‌های ناب بنیانگذار انقلاب حرکت کنند، نه اینکه افکار و عقاید خودشان را بر عقاید، افکار و اندیشه های امام راحل تحمیل کرده و از سخنان و بیانات امام خمینی(ره) نکات دلخواه خود را برداشت کنند.

گفتنی است، حجت‌ الاسلام نیک بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در برنامه جهان آراء شبکه افق، حذف ردیف بودجه نهادها و موسسات ناکارآمد را لازم دانسته و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) را از جمله این مؤسسات عنوان کرده است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
کسی نیست جلوی بودجه های این موسسه رو بگیره
1
0