۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۹۵۸۳۸
حجت الاسلام روانبخش در گفت‌وگو با رسا تشریح کرد؛

فاصله موسسه تنظیم و نشر از آرمانها و تریبون دادن به مخالفان امام/ ماجرای رنج‌نامه

فاصله موسسه تنظیم و نشر از آرمانها و تریبون دادن به مخالفان امام/ ماجرای رنج‌نامه
حجت الاسلام روانبخش گفت: از زمان آغاز دولت اصلاحات، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) تبعیت از هاشمی، خاتمی و غربگرایان را در دستور کار خود قرار داد.

حجت الاسلام قاسم روانبخش، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به نقد عملکرد مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در حفظ و صیانت از سیره و اندیشه های امام راحل پرداخت و گفت: متولی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) باید آثار و اندیشه های امام راحل را از تحریف حفظ و صیانت کند و اندیشه های ناب ایشان را در جامعه نشر و ترویج دهد.

عضو هیات علمی مؤسسه امام خمینی(ره) بیان کرد: متأسفانه از زمان شکل گیری دولت اصلاحات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) تبدیل به محل رفت و آمد جریان های خاصی شده است.

بودجه مؤسسه تنظیم و نشر آثار خرج مخالفان امام راحل شده است

حجت الاسلام روانبخش ابراز داشت: بودجه های کلانی که به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اختصاص می یابد، باید در جهت انتشار و ترویج اندیشه های ناب امام راحل در جامعه مصرف شود، اما متأسفانه بیشتر این بودجه، خرج تریبون مخالفان امام راحل شده است.

سایت جماران از یادداشت های جریان هایی پر شده که دل امام از آنها خون بود

وی با بیان اینکه سایت جماران به جای نشر آثار و اندیشه ناب امام راحل به ترویج افکار دشمنان امام خمینی(ره) می پردازد، افزود: هر مخاطبی به سایت جماران مراجعه کند، مشاهده خواهد کرد که مقالات و یادداشت هایی از افراد، اشخاص و جریان های غرب گرای داخلی در این سایت منتشر می شود، در حالی که دل امام از دست این افراد خون بوده است.

سید احمدآقا اطاعت از رهبری را واجب می دانست

عضو هیات علمی مؤسسه امام خمینی(ره) ابراز داشت: تا زمانی که سید احمد آقا زنده بود تلاش می کرد که اندیشه های امام خمینی(ره) توسط این مؤسسه حفظ شود و ایشان خدمت رهبر معظم انقلاب رفتند و بیان کردند که من رهرو و پیرو شما هستم و اطاعت از دستورات شما را واجب می دانم.

تبعیت موسسه تنظیم و نشر بعد از رحلت سید احمدآقا از هاشمی و خاتمی 

حجت الاسلام روانبخش ابراز داشت: بعد از رحلت سید احمد آقا و از زمان آغاز دولت اصلاحات، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) تبعیت از آقای هاشمی رفسنجانی، خاتمی و غربگرایان را در دستور کار خود قرار داد.

وی با بیان اینکه سید احمدآقا، کتابچه ای به نام رنج‌نامه را منتشر کرد که در آن مطالب و خاطرات عجیبی نگاشته شده، افزود: سید احمدآقا، در ابتدا از قائم مقامی آیت الله منتظری دفاع می کرده، اما به مرور زمان به شخصیت حقیقی ایشان پی برد و از وی اعلام برائت کرده و کتابچه رنج نامه را خطاب به آیت الله منتظری نگارش کرد.

حجت الاسلام روانبخش با اشاره به اینکه در کتابچه رنج‌نامه آمده که چقدر حضرت امام خمینی(ره) از دست فعالیت های منتظری خون دل خورده، خاطرنشان کرد: در همان سال عزل منتظری حدود 400 تا 500 نسخه از این کتابچه منتشر شد و دیگر نگذاشتند این رنج‌نامه تجدید چاپ شود.

امروز نسل جوان جامعه اطلاعی از رنج‌نامه حاج سید احمدآقا ندارند

وی با بیان اینکه امروز نسل جوان جامعه اطلاعی از رنج‌نامه حاج سید احمدآقا ندارند، گفت: اگر حجت الاسلام سید حسن خمینی فرزند سید احمدآقا است و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی حافظ اندیشه های امام راحل می باشد، باید بارها کتابچه رنج‌نامه تجدید چاپ می شد.

نشریه حریم امام تریبونی برای مخالفان امام راحل

عضو هیات علمی مؤسسه امام خمینی(ره) اظهار کرد: امروز نشریه پر زرق و برقی با هزینه کلان به نام حریم امام از سوی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) چاپ می شود که به تریبون ترویح اندیشه کسانی تبدیل شده که با امام خمینی موضع دارند و از ابتدا اصل انقلاب را قبول نداشتند یا اینکه از آرمان های امام و انقلاب فاصله گرفتند.

فعالیت های مؤسسه تنظیم و نشر متناقض با اندیشه های ناب امام

وی با بیان اینکه امروز فعالیت های مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) متناقض با اندیشه های ناب امام راحل است، افزود: باید این مؤسسه در مقابل اندیشه های سکولاری حوزوی موضع گیری داشته باشد و به روشنگری دربرابر افرادی بپردازد که در لباس روحانیت و وابسته به بیت مرجعیت هستند و از اساس و ریشه با اندیشه های امام خمینی(ره) و انقلاب مخالفت می کنند. که البته هیچ موضعی از سوی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در این زمینه مشاهده نمی کنیم.

حجت الاسلام روانبخش بیان کرد: آقای علوی بروجردی برخی مبانی و ولایت فقیه را زیر سوال می برد و از جریان مارکسیسم اقتصادی و لیبرالیسم فرهنگی به صورت ضمنی دفاع می کند و همچنین ریشه نظری انقلاب اسلامی را که بنیانگذار آن امام خمینی(ره) بوده، زیر سوال می برد، اما هیچ موضع نقد و عکس العملی از مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در برابر ایشان مشاهده نکردیم.

مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی از اهداف اصلی خود منحرف شده

وی با اشاره به رونمایی کتاب سب و بهتان تقریرات درس فقه سید حسن خمینی در دفتر نمایندگی قم مؤسسه و تنظیم نشر آثار امام خمینی گفت: نویسنده این کتاب و مققر مباحث، فردی است که سابقه توهین و دشنام به بزرگان دینی همچون آیت الله یزدی و علامه مصباح یزدی در کارنامه وی مشاهده می شود.

حجت الاسلام روانبخش با بیان اینکه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از اهداف اصلی خود منحرف شده، ابراز کرد: باید دلسوزان و پیروان حقیقی امام خمینی(ره) خانه تکانی در این مؤسسه داشته و عناصر غربگرا را از این نهاد بیرون کنند تا اینکه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) به هدف اصلی خود در زمینه حفظ و صیانت از اندیشه های امام راحل دست پیدا کند.

ارسال نظرات