۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۹۵۳۰۶
حجت‌الاسلام لیالی با انتقاد از عملکرد مؤسسه تنظیم و نشر مطرح کرد؛

خبرگزاری رسا پیشگام در دفاع از گفتمان امام/ چرا نشست منکران امام باید در جماران برگزار شود

خبرگزاری رسا پیشگام در دفاع از گفتمان امام/ چرا نشست منکران امام باید در جماران برگزار شود
استاد حوزه علمیه ضمن انتقاد از عملکرد مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام گفت: خبرگزاری رسا در دفاع از گفتمان امامین انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی پیش‌قدم است.

حجت‌الاسلام محمدعلی لیالی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تقدیر و تشکر از خبرگزاری‌های متعلق به حوزه انقلاب اسلامی گفت: خبرگزاری رسا از جمله خبرگزاری‌هایی است که توانسته برخی از ضعف‌های حوزه خبر و خبررسانی را تا بخشی جبران کند و در دفاع از گفتمان امامین انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی پیش‌قدم است.

وی افزود: خبرگزاری رسا در دفاع از گفتمان امام، رهبری، ارزش‌های انقلاب و مقاومت و همچنین از گفتمان حوزه انقلابی کارهای شایسته و فاخری را انجام داده است.

حجت‌الاسلام لیالی با اشاره به فعالیت جریان‌های فعال در تحریف امام اظهار داشت: متأسفانه در مقابل برخی از جریان‌های سیاسی، فکری و معرفتی و برخی از مؤسسات که با تابلو و بدون تابلو در این سال‌ها نسبت به تحریف گفتمان انقلاب و امامین انقلاب اگر نگوییم که سکوت کرده‌اند، بلکه خودشان عامل تحریف گفتمان امامین انقلاب بوده‌اند.

مؤسسه تنظیم و نشر آثار یا گزارش لیبرالی و سکولاری از گفتمان امام؟

وی ادامه داد: سؤال جدی من این است که وظیفه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام و پایگاه اطلاع رسانی جماران چیست؟ چرا این جریان یک گزارش لیبرالی و سکولاری از گفتمان امام و ارزش‌های انقلاب اسلامی ارائه می‌دهند؟ سؤال جدی تر این است که چرا گاهی اوقات پایگاه اطلاع رسانی جماران و مجموعه‌های خبری وابسته به آن مانند نشریه حریم امام و سایر مجلات، برخی از مصاحبه‌ها و بخشی از مقالات کسانی را چاپ می‌کنند که عملاً نه‌تنها قرابت و نزدیکی با امام نداشتند که در بسیاری از مواقع در مقابل گفتمان امامین انقلاب قرار داشتند و قرار دارند؟

بی توجهی به رنجنامه سید احمدآقا و پیوند با بیت منتظری

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با اشاره به عدم تجدید چاپ و انتشار رنج نامه مرحوم سیداحمد خمینی ابراز داشت: من از پایگاه اطلاع رسانی جماران می‌پرسم که چرا رنج نامه مرحوم سیداحمد خمینی را تجدید چاپ نمی‌کنند و در مناسبت‌ها فرازهایی از آن را در سایت بارگذاری نمی‌کنند؟ چرا و چگونه با جریان بیت آقای منتظری در پیوند هستند. نه‌تنها به‌صورت پنهان که به‌صورت علنی رفت و آمد دارند، عکس می‌گیرند و همراهی دارند.

وی افزود: این تفکر و جریان به‌ضرر بیت امام خواهند بود. از قدیم الایام گفته‌اند که حرمت امام زاده را باید متولی آن نگه دارد. اگر برخی از جریان امام که گرایش لیبرال پیدا کرد و با اصلاح طلبان نشست و برخاست داشت، باید بدانند که جریان انقلابی، فقرا و محرومین و حوزه انقلابی با آن‌ها سر آشتی نخواهند داشت. ما زمانی سر یک سفره خواهیم نشست که گفتمان امام محرومان، امام آزاد اندیشان و امام عدالتخواهان دفاع شود.

توصیه به منسوبین امام راحل

حجت‌الاسلام لیالی خطاب به سیدحسن خمینی و بازماندگان بیت امام گفت: ما انتظار داریم یک تغییر و دگرگونی در خودشان انجام دهند. ما امام را شاید از سال 32 تا 57 نشناختیم؛ اما امام را همانطور که ما در دهه 60 به‌عنوان امام انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام که در صداوسیما وجود دارد و در مجموعه صحیفه نور و صحیفه امام شناخته‌ایم و انتظار داریم همانطور شناخته شود.

وی ادامه داد: ما انتظار داریم تفسیر ارائه شده از امام راحل، ناقص، لیبرالی و کاریکاتور از امام و گفتمان امام نباشد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با اشاره به نگرانی و دغدغه حوزویان درباره مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، توضیح داد: سوالات جدی نسبت به عملکرد مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام وجود دارد. خواهش می‌شود متولیان این مؤسسه جلساتی را برگزار کنند و از منتقدین دعوت کنند تا در یک فضای آرام و هم‌اندیشی، سخن منتقدان را بشنوند.

وی افزود: من اصلاً نمی‌گویم حرف منتقدان درست است؛ اما چرا این مؤسسه حرف منتقدان را نمی‌شنوند و چرا کسانی که نزدیکی به امام نداشتند و دل امام را خون کردند، با برخی از اعضای مؤسسه تنظیم آثار نشر امام در ارتباط هستند؟

رسماً ارتباطات خود با بیت منتظری، جریان شیرازی و اصلاحات برانداز را تکذیب کنید

حجت‌الاسلام لیالی در نقد ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی اظهار داشت: من می‌خواهم رسماً ارتباطات خود با بیت آقای منتظری، جریان شیرازی، اصلاحات برانداز و استحاله طلبان را تکذیب و رسماً اعلام کنید که ما مفسر گفتمان امامین انقلاب هستیم و هر کسی خارج از این اندیشه امام تفسیری را ارائه دهد، مورد تأیید موسسه تنظیم نشر آثار امام نیست.

وی ادامه داد: نگرانی ما این است که امام و دو یادگارش رفتند. مرحوم آیت الله سیدمصطفی خمینی و سیداحمد خمینی رفتند. الآن نوبت نوادگان و فردا نوبت نتیجگان امام است. اگر این تحریف‌ها ادامه یابد، نسل آینده آشنایی چندانی با گفتمان اصیل امام نخواهد داشت. نگرانی ما از جنس محبت به امام و خاندان و بیت امام است.

کاری کنید گفتمان حوزه انقلابی به بیت و مؤسسه تنظیم و نشر اطمینان پیدا کند

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در بیان اهمیت کار مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام ابراز داشت: ما اعتقاد داریم که بیت و بازماندگان امام و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام باید در صدر و بر سر ما باشد. باید کاری کنیم که گفتمان حوزه انقلابی به بیت و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی اعتماد و اطمینان کنند.

وی ادامه داد: موسسه تنظیم و نشر باید به جریان انقلابی بباوراند که ما حافظان راستین گفتمان امام هستیم. بگویند که ما امام را به اعتبار امام می‌خواهیم؛ نه احزاب و جریان‌های سیاسی.

چرا نشست منکران امام باید در جماران برگزار شود؟

حجت‌الاسلام لیالی با اشاره به برخی نشست‌های حاشیه‌دار در جماران گفت: چرا نشست منکران امام باید در جماران برگزار شود؟ این نقد جدی و نگرانی جدی است و ما خواهش و التماس داریم که مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام یک دگرگونی در رفتار و عملکرد خود انجام دهد و یک پاسخ منطقی بدهد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
احسنتم
خیلی عالی
4
2
عباس قائم مقامی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
آره حق با شماس
همه بد هستن فقط رسا خوبه
0
1
حمید صمیم
|
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
برو خوددا مسخره کن
زمان زاده - امیرمهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
از حقوق امام در مبارزه با دشمنان ملت ایران نباید کوتاه آمد، کما این که مسئولان موسسه حبس اندیشه امام دارند کوتاه می آیند.
1
0
سعید
Iran, Islamic Republic of
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
سلام.ازقدیم‌گفتن‌‌ادم‌حلال‌زاده‌به‌‌داعیش‌میره‌راستی‌داعی‌...کیه.
0
1