۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۹۹۴۱۳
امام جمعه موقت تهران:

تمام عمر علامه مصباح و حاج قاسم به جهاد گذشت

تمام عمر علامه مصباح و حاج قاسم به جهاد گذشت
آیت الله صدیقی گفت: آیت الله مصباح با روحیه عرفانی و اعتقاد به جهاد، پیش از انقلاب جزء خط شکن های اولیه مبارزه علیه طاغوت بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله صدیقی، خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به حوادث دی ماه، در رابطه با 9 دی گفت: دست خدا از آستین بصیرت ملت بیرون آمد و ۹ دی رقم خورد و این ملت وقتی دیدند فتنه گران به اصل ولایت تیرهای خود را نشانه رفته و در روز عاشورا به عزاداران و به حضرت سیدالشهدا جسارت کردند، وارد میدان شدند؛ ما هر چه داریم از محرم و صفر است و در آن روز، خون سیدالشهدا در رگ‌های ملت جریان پیدا کرد و این قطرات به یک دریای خروشان تبدیل شد.

وی در ادامه به تشریح وقایع ۱۹ دی پرداخت و تصریح کرد: در روایت آمده که «لولا القمیون لاندرست آثار النبوة»، اگر قمی‌ها نبودند دین مندرس می‌شد و در طول تاریخ، شهر قم که اسم با مسمایی هم دارد برای دفاع از مرجع تقلید خود به صحنه آمدند؛ طلبه، کاسب، دانشجو، همه آمدند و علیه رژیم آمریکایی و طاغوتی پهلوی از امام و مرجع تقلید خود اعلان حمایت کردند.

امام جمعه موقت تهران همچنین ادامه داد: مردم قم با خون خود خیابان‌ها را رنگین کردند و آن روز فکر نمی‌کردند که این حادثه چه ظرفیتی دارد؛ به تعبیر رهبر حکیم انقلاب، عاشورا یک نیمه روز بیشتر نبود ولی آنچنان غنا و محتوا و نیرو و قدرت داشت که از آن به بعد تمام دنیا را متحول کرده است و امروز سلطان علی الاطلاق بر دل‌ها حسین بن علی است.

وی ضمن بیان ویژگی‌های سردار سلیمانی گفت: شهادت او نقطه عطفی است مانند شهادت سیدالشهدا و مادرش صدیقه کبرا که مردم و اسلام را بیمه کرد؛ اکنون که دو سال از شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد، تحول را در منطقه می بینیم که به یاد شهید سلیمانی، همه علاقمندان به مبارزه با استکبار جهانی برای شهید سلیمانی مجالس زیادی به پا کردند و آموزه‌های ایشان را مرور کردند.

آیت الله صدیقی در ادامه با اشاره به شخصیت آیت الله مصباح خاطرنشان کرد: و ما ادراک ما آیت الله مصباح! حتما عکس شهید سلیمانی که بر پیشانی علامه بوسه زده را دیده اید؛ که مداد العلما افضل من دماء شهدا است و آیت الله مصباح با روحیه عرفانی و اعتقاد به جهاد، پیش از انقلاب جزء خط شکن های اولیه مبارزه علیه طاغوت بود.

وی افزود: ایشان تمام زندگی‌اش را به جهاد گذراند و تیرهای سهمگین تهمت‌ها و موج توهین‌های غربگراها و لیبرال ها و سکولارها علیه ایشان بود ولی خم به ابرو نیاورد و تا آخرین لحظات با اینکه علامه بود، مجتهد بود و هزاران هزار شاگرد تربیت کرده بود، در جبهه نبرد حضور فیزیکی پیدا کرد و شهید سلیمانی نیز بسیار او را احترام می‌کرد و همه این افراد در مقابل رهبرشان عاشق و متواضع بودند.

خطیب جمعه این هفته تهران همچنین به 176 نفر از شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی اشاره و عنوان کرد: ما یاد و خاطره آنان را که از دانشگاه‌های مهم هم بودند گرامی می‌داریم؛ خانواده این افراد بسیار اصیل بودند و دشمن را مأیوس کردند و ان شاءالله خداوند این عزیزان را با سید‌الشهدا و شهید سلیمانی محشور بگرداند.

وی شهید سلیمانی را پدیدآورنده زنجیره جبهه مقاومت دانست که قطره های مبارزان را به صورت یک دریای خروشان در آورد و در یمن، لبنان، عراق، افغانستان، پاکستان و سایر کشورها مدافعانی را برای حرم اهل بیت تربیت و به هم متصل کرد.

آیت الله صدیقی همچنین با بیان اینکه آمریکایی‌ها بعد از شهادت حاج قاسم حتی یک روز خوش هم نداشتند، اظهار داشت: پس از شهادت ایشان، اقتدار سید حسن نصرالله چندین برابر شده و مجاهدان عراق و سایر کشورها را هر روز قوی تر از قبل می‌بینیم و ما مطمئنیم آمریکا برای همیشه از این منطقه خواهد رفت.

وی در پایان گفت: عین الاسد در چنین روزی آماج حمله موشک قرار گرفت و دشمن به ظاهر قوی ولی شکست خورده از نظر سیاسی و اجتماعی، هیچ آبرویی برایش نماند و این ضربه محکم را تجربه کرد و هیچ غلطی نتوانست بکند.

ارسال نظرات