۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۷۰۹۵۷۴
وجیزه؛

یک بام و دو هوای سایت جماران

یک بام و دو هوای سایت جماران
همیشه برای من سؤال بوده که چرا مبارزات اعضای مجمع روحانیون علیه امام خمینی بوده و تعجبم وقتی بیشتر می‌شود که مدعیان حمایت از امام، حامیان این مبارزان پیر هستند!

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، چند روز پیش اخباری منتشر شد که باقی ماندگان مجمع روحانیون مبارز پس از دوسال گرد هم جمع شده اند و تصاویر متعددی از آن جلسه نیز بیرون آمد. گفتنی است عکس‌های جلسه مجمع را سایت جماران به همراه یادداشتی از محمدعلی ابطحی منتشر کرده و نکته جالب توجه در آن تصاویر عدم وجود عکسی از حضرت امام خمینی (ره) است. ما از محتوای جلسه بی اطلاع هستیم ولی آنچه که با توجه به پیشینه حضار در جلسه می‌توان حدس زد، این است که نه تنها چیزی از مبانی فکری و اندیشه‌ای حضرت امام خمینی در این جلسه مطرح نشده، بلکه علیه آنان نیز سخن به میان آمده و سایت جماران، وابسته به نوه امام خمینی که از مدعیان همیشگی خط امام و عکس امام هست هم آن جلسه کذایی را پوشش داده است!

اگر از سایت جماران نیز چشم بپوشیم، خوب یادمان است که در دهه فجر سال گذشته بیانیه‌ای مشترک توسط مجمع روحانیون و مجمع محققین منتشر شد که تعدد ذکر نام امام در آن بیانیه بسیار مشهود بود. در آن بیانیه چیزی که دیده نمی‌شد، نام حضرت آیت الله خامنه‌ای به عنوان رهبر جمهوری اسلامی بود ولی تا چشم کار می‌کرد، از مظلومیت امام و نادیده گیری آرمان های ایشان و ضرورت احیای راه امام و... سخن به میان آمده بود. حالا سؤال این است کسانی که با بیانیه‌ها، سخنرانی‌ها، پیام‌ها و مطالب متعدد خود را پیرو خط امام می‌دانند، آیا نباید یک تصویر از امام در جلسه‌شان باشد؟!

اگر کسی خرده بگیرد که به مسأله بی‌اهمیتی پرداخته اید و نصب عکس امام در یک جلسه دوستانه نیازی نیست، در جوابش می‌گوییم همین افراد که امروز بدون عکس امام جلسه گرفته اند، دیروز برای نصب عکس حاج قاسم، سرباز مکتب روح الله به جای عکس امام چنان علم شنگه‌ای به پا کردند که برگزار کنندگان جلسه باورشان شده بود ضد انقلاب هستند! یا همین افراد به خاطر نبودن اسمی از امام خمینی در سرود «سلام فرمانده»، این سرود را تخطئه کردند و نوشتند چرا در این سرود اسم امام زمان هست، اسم رهبری هست، اسم حاج قاسم، آیت الله بهجت و میرزا کوچک خان هست ولی اسم امام وجود ندارد؟!

در متن منتشر شده توسط ابطحی، وی نوشته است: «در بخشی از سخنانم گفتم به عنوان یک جمع روحانی که قرار بوده با تفکرات ارتجاعی بنام دین مبارزه کند، باید در مورد رواج قرائت خرافی از دین و رفتارهایی که به اساس و کلیت دینداری مردم بنام حمایت از دین ضربه می زند حساس باشد و تلاش کند سلیقه ها، جای دین و قانون را نگیرد». البته باید به ایشان گفت همینطور هم شد و شما عملا با هر دینی که مخالف سلیقه‌تان بود مبارزه کردید که یعنی به مبارزه با اسلام ناب محمدی پرداختید. یکی از نمونه‌های این مبارزه مطالب منتشر شده در روزنامه‌هایتان در دولت اصلاحات است توسط یکی از شاگردان خوئینی‌ها در ماجرای حمله به سفارت!

 

راهپیمایی علیه خدا

ابراهیم اصغرزاده جزء حلقه اول دانشجویانی بود که به فرمان خوئینی‌ها به سفارت حمله کردند.

پیرو خط امام!

سؤال دیگری که ذهن من را مشغول کرده در رابطه با پیشینه انقلابی این افراد است. بهتر است اینگونه سؤالم را مطرح کنم که چرا جوانانی که پشت سر شما بودند و از شما دستور می‌گرفتند، انقلابیان پشیمان امروز هستند و یکی در میان باید آنها را در خارج از کشور و در شبکه‌های بیگانه جستجو کرد؟ یکی از سران مجمع روحانیون، موسوی خوئینی‌ها است که به عنوان نمونه، اصل حرکت حمله به سفارت آمریکا را توسط چندتن از دانشجویان راه اندازی کرد و جالب آن است که امروزه، هسته اولیه آن دانشجویان که خود را پیرو خط امام می‌دانستند و به سفارت حمله کرده بودند، از کرده خود پشیمان اند و علیه انقلاب فعالیت می‌کنند.

در نتیجه اگر کسی حتی خیال کند مجمع روحانیون مبارز ذره‌ای پیرو خط امام است، سخت در اشتباه است و همچنین یادگار یادگار امام نیز تا جایی دم از اسم و عکس امام می‌زند _راه امام که هیچ_ که به هم حزبی‌های خودش بر نخورد. اتفاقا در مسیر احیای امام خمینی اولین کسانی که لازم است مقابلشان ایستاد، همین افراد هستند که خون به دل امام کرده و انواع جام زهرها را به ایشان نوشاندند و بدتر از همه اینکه امروز مدافع امام شده اند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
نادان !! حالا شد حمله به سفارت؟؟؟ به جای تسخیر لانه جاسوسی؟ یعنی انقدر فهم و شعورسیاسی ندارین که بخاطر مقاصد سیاسی مینویسین حمله به سفارت؟
0
5
ناشناس
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
ای نادان تر از نادان، حمله به سفارت از اهداف مارکسیستها بود برای جدایی اما چون موسوی خوئینی ها جزو مسئولان و چهره های وقت نظام به شمار می رفت صلاح نبود ایران دو نظر و دو صدایی بشه. امام خمینی توی خیلی از این مواقع مجبور شدند به خاطر حفظ مصالح نظر بدهند. حرکت اولیه برخلاف هماهنگی با امام یک حرکت نادرست ولی بعد از اون به خاطر تایید امام یک حرکت درست بود... ضمنا موسوی خوئینی ها جزو کسانی بوده که مخاطبان مارکسیست خودش رو تشویق به ترور شهید مطهری کرده است بعد از انتشار علل گرایش به مادی گری...
ناشناس
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
استاد! منظورش اون نبود که.... شنونده باید عاقل باشه ی کم
حسینی، سید علیرضا
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کمی دقت کن چی میگه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹
بسیار نکات خوبی را یاداوری کردید
1
2