۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۷۰۸۴۶۰
امام خمینی:

منافقان نسبت به روز قدس بی‌تفاوت اند

منافقان نسبت به روز قدس بی‌تفاوت اند
مردم ایران در روز قدس با دهان روزه بیرون می‌آیند و علیه روحیه استکباری قیام و راه امام را زنده می‌کنند؛ اما برخی منتسبان به امام با بی‌تفاوتی از کنار این روز می‌گذرند!

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، هرساله پیش از روز قدس، اظهارات و تلاش‌های عجیبی از سوی گروهی خاص برای به حاشیه بردن این روز صورت می‌گیرد و به بهانه‌های واهی این حرکت بزرگ و پرشکوه اسلامی را بی ارزش جلوه می‌دهند. به عنوان نمونه در آخرین سالی که قبل از کرونا این روز با قوت برگزار شد، در حالی که تنها یک روز تا روز قدس مانده بود و در حالی که چند روزی می‌شد که اکانت‌های فیک ضدانقلاب با دروغ در مورد افطاری از پول ایران به مردم غزه، علیه کمیته امداد موج‌ها و کمپین‌های مجازی راه انداخته بودند، سایت اعتماد آنلاین، وابسته به روزنامه اعتماد یک اینفوگرافی در مورد میزان کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) به محرومان سایر کشورهای جهان و به ویژه مردم فلسطین منتشر کرد.

اصل پرداختن به چنین موضوعی در اوج حملات ضدانقلاب به کمیته امداد جای سؤال و شبهه بود؛ اما اشتباه فاحش اعتمادآنلاین در بیان رقم کمک، میزان سؤال و شبهه را بیشتر کرد. این رسانه میزان کمک به ملت فلسطین را به اشتباه ۶/۳ میلیارد دلار اعلام کرد که در واقع رقم اصلی کمک کمیته امداد به مردم فلسطین ۶/۳ میلیارد ریال بوده است. دلار کجا و ریال کجا! شبهه کمک کمیته امداد به مردم غزه از پول صدقات مردم ایران برای هموطنانشان هم ساخته شبکه سلطنت‌طلب «من و تو» و پشتیبانی اکانت‌های فیک‌شان بود. اشتباه اعتماد آنلاین به کمک جوی آمد که «من و تو» ایجاد کرده بود و این میانه بخشی از ظرفیتی که باید برای پرشورتر شدن راهپیمایی روز قدس به کار گرفته می‌شد، صرف پاسخ به چنین شبهاتی شد.

به عنوان بهترین نمونه می‌شود به روز قدس سال 1388 بعد از انتخابات اشاره کرد که شعار شنیع «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» محصول همین روز است که از سوی سران اصلاح طلب سر داده شد. این حقیقت اصلاح طلبان است که در این شعار تبلور پیدا کرده و ماحصل اندیشه آنها در همین جمله کاملا مشخص است؛ حال اگر ما می‌بینیم که در سخنرانی برخی از آنها حمایتی از این روز صورت می‌پذیرد، برای این است که وجهه اجتماعی‌شان مخدوش‌تر از امروز نشود. ضمنا عدم حضور چهره‌های شاخص اصلاح طلب در این روز نمونه بارزی بر اثبات این مدعا است.

 

منافقان نسبت به روز قدس بی‌تفاوت اند

 

میراث امام

حضرت امام خمینی رضوان الله علیه به عنوان بنیانگذار روز جهانی قدس در رابطه با مقاصد و پیامدهای روز قدس این چنین می‌فرماید که «‏روز قدس، روزی است که باید به این روشنفکرانی که در زیر پرده با امریکا و عمال‏‎ ‎‏امریکا روابط دارند هشدار داد. هشدار به اینکه اگر از فضولی دست برندارید، سرکوب‏‎ ‎‏خواهید شد». افرادی که در داخل به دنبال مطامع غرب و آمریکا هستند و حتی با نوشتن شعار «اسرائیل باید نابد شود» بر روی موشک‌های جنگی هم مخالف اند، مخاطب این سخنان امام هستند که در زیر پرده با آمریکا و عمالشان رابطه دارند؛ اگر جوارحی نباشد، قطعا قلبی هست.

شایان توجه است که مردم ایران در این روز با دهان روزه بیرون می‌آیند و علیه روحیه استکباری جهانی قد علم می‌کنند و حقیقتا در راه امام خمینی رحمت الله علیه گام نهاده و آرمان‌های امام را زنده نگه می‌دارند؛ در صورتی که افراد منتسب به امام و مدعیانی که خود را از نسل امام، شاگرد امام یا پیرو خط امام می‌دانند، در این روز شرکت نکرده و چه بسا مخالفت‌های صریحی با اقامه راهپیمایی این روز انجام داده اند. از جمله افرادی که در راهپیمایی حاضر نشد درحالی که خود را احیا کننده نام و راه امام می‌داند، مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی رحمت الله علیه است.

او که خود را وارث تام امام می‌داند، ظاهرا این وراثت را فقط در اسم و نام خلاصه کرده و همین که اسم امام خمینی آورده شود برایش کافی است. اخیرا دیدیم در یادداشتی که در سایت وابسته به او، یعنی جماران در رابطه با سرود سلام فرمانده منتشر کرده، تنها ایرادشان به این سرود این بود که چرا در سرود اسم امام زمان، رهبر انقلاب، آیت الله بهجت، حاج قاسم و میرزا کوچک خان آمده ولی نام امام آورده نشده! حال آنکه این سرود در راستای منویات حضرت امام است و امروز نیز در یادداشتی با عنوان «حذف نام امام خمینی ناممکن است؛ این نام را از شما بگیرند هیچ نیستید، هیچ!» دوباره اشکال کرده اند که چرا در برخی دیدارها عکس امام نبوده ولی عکس حاج قاسم بوده و چرا در برخی کلان شهرها عکس امام در جایی که باید باشد نیست!

 

منافقان نسبت به روز قدس بی‌تفاوت اند

 

ما پیرو خط امام هستیم

این جماعت سطح امام خمینی را به یک عکس و یک اسم تقلیل داده اند و اتفاقا همین کارشان سبب شده تا نام خمینی فراموش که هیچ، بلکه تخریب شود. باید به آنها گفت اگر واقعا پیرو خط امام هستید، امام خمینی فرمودند انقلاب ما انقلاب پابرهنگان و مستضعفان بود؛ آیا در رفتار شما، در مخارج شما، در کارهای شما مستضعفین لحاظ می‌شوند و شما در راستای احقاق حق مظلوم گام بر می‌دارید یا برعکس، مستضعفان را زیر چرخ دنده‌های توسعه له می‌کنید؟! آیا ولخرجی‌هایتان باعث شده مردم به امام روی بیاورند یا از ایشان رویگردان شوند؟ تاکنون فکر کرده اید که یک شخص عادی وقتی وارد مرقد امام خمینی می‌شود، حواسش به سوی امام است یا در و دیوارها؟!

مگر امام نفرمود «متعهدین این روز را روز قدس می دانند و ‏عمل می کنند به آنچه باید بکنند و منافقین ـ آنهایی که با ابرقدرتها در زیر پرده آشنایی‏‎ ‎‏دارند و با اسرائیل دوستی ـ در این روز بی تفاوت هستند، یا ملتها را نمی‌گذارند که تظاهر کنند»؛ پس چرا کسی که خود را یادگار امام می‌خواند در روز قدس بی‌تفاوت بود و به راهپیمایی نیامد؟! آیا این تحلیل امام که فرمود «منافقین در این روز بی‌تفاوت هستند» را درست می‌دانید؟ چرا شما متعهد به روز قدس نبوده و نیستید و روی آرمان‌های امام پاگذاشتید؟ مگر فاقد شیء می‌تواند معطی شیء باشد که حالا شما می‌خواهید نام و راه امام را زنده نگه دارید؟!

تا زمانی که روند افراد مستقر در نهادهایی که وظیفه‌شان احیای آثار و خط امام است، مخالف آرمان‌های ایشان عمل می‌کند، نباید توقع داشت که نام امام در جامعه فراگیر شود هرچند که کلمه حق را خدا یاری می‌کند و نام و راه امام را خود خداوند متعال بر سر زبان‌ها خواهد انداخت. حرمت امام زاده را متولی‌اش باید حفظ کند و وقتی خود متولی منشی بر خلاف منش امام زاده دارد، از اطرافیان نمی‌توان انتظار داشت. در پایان به این نکته از امام اشاره می‌کنم که فرمودند «روز‏‎ ‎‏قدس روزی است که باید به همۀ ابرقدرتها هشدار داد که باید دست خود را از روی‏‎ ‎‏مستضعفین بردارید و سر جای خود بنشینید» و استکبار نیز فقط آمریکا نیست، بلکه خوی استکباری مهم است که در برخی داخلی‌ها نیز وجود دارد.

ارسال نظرات