خبرگزاری رسا | تازه ترین اخبار حوزه های علمیه

تسلیت رهبر انقلاب به سقاب اصفهانی

تسلیت رهبر انقلاب به سقاب اصفهانی

در پی حادثه تلخ برای خانواده اسماعیل سقاب اصفهانی، دفتر مقام معظم رهبری در تماسی تلفنی پیام تسلیت و دلجویی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به معاون رئیس‌جمهور ابلاغ کرد.
بیانیه مجمع عمومی جامعه مدرسین در محکومیت هتک مقدسات و دعوت به هوشیاری در برابر نفوذ فرهنگی...

بیانیه مجمع عمومی جامعه مدرسین در محکومیت هتک مقدسات و دعوت به هوشیاری در برابر نفوذ فرهنگی...

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به اظهارات توهین‌آمیز علیه مقدسات اسلامی و تلاش برای ایجاد دوگانگی‌ اجتماعی از علما، طلاب و مردم خواست در برابر این حرکات سازمان‌یافته...
نشست های علمی
اندیشه و دیدگاه
تحلیلی بر یک مناظره / غلبه منطق و سند بر تفسیرهای سلیقه‌ای
تحلیلی بر یک مناظره / غلبه منطق و سند بر تفسیرهای سلیقه‌ای
متانت، عمق دانش، و اتکاء آقای کاشانی به منابع متقن، نه تنها توانست شبهات مطرح شده را خنثی سازد، بلکه به خوبی نشان داد که در مواجهه با مسائل مهم دینی، تنها روش علمی و مستند است که تداوم و صحت مبانی اعتقادی جامعه را تضمین می کند.
حوزه‌های علمیه در گذار از نسل Z به نسل آلفا؛ / آینده تربیت طلاب در عصر هوش مصنوعی
یادداشت اختصاصی؛
حوزه‌های علمیه در گذار از نسل Z به نسل آلفا؛ / آینده تربیت طلاب در عصر هوش مصنوعی
حجت‌الاسلام پیشاهنگ در یادداشتی تجربه‌نگارانه از دیدار با طلاب و مدیران حوزه، بر شکاف نگرشی میان نسل‌های قدیم و جدید طلاب در مواجهه با فضای مجازی تأکید کرده و با اشاره به ورود نسل آلفا به حوزه از سال آینده، خواستار بازآفرینی نظام آموزشی و تربیتی حوزه متناسب با زیست‌بوم مجازی طلاب و تربیت «طلبه‌ی هوشمند رسانه‌ای» شده است.
گزارشی از دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین با مراجع تقلید و علما در هفته بسیج
گزارشی از دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین با مراجع تقلید و علما در هفته بسیج
هم‌زمان با هفته بسیج، سردار غلامرضا سلیمانی با سفر به قم و دیدار با مراجع و علما بر نقش اساسی بسیج در دفاع همه‌جانبه تأکید کرد و مراجع و علما نیز با اشاره به خاستگاه الهی و مردمی این نهاد انقلابی، بر ضرورت افزایش توان فرهنگی، رسانه‌ای و اجتماعی بسیج تأکید ورزیدند.
حوزه به الگوی تربیت تدریجی نیاز دارد/میان رشد علمی و کنشگری اجتماعی طلاب تعادل برقرار شود
معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه مطرح کرد؛
حوزه به الگوی تربیت تدریجی نیاز دارد/میان رشد علمی و کنشگری اجتماعی طلاب تعادل برقرار شود
سخن از رسالت اجتماعی طلاب، اغلب به دوگانه‌ای خطرناک ختم می‌شود: یا غرق شدن در انزوا و تبدیل شدن به «فسیل»های علمیِ فاقد اثرگذاری، یا سقوط زودهنگام در گرداب کنش‌گری ناپخته و «نهال‌فروشی». در این گفت وگو مدل متوازنی را ترسیم و مطرح می کنیم.