۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۰۰۱۲۳
استاد دانشگاه تونس در گفت و گو با رسا:

انقلاب تونس نقشه های استکبار جهانی را ناکام گذاشت / پس از انقلاب تونس به آرزوی دیرینه خود برای سفر به جمهوری اسلامی ایران رسیدم

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه تونس با اشاره به زندانی بودن به مدت 8 سال در زندان های رژیم بن علی از محقق شدن آرزویش دیرینه اش سفر به جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
انقلاب تونس تونس
سامی البراهم استاد دانشگاه تونس و از انقلابیون این کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ادامه انقلاب در این کشور گفت: انقلاب جوانان تونس، طاغوت را سرنگون و ادارات و سازمان ها را از وجود دولتمردان سابق پاک ساخت ولی برای ریشه کن کردن دیکتاتوری به تلاش های بیشتری نیاز است.

وی افزود: جوانان تونسی نشان دادند که می توان با مقاومت مسالمت آمیز به اهداف رسید و به همه جهانیان ثابت کردند که بدون خونریزی و کشتار و حمله به سازمان های دولتی و منازل مسوولان نیز می توان پیروز شد.

سامی البراهم بر لزوم محاکمه مسوولان نظام سابق در دادگاه های این کشور تاکید کرد و اظهار داشت: شهروندان تونسی به هیچ وجه در پی انتقام خودسرانه از مسوولان سابق نیستند و این امر را به دستگاه قضایی واگذار کرده اند.

استاد دانشگاه تونس، انقلاب تونس را عامل ناکامی نقشه های استکبار جهانی خواند و تصریح کرد: سازمان های اطلاعاتی، مراکز پژوهشی و کارشناسان استکبار جهانی که برنامه های ویژه ای را برای تونس در نظر گرفته بودند در برابر جوانان تونسی ناکام مانده و نتوانستند در برابر آنان ایستادگی کنند. استکبار جهانی همچنان در حال برنامه ریزی برای تغییر مسیر انقلاب است ولی این انقلاب به لطف خداوند، خانواده های شهدا و خانواده هایی که سال ها در محرومیت و فقر بسر می بردند به راه خود ادامه می دهد و از اهدافش دور نخواهد شد.

وی انقلاب های عربی را اسلامی توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: گرچه انقلاب اسلامی توسط گروه های اسلامی هدایت نمی شد ولی مسلمانان آن را شعله ور ساخته، همه شعارها برگرفته از اسلام بود و اهداف اسلام را دنبال می کنند و ارزش های اسلامی به وضوح در آنها دیده می شود.

سامی البراهم با ذکر اینکه به مدت 8 سال در زندان دیکتاتوری علی بن زین العابدین بسر می برد تاکید کرد: جوانان بسیار در سال های گذشته در زندان بسر می بردند، قرآن در کشور سوزانده و به نوامیس مردم تجاوز می شد. بنده نیز 8 سال از زندگی خود را در زندان رژیم گذراندم و پس از آزادی نیز اجازه سفر به کشورهای دیگر را نداشتم تا اینکه پس از سرنگونی نظام توانستم پاسپورت بگیرم و به آرزوی دیرینه خود که سفر به جمهوری اسلامی ایران است رسیدم.

پژوهشگر اسلامی تونس ادامه داد: مردم سال هاست که در حال جنگ با دیکتاتوری بودند و انقلاب در حقیقت از سال های پیش شروع شده بود، اما جوانان دیگر توان مشاهده تجاوز به دین و ناموس و حرمت شهروندان را نداشتند و به خیابان ها ریخته و دیکتاتوری و استبداد را سرنگون ساختند.

وی به عشق مردم تونس به امام خمینی(ره) اشاره کرد و بیان داشت: مردم تونس پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به شدت به امام خمینی(ره) عشق می ورزیدند و به گونه ای دوستدار این امام راحل هستند که به آنان لقب جوانان خمینی داده بودند./980/گ
ارسال نظرات