۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۰۰۱۹۰
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

حضور روحانی امام جماعت در مساجد مازندران ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به وجود بیش از چهار هزار مسجد در مناطق مختلف استان، تصریح کرد: حضور روحانی برای اقامه نماز جماعت در این مساجد ضروری است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در جمع خادمان و اعضاء هیأت امناء مساجد بین راهی استان در ساری، با اشاره به وجود بیش از 50 مسجد بین راهی در مناطق مختلف استان، ارائه خدمات مناسب در ایام تعطیلات نوروز امسال به مسافران را ضروری دانست.

وی با اشاره به این که این که هر چه داریم از مساجد است، افزود: بدون وجود مساجد اعتقادات دینی ما مسلمانان خدشه دارخواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که اگر همه امور در کشور سمت و سوی مسجد داشته باشد دیگر هیچ مشکلی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: مسجد محوری از بسیاری از انحراف ها جلوگیری خواهد کرد.

حجت الاسلام سهرابی، دوری از مسجد و محراب را سبب بروز مشکلات و انحراف دانست و تصریح کرد: مساجد در هرمنطقه ای بیداری و هوشیاری را در بین مردم تقویت می کند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، مساجد و تکایا را وسیله ای برای رسیدن به قرب الهی و سعادت دانست و ادامه داد: جدا شدن از مسجد به طور حتم سقوط و انحراف را انسان در پی خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود برپایی نماز جماعت در مساجد بین راهی را ضرروی خواند و گفت: با توجه به حضور بیش از 15 میلیون مسافر هر سال در مازندران، ضروری است نماز جماعت به طور مداوم درمساجد اقامه شود.

حجت الاسلام سهرابی با تأکید براین که فضای مساجد باید به گونه ای باشد که زمینه حضور بیشتر مسافران را فراهم کند، تصریح کرد: برگزاری منظم نماز جماعت، نظافت، برنامه های دینی و فرهنگی وحضور روحانی می تواند سبب استقبال بیشتر مردم برای حضوردر مسجد شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، از امامزادگان و مساجد به عنوان بهترین پایگاه جهت ارتقاء سطح دینی و فرهنگی جامعه یاد کرد و گفت: باید از ظرفیت های بالقوه مساجد در جهت تقویت باورهای دینی جامعه بیشتر استفاده شود.

وی حضور روحانی در مساجد بین راهی را ضروری دانست و با تأکید براین که باید زمینه حضور امام جماعت در این مساجد فراهم شود، خاطرنشان کرد: حضور روحانی در مسجد بسیاری از مشکلات موجود در این بخش را حل خواهد کرد.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که اداره امور مساجد از صدر اسلام تاکنون بر عهده مردم و مؤمنان بوده است، خاطرنشان کرد: مشارکت عمومی در ساخت، تجهیز و نگهداری مساجد امری ضروری است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به وجود بیش از چهار هزار مسجد در مناطق مختلف استان، تصریح کرد: باید زمینه ای فراهم شود تا مساجد که در مکان های پر تردد واقع شده اند نماز جماعت در آن اقامه شود./950/پ201/ص
ارسال نظرات