۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۰۰۲۰۵

تشییع پیکر پنج شهیدگمنام در یادمان شهدای هور

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، از کشف پیکر مطهر پنج شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس در منطقه عمومی طلاییه و هورالعظیم خبرداد و اظهار داشت: این شهیدان پیش از ظهر امروز در یادمان شهدای هور به خاک سپرده شدند.
حسين عشقي فرمانده قرارگاه حفظ انبيه و آثار سرزميني دفاع مقدس خوزستان
حسین عشقی، رییس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از کشف پیکر مطهر پنج شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس در منطقه عمومی طلاییه و هورالعظیم خبرداد و اظهار داشت: دو تن از این شهدا مربوط به عملیات های بدر و خیبر در سال های 62 و 63 و سه شهید دیگر از سربازان لشکر 92 زرهی خوزستان هستند که در دوم مهرماه 1359 در منطقه هور العظیم به شهادت رسیدند.

عشقی افزود: پیکر مطهر این شهدا پس از شناسایی و تعیین هویت به تهران انتقال یافته و به خاک سپرده شدند؛ تاکنون در منطقه عمومی طلائیه و هور العظیم پیکر مطهر چهار هزار شهید پس از پایان جنگ تحمیلی کشف و شناسایی شده است.

رییس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: تلاش برای انجام عملیات تفحص برون مرزی واقع در خاک عراق ادامه دارد و امیدواریم مقامات عراقی در این زمینه همکاری لازم را با کمیته جستجوی مفقودین داشته باشند که تاکنون نیز چنین بوده است.

بر اساس این گزارش، پیکر مطهر این شهدای والا مقام، پیش از ظهر امروز طی مراسمی به یادمان شهدای هور انتقال یافت و به یاد این شهدا مراسم روضه خوانی و مرثیه سرایی در فضایی معنوی و حزن انگیز برگزار شد.

گفتنی است، در آیین تشییع و انتقال این شهدا اعلام شد از امروز محل معراج شهدا واقع در پادگان شهید محمود وند در اهواز به یادمان شهدای هور انتقال یافته است؛ پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده در این یادمان(معراج شهدا) پس از شناسایی و تعیین هویت دقیق تشییع و تحویل خانواده های آنان خواهد شد./945/پ202/ص

ارسال نظرات