۲۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۰۰۲۶۳
امام جمعه رشت:

خواست مردم محاکمه علنی سران فتنه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت به برگزاری انتخابات هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: حرکتی که در مجلس خبرگان اتفاق افتاد همسو با خواست مردم بود.
مجلس خبرگان رهبري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام غلامرضا شفیع زاده، امام جمعه موقت رشت در خطبه های نماز جمعه رشت، با اشاره به تحولات اخیر کشور و حصر خانگی سران فتنه گفت: با این اقدام، مردم اندکی احساس آرامش می کنند.

خطیب نماز جمعه رشت با ناکافی خواندن برخورد انجام شده با سران فتنه تاکید کرد: خواست بزرگ ملت ایران محاکمه علنی سران فتنه است.

امام جمعه موقت رشت در ادامه اعلام کرد: تلاش برای ایجاد جو نا امیدی در ملت های مسلمان نسبت به جنبه الگو بودن ایران اسلامی بزرگترین سند خیانت سران فتنه است.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری انتخابات هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: حرکتی که در مجلس خبرگان اتفاق افتاد همسو با خواست مردم بود.

حجت الاسلام شفیع زاده با اشاره به ابراز رضایت مقام معظم رهبری از انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: دشمنان درصدد سوء استفاده از انتخابات مجلس خبرگان بودند که با هوشیاری علمای مجلس خبرگان، دشمانان مأیوس شدند.

وی در بخش هایی از سخنان خود با گرامیداشت هفته شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید، اظهار کرد: صدور انقلای اسلامی و بیداری وسیع در کشورهای اسلامی ثمره مجاهدت های شهدا است.

خطیب نماز جمعه رشت با بیان این که خون شهدا انقلاب را بیمه کرد، گفت: فرهنگ شهادت انقلاب را پیروز کرد و ارزش های آن را به ملت های نیاز مند به فرهنگ شهادت صادر کرد.

وی، بخشش گناهان و اعطای حق شفاعت را از امتیازات ویژه شهدا برشمرد و گفت: شهید سوال و جواب قبر ندارد و تا روز قیامت مرزوق درگاه الهی است و در روایات اسلامی زیارت قبور شهدا با حج در کنار پیامبراکرم(ص) برابری می کند.

حجت الاسلام شفیع زاده، چهارشنبه سوری را از خرافات دانست و گفت: چهارشنبه سنتی است که منفعتی برای دنی و دنیای مردم ندارد.

وی، خواستار برخورد نیروی انتظامی با برهم زنندگان آرامش مردم شد و گفت: در موازات برخورد نهادهای انتظامی و نهادهای فرهنگی باید فرهنگ سازی کنند.

امام جمعه موقت رشت با بیان این که چهارشنبه سوری جایی در فرهنگ اصیل مردم ایران نداشته و نتیجه ای جز مزاحمت برای مردم ندارد، گفت: چهار شنبه سوری مخالف عقل، شرع و عرف است و مردم باید خود، جلوی این مسأله را بگیرند./950/پ202/ع

ارسال نظرات