۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۰۰۶۱۱
معاون مفتی یونان:

قیام ملت های عربی از نعمت رهبری نظیر امام خمینی محروم است

خبرگزاری رسا ـ معاون مفتی یونان با اشاره به بیداری ملت های اسلامی تاکید کرد که این قیام ها از نعمت رهبری نظیر امام خمینی(ره) محروم هستند.
يشار شريف معاون مفتي اعظم يونان
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ یشار شریف معاون مفتی اعظم یونان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بیداری جهان اسلام اشاره کرد و گفت: مسلمانان که در بدترین وضعیت ممکن قرار داشتند با استفاده از آموزه های دین مبین اسلام که مردم را از ناامید شدن از رحمت پروردگار برحذر داشته است بیدار شده و علیه ظلم و فساد به پاخاستند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب کامل بود افزود: قیام ملت های عربی با انقلاب اسلامی ایران تفاوت های بسیاری دارد، انقلاب ایران یک انقلاب اسلامی بود و توسط فرد بزرگی نظیر امام خمینی(ره) رهبری می شد و وجود این رهبر سبب شد تا بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حکومت تشکیل شود و رهبر کبیر انقلاب نیز به عنوان رهبر این نظام آغاز به کار کرد.

شیخ یشار شریف تصریح کرد: قیام های عربی گرچه رنگ و بوی دینی دارند اما اهداف اصلی آن، سیاسی و اجتماعی هستند و از نعمت رهبری نظیر امام خمینی(ره) نیز محرومند.

معاون مفتی اعظم یونان استفاده از خشونت علیه شهروندان را مغایر آموزه های اسلامی برشمرد و اظهار داشت: اسلام دین رحمت و مهربانی است و حتی از مردم می خواهد تا نسبت به حیوانات نیز رحم داشته باشند، ولی متاسفانه هم اکنون شاهد کشتار شهروندان توسط حکام ظالم هستیم و این امر به شدت محکوم است.

وی دیدار با مقام معظم رهبری را توفیقی بزرگ توصیف کرد و ادامه داد: بنده در هنگام برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی این توفیق را داشتم که با آیت الله خامنه ای دیدار کنم، فرمایشات ایشان بسیار ارزنده بود و بنده را بسیار تحت تاثیر قرار گذاشت.

این عالم مسلمان یونانی نقش کنفرانس وحدت اسلامی را در تقریب مذاهب اسلامی پررنگ خواند و بیان داشت: کنفرانس وحدت اسلامی که با حضور علما و اندیشمندان جهان اسلام برگزار می شود تاثیر فراوانی بر نزدیکی امت اسلامی دارد، زیرا همه مسلمانان دارای قبله، قرآن، کعبه، عرفات و ماه رمضان یکسانی دارند و اگر علما و اندیشمندان حاضر در این کنفرانس بتوانند مطالب ارائه شده را در جامعه پیاده کنند و ملت ها را به یکپارچگی و وحدت برسانند شاهد تحولی عظیم در امت اسلامی و خروج از وضعیت کنونی خواهیم بود./980/گ
ارسال نظرات