۲۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۰۰۸۲۱

خشم مردم قم و روحانیان از جنایات مزدوران سعودی در بحرین و سکوت مجامع جهانی

خبرگزاری رسا ـ مردم ولایتمدار و انقلابی شهر مقدس قم همراه با طلاب و روحانیان، با برگزاری تظاهرات بعد از نماز جمعه، کشتار بیرحمانه مردم و بی دفاع بحرین و همچنین سکوت شرم آور مجامع و سازمان های مدعی حقوق بشر را در قبال این فجایع محکوم کردند.
راهپيمايي مردم قم در اعتراض به کشتار مردم بحرين راهپيمايي مردم قم در اعتراض به کشتار مردم بحرين راهپيمايي مردم قم در اعتراض به کشتار مردم بحرين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مردم انقلابی، ولایتمدار و نوع دوست شهر مقدس قم همراه و همگام با مردم دیگر شهرهای کشور، بعد از برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه، با برگزاری راهپیمایی فاجعه غم بار کشتار مردم بحرین از سوی ارتش آل خلیفه و مزدوان عربستان سعودی و امارات را محکوم کردند.

راهپیمایان قمی پس از اقامه آخرین نماز جمعه در سال 89 که به امامت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در حرم کریمه اهل بیت(ع) اقامه شد، به همراه طلاب، اساتید، علما و حوزویان، با برگزاری راهپیمایی، حمایت خود را از مردم مظلوم و مسلمان بحرین نشان دادند.

بر اساس این گزارش، نمازگزاران جمعه قم پس از اتمام نماز جمعه از حرم کریمه اهل بیت(ع)، به سمت خیابان ارم و میدان شهدای قم حرکت کرده و با سردادن شعارهایی جنایات و فجایع در کشور بحرین را محکوم کردند.

مردم قم ضمن اعلام حمایت خود از انقلاب مردم بحرین، کشتار و قتل عام مسلمانان و شیعیان این کشور را محکوم کردند و با سردادن شعارهایی از جمله ننگ بر این سازمان ملل که گردیده بلای جان ملل، سکوت شورای امنیت، سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای مدعی حقوق بشر را محکوم کردند و عملکرد این گونه تشکل ها و نهادها را افتتضاح خواندند.

آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم نیز در خطبه های نماز جمعه با محکوم کردن این فجایع و کشتارهای صورت گرفته توسط ارتش سعودی، خواستار کمک جامعه جهانی و امت اسلام به مردم بحرین شد و افزود: مردم این کشور امروز در شرایط بسیار بدی هستند و از ملت ایران و سایر ملت ها انتظار می رود بیش از پیش حمایت خود را از مظلومان این کشور اعلام کنند.

امام جمعه قم سکوت مجامع جهانی را تاسف بار خواند و ابراز داشت: سازمان های بین المللی تا چه زمانی می خواهند در قبال این جنایات سکوت پیشه کنند و نظاره گر باشند.

وی برخوردهای دوگانه و متناقض برخی از علمای عرب و جهان اسلام را در قبال این تحولات مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: برخی از علما در جریان لیبی و تونس پیام دادند و کشتار مردم این کشورها را محکوم کردند، اما در قبال این جنایات سکوت اختیار کردند؛ این سکوت و دوگانگی چه معنایی دارد؟

گفتنی است، امشب بعد از نماز مغرب و عشا نیز مراسم بزرگداشت شهدای انقلاب مردم بحرین در مسجد اعظم قم با حضور علما، شخصیت های حوزوی و اقشار مختلف مردمی برگزار می شود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات