۰۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۰۰۹۶۱

پیکر آیت الله قزلجه ای در تبریز تشییع شد

خبرگزاری رسا ـ پیکر آیت الله علی قزلجه ای از علمای برجسته آذربایجان امروز در تبریز تشییع شد.
 آيت الله قزلجه اي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، پیکر مرحوم آیت الله علی الهی قزلجه ای از علمای برجسته آذربایجان و امام جمعه موقت تبریز امروز بر دوش نمازگزاران جمعه تبریز تشییع شد.

مردم مومن و متدین تبریز امروز پس از اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله شبستری، با حضور پرشور در مراسم تشییع پیکر آن عالم ربانی بار دیگر عمق ارادت و احترام خود را نسبت به علمای نستوه و مجاهد اعلام کردند.

حجت الاسلام حسین تقی زاده، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به مجاهدت های علمی و انقلابی آیت الله قزلجه ای اظهار داشت: آن مرحوم همواره در سنگر ولایت حضوری فعال داشت و تا آخرین لحظات عمر با برکت خود در خدمت طلاب علوم دینی بود.

وی با اشاره به دوران امامت جمعه موقت آن مرحوم در تبریز خاطر نشان کرد: آن عالم ربانی همواره از جایگاه مردمی خوبی برخوردار بود که حضور پرشور مردم در مراسم تشییع جنازه موید این ادعاست.

گفتنی است، آیت الله علی قزلجه‌ای از علمای برجسته آذربایجان و امام جمعه سابق موقت تبریز پس از ماه تحمل بیماری، به علت کهولت سن در تبریز دارفانی را وداع گفت.

آن عالم وارسته که سال ها به اقامه نماز جماعت در مسجد جامع تبریز مشغول بود، سال های متمادی در حوزه علمیه تبریز مشغول تربیت طلاب و تدریس علوم حوزوی بود.

آیت الله قزلجه ای در طول عمر با برکت خود ضمن تالیف کتب معتدد فقهی و اصولی، همواره ملجاء طلاب و عموم مردم آذربایجان به شمار می رفت.

وی پس از تحصیل مقدمات علوم حوزوی در مدرسه علمیه طالبیه، به نجف اشرف و کربلا هجرت کرد و سال‌ها در محضر اساتید بزرگوار عتبات عالیات تلمذ کرد.

لازم به ذکر است، مراسم شام غریبان آن مرحوم امروز جمعه از ساعت 17 تا 19 در مسجد آیت الله مدنی(شکلی) تبریز برگزار خواهد شد./935/پ201/ص
ارسال نظرات