۱۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۱۱۴۱
امام جمعه موقت گرگان:

12 فروردین سالروز تثبیت نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت گرگان، نظام جمهوری اسلامی را یک هدیه و تحفه الهی برای ملت ایران دانست و گفت: این نظام الهی پس از پیروزی در بهمن 57 با برگزاری همه پرسی به فرمان امام در فروردین 58 تثبیت شد.
12 فروردين


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام رضایی، امام جمعه موقت گرگان امروز در نماز عبادی و سیاسی نماز جمعه گرگان با اشاره به فرا رسیدن 12 فروردین سالروز جمهوری اسلامی، نظام جمهوری اسلامی را یک هدیه و تحفه الهی به ملت ایران دانست و گفت: این نظام الهی پس از پیروزی در بهمن 57 با برگزاری همه پرسی به فرمان امام در فروردین 58 تثبیت شد.

خطیب موقت جمعه گرگان افزود: ملت ایران پس از دو هزار و 500 سال خاطره تلخ از نظام شاهنشاهی  توانستند، در این روز استقلال و استقرار دائم را برای نظام و کشور به نام جمهوری اسلامی به ارمغان بیاورند.
 
وی گفت: در زمان رژیم شاهنشاهی 60 هزار مستشار آمریکائی در ارتش ما بطور مستقیم دخالت داشتند، که در واقع این مسأله نشان می داد، شاهان کشور در گذشته عزت، حیثیت و آبروی ملت ایران را با دیگران معامله کرده اند و ملت ما را تحقیر کردند.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: در گذشته هیچ چیز در کشور ما استقرار و استقلال نداشت، اما نظام جمهوری اسلامی ایران این استقلال را برای کشور و ملت ما به ارمغان آورد.
 
امام جمعه موقت گرگان ادامه داد: ملت ایران باید قدر این نظام بدانند و هر کس که بخواهد پایش را کج بگذارد، اگر از روی ناآگاهی باشد، باید او را آگاه کنید و اگر از روی آگاهی و عمدی بخواهد در خلاف جهت نظام گام بردارد، باید از او تبری جوئید، زیرا ملت ما برای به دست آوردن این نظام و استقلال و انقلاب مشکلات زیادی و رنج های بسیاری را تحمل کردند.
 
خطیب موقت گرگان در ادامه به 13 فروردین روز طبیعت اشاره کرد و گفت: باید بپذیریم که این روز و اعتقاد به نحسی بودن آن، ریشه دینی و اسلامی ندارد، اما باید از سوی دیگر قبول کنیم که طبیعت نیز زنده است، حیات دارد و به زندگی ما انسان ها نیز حیات می بخشد.

حجت الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: در روز طبیعت که مردم پا به عرصه طبیعت می گذارند، باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند و از آن بهره برداری سالم صورت گیرد و آن را برای نسل آینده باقی بگذارند.
 
وی اظهار داشت: اگر مردم در طبیعت آتش روشن می کنند، باید از خاموش شدن آن اطمینان داشته باشند و همچنین ضایعات غذائی خود را در جنگل رها نکنند.
 
امام جمعه موقت گرگان در ادامه به فرا رسیدن سالروز فتوای تاریخی میرزا حسن شیرازی اشاره کرد و گفت: این فتوای تاریخی سبب برچیده شدن استعمار انگلیس از ایران شد و بار دیگر نقش مراجع و علما را در حفظ اسلام ثابت کرد.
 
حجت الاسلام رضائی در بخش دیگری از سخنان خود با سالروز آزاد شدن امام خمینی (ره) از زندان ساواک در سال 1343 اشاره کرد و گفت: سرانجام پس از زحمات و زجرها و زندانی و تبعیدهائی که امام راحل (ره) تحمل کردند نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار و استقلال دائم پیدا کرد./950/پ202/ع

ارسال نظرات