۱۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۰۱۱۴۵
امام جمعه شوشتر:

عربستان آخرین حیات خلوت آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شوشتر با تاکید بر این که عربستان آخرین حیات خلوت آمریکاست، اظهار داشت: سقوط عربستان موجب به صفر رسیدن نقش آمریکا در خاورمیانه است.
حجت الاسلام محقق، امام جمعه شوشتر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سیدجلیل محقق، امام جمعه شوشتر، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شوشتر با تاکید بر این که عربستان آخرین حیات خلوت آمریکاست، گفت: سقوط عربستان موجب می‌شود تا نقش آمریکا در خاورمیانه به حداقل ممکن برسد و این امر به کابوس آمریکا تبدیل شده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوشتر، در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی منشا تحولات مثبت در منطقه و جهان است و الگویی ستودنی برای حرکت‌های عدالت طلبی به شمار می‌آید.

این استاد حوزه علمیه، با اشاره به اینکه عربستان از حرکت انقلاب‌های شیعی در منطقه هراس دارد، گفت: عربستان به شایستگی می‌داند که حرکت شیعی در منطقه اگر به عربستان برسد آزادی اسلامی به وقوع می‌پیوندد و انقلاب در بحرین آغازی برای حرکت در عربستان است.

حجت الاسلام محقق با تاکید بر اینکه عربستان منشا ظلم به مسلمانان و به ویژه شیعیان است، گفت: سرکار بودن آل سعود و وهابیت در این کشور زمینه را برای ظلم بر مسلمانان و شیعیان فراهم می‌کند و شیعیان در این کشور به بدترین شرایط در حجال زندگی هستند و این ظلم ها روزی به انقلاب منجر می‌شود.

امام جمعه شوشتر با تاکید بر اینکه حرکت انقلاب گونه مردمی در یمن، مصر، لیبی، بحرین و... همگی برای رهایی از استکبار است، گفت: آمریکا با سقوط مصر و یمن دو پایگاه اصلی خود را از دست داده است و بحرین آخرین ایستگاه آمریکا به شمار می‌آید.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوشتر با اشاره به این که آمریکا تلاش دارد تا در سقوط لیبی نقش مهمی ایفا کند، گفت: آمریکا برای بهره‌برداری از نفت لیبی پس از جنگ بوده و به این دلیل خود را در صف نخست ناتو قرار داده است./9451/پ202/ص
ارسال نظرات